Terepkupé a Suzukitól, milyen szép volna!

Suzuki Fronte Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.05. 09.00

X-Tomi, a magyar autóbűvész grafikus elképzelte, milyen lenne, ha az új Suzuki Ignis nem csak elvi síkon követné az egykori Fronte kupé hagyományát.

Amikor a Suzuki leleplezte az új Ignist, az ihletadók között megemlítettek egy régi modellt, a Suzuki Fronte Coupét, amit csak a márka elkötelezett hívei ismernek.

A Fronte 1962-től 1989-ig gyártott kisautó volt, utolsó szériáját mi Maruti 800 néven ismerjük. Készült azonban belőle a hetvenes években egy csábos kupé, Giorgetto Giugiaro által megálmodott idomokkal. A farmotoros, eleinte kettő, majd négyüléses kivitelben kínált modell 350 köbcentis erőforrása 35 büszke lóerőt mozgósított. Az exportpiacokon nem sok vizet zavart, ám karakteres formaterve miatt emlékezetes állomása a Suzuki-történelemnek.

Fotó: Tennan-Gas / Wikipedia

Az iM-4 tanulmány, majd a belőle kifejlődött Suzuki Ignis szériamodell stíluselemei között felismerhetők az egykori kupé jellegzetességei – a nagy, szögletes lámpatestek, a minimális túlnyúlások, és a C-oszlopot díszítő kopoltyú, amelynek nem volt funkciója: a motor hűtésére szolgáló rostély lejjebb kapott helyet.

Természetes igény tehát, hogy az Ignisből is építsen kupét a Suzuki. X-Tomi meg is mutatta, hogy szerinte ez hogyan nézne ki – határozottan dögösen, ráadásul a felsőbb kategóriákban egyre nagyobb divat a terepkupé, így az Ignis Coupé nem csak a retromobilok kedvelői között találhatna kedvező fogadtatásra.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.