Végleg kivégezheti a VW-t a dízelbotrány

4,3 milliárdot spóroltak, 10 milliárdot fizetnek

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.10.05. 08.25

A Volkswagennél 2008 óta használták a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálására szolgáló szoftvert. A csalásról sokkal többen tudtak a cégnél, mint gondolták.

A Bild am Sonntag szerint a VW-nél elindított belső vizsgálat első eredményei mutatták, hogy az EA 189 típusú motor fejlesztése 2008-ban elakadt. A fejlesztőmérnökök röviddel a sorozatgyártás tervezett megindítása előtt belátták, hogy nem lehet egyszerre betartani a károsanyag-kibocsátási határértékeket, és az előírt szint alatt tartani a költségeket. 
A kiemelt fejlesztési projekt így veszélybe került. Végül az adatokat manipuláló szoftver telepítésével oldották fel a dilemmát, és a társaság salzgitteri üzemében elkezdték a sorozatgyártást, méghozzá globális terjesztésre, és nem csak az Egyesült Államokban értékesíteni tervezett kocsikba.
Arra utaló adatok egyelőre nem kerültek elő, hogy tudott-e a csalásról a botrány miatt lemondott vezérigazgató, Martin Winterkorn. Több meghallgatott mérnök viszont arról számolt be, hogy a konszern fejlesztési igazgatója, a Winterkorn bizalmasaként számon tartott Ulrich Hackenberg tudott az ügyről. Meglehet, hogy a szoftvert az ő utasítására telepítették, bár szerepéről ellentmondásos állításokat tettek a belső vizsgálaton meghallgatott munkatársak. Ulrich Hackenberg a lap kérését elutasítva nem kommentálta az értesülést. 
A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című vasárnapi hetilap arról írt, hogy a VW felügyelőbizottsága szerint a konszernben jóval szélesebb körben ismert volt a csalás, mint ahogy a botrány elején gondolták. “Nem tartható az a tétel, hogy az egész csupán néhány fejlesztőmérnök műve” – fogalmaztak a lap forrásai. Hozzátették: a vállalat “rendszerszerűen megtévesztette a vásárlókat és a hatóságokat.”
A felügyelőbizottság sürgeti az új vezérigazgatót, Matthias Müllert, hogy mielőbb utazzon az Egyesült Államokba, és a cég nevében tanúsítson megbánást – írta a FAS, amelynek beszámolóját nem kommentálták a VW-nél.
A Welt am Sonntag című lap azt írta, hogy a felügyelőbizottság kijelölt elnöke, Dieter Pötsch pénzügyi igazgató egy belső egyeztetésen úgy vélekedett, a VW “fennmaradását fenyegető válság” alakult ki a dízelbotrány miatt. Ugyanakkor jelezte, hogy bizakodó, és ha mindenki elkötelezetten dolgozik, a vállalat túléli a krízist.
Elemzők számításai szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány legkevesebb 10 milliárd eurójába kerül majd.

Kommentek

  • hova

    A Vw mindent beáldozott a világelsőségért és a léte került veszélybe. Szerintem kilábal belőle, de a becsületen esett foltot nagyon nehéz lesz eltüntetni, ha egyáltalán lehet!

  • Vérmacy

    Azt a károkozást is nézzük, amit a többi autógyárnak okoztak a tisztességtelen viselkedésük miatt!

  • szaboata

    Én attól nemfélek,hogy a léte veszélybe kerül.Sőt még a dízelei sem.Ebben az Európában?Ugyan…,anyagilag kicsit megérzik,mea culpáznak,jól viselkednek, megígérik,hogy soha többet nem csinálnak ilyen csunyaságot és mindenki veszi tovább a vw-t.

  • Hawaii-

    Tekintettel arra, milyen régóta bevett gyakorlat a VW-nél, nagyon érdekes az időzítés. Gyanús, hogy az amcsik éppen az NSA hallgatózás beérő gyümölcseit szüretelik.
    Csak nem az eddig két lábbal tiport elektromos autózással igyekeznek revitalizálni az autóiparukat, kénytelen-kelletlen?

  • Keeep

    Én csak azt nem értem miért nem csinálnak egy részletes tesztet minden autógyártóval azonos löktérfogatu dizelekröl? A FORGALOMBAN !!! Csak igy derülne ki mennyivel szennyezőbb ez a motor más gyártók azonos motorjaival !
    Mert ez igy csak találgatás. Szeretném látni a számokat minden összetevőnél ! Ha pl 100 az átlag NO2 vagy a CO stb…akkor ennél a motornál mennyi !
    Mert eddig egy mérést láttam ahol 138 helyett 136 Le lett ill 350nm helyett 310nm lett az a bizonyos motor a csaló szoftvert bekapcsolva.
    Lehet kiderülne a csaló szoftver nem használva 5-10 % külőönbség lenne csak ???
    Illetve mi van akkor ha PÉLDÁUL ! 15 viszgált motor közül a VW a középmezőnybe végezne !!! Akkor miről is beszélünk ? Gyanus hogy sehol nem látni konkrét számokat !

  • menőmanó

    Látom, egyesek még mindig nem látják, értik a lényeget.
    Szánalom!

  • vassmi

    Az ellenőrzés sincs a helyzet magaslatán ha eddig tudták titkolni,vagy tudták,csak elnézték nekik.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.