Végleg kivégezheti a VW-t a dízelbotrány

4,3 milliárdot spóroltak, 10 milliárdot fizetnek

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.05. 08.25

A Volkswagennél 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert. A csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint gondolták.

A Bild am Sonntag szerint a VW-nél elindított belső vizsgálat első eredményei mutatták, hogy az EA 189 típusú motor fejlesztése 2008-ban elakadt. A fejlesztőmérnökök röviddel a sorozatgyártás tervezett megindítása előtt belátták, hogy nem lehet egyszerre betartani a károsanyag-kibocsátási határértékeket, és az előírt szint alatt tartani a költségeket. 
A kiemelt fejlesztési projekt így veszélybe került. Végül az adatokat manipuláló szoftver telepítésével oldották fel a dilemmát, és a társaság salzgitteri üzemében elkezdték a sorozatgyártást, méghozzá globális terjesztésre, és nem csak az Egyesült Államokban értékesíteni tervezett kocsikba.
Arra utaló adatok egyelőre nem kerültek elő, hogy tudott-e a csalásról a botrány miatt lemondott vezérigazgató, Martin Winterkorn. Több meghallgatott mérnök viszont arról számolt be, hogy a konszern fejlesztési igazgatója, a Winterkorn bizalmasaként számon tartott Ulrich Hackenberg tudott az ügyről. Meglehet, hogy a szoftvert az ő utasítására telepítették, bár szerepéről ellentmondásos állításokat tettek a belső vizsgálaton meghallgatott munkatársak. Ulrich Hackenberg a lap kérését elutasítva nem kommentálta az értesülést. 
A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című vasárnapi hetilap arról írt, hogy a VW felügyelőbizottsága szerint a konszernben jóval szélesebb körben ismert volt a csalás, mint ahogy a botrány elején gondolták. “Nem tartható az a tétel, hogy az egész csupán néhány fejlesztőmérnök műve” – fogalmaztak a lap forrásai. Hozzátették: a vállalat “rendszerszerűen megtévesztette a vásárlókat és a hatóságokat.”
A felügyelőbizottság sürgeti az új vezérigazgatót, Matthias Müllert, hogy mielőbb utazzon az Egyesült Államokba, és a cég nevében tanúsítson megbánást – írta a FAS, amelynek beszámolóját nem kommentálták a VW-nél.
A Welt am Sonntag című lap azt írta, hogy a felügyelőbizottság kijelölt elnöke, Dieter Pötsch pénzügyi igazgató egy belső egyeztetésen úgy vélekedett, a VW “fennmaradását fenyegető válság” alakult ki a dízelbotrány miatt. Ugyanakkor jelezte, hogy bizakodó, és ha mindenki elkötelezetten dolgozik, a vállalat túléli a krízist.
Elemzők számításai szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány legkevesebb 10 milliárd eurójába kerül majd.

Kommentek

  • hova

    A Vw mindent beáldozott a világelsőségért és a léte került veszélybe. Szerintem kilábal belőle, de a becsületen esett foltot nagyon nehéz lesz eltüntetni, ha egyáltalán lehet!

  • Vérmacy

    Azt a károkozást is nézzük, amit a többi autógyárnak okoztak a tisztességtelen viselkedésük miatt!

  • szaboata

    Én attól nemfélek,hogy a léte veszélybe kerül.Sőt még a dízelei sem.Ebben az Európában?Ugyan…,anyagilag kicsit megérzik,mea culpáznak,jól viselkednek, megígérik,hogy soha többet nem csinálnak ilyen csunyaságot és mindenki veszi tovább a vw-t.

  • Hawaii-

    Tekintettel arra, milyen régóta bevett gyakorlat a VW-nél, nagyon érdekes az időzítés. Gyanús, hogy az amcsik éppen az NSA hallgatózás beérő gyümölcseit szüretelik.
    Csak nem az eddig két lábbal tiport elektromos autózással igyekeznek revitalizálni az autóiparukat, kénytelen-kelletlen?

  • Keeep

    Én csak azt nem értem miért nem csinálnak egy részletes tesztet minden autógyártóval azonos löktérfogatu dizelekröl? A FORGALOMBAN !!! Csak igy derülne ki mennyivel szennyezőbb ez a motor más gyártók azonos motorjaival !
    Mert ez igy csak találgatás. Szeretném látni a számokat minden összetevőnél ! Ha pl 100 az átlag NO2 vagy a CO stb…akkor ennél a motornál mennyi !
    Mert eddig egy mérést láttam ahol 138 helyett 136 Le lett ill 350nm helyett 310nm lett az a bizonyos motor a csaló szoftvert bekapcsolva.
    Lehet kiderülne a csaló szoftver nem használva 5-10 % külőönbség lenne csak ???
    Illetve mi van akkor ha PÉLDÁUL ! 15 viszgált motor közül a VW a középmezőnybe végezne !!! Akkor miről is beszélünk ? Gyanus hogy sehol nem látni konkrét számokat !

  • menőmanó

    Látom, egyesek még mindig nem látják, értik a lényeget.
    Szánalom!

  • vassmi

    Az ellenőrzés sincs a helyzet magaslatán ha eddig tudták titkolni,vagy tudták,csak elnézték nekik.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.