Jóval szennyezőbbek az európai autók, mint kellene

Tarthatatlanok az Euro6-os emissziós normák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.04. 08.00

Több mint másfélszeresére emeltetné a 2020-ra kitűzött NOx-kibocsátási határértéket az európai autógyártók szövetsége, írja egy brit autós szaklap.

A tervezettnél 1,7-szer magasabbra emeltetné, legalábbis hallgatólagos szinten, a 2020-ra ütemezett nitrogén-oxid kibocsátási normált az európai autógyártók szövetsége, az ACEA. Az érdekképviseleti szervezet szerint az autógyártók ha megfeszülnek, akkor sem lesznek képesek teljesíteni a 0,080 g/km határértéket, írja az AutoExpress.

Az ACEA szerint ennek több mint másfélszerese: 0,136 g/km volna reálisan tartható. A szervezet azonban ennél is messzebb megy a szabályozások kritizálásában: a 2017 és 2020 közötti, átmeneti fázisban egyenesen 0,220 g/km engedélyezését kérvényezte, ami nem hogy az Euro6-os, de a jelenleg hatályos Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normákat sem teljesíti.

Az Európai Unió viszont egyelőre hajthatatlan. Elemzők szerint már az is komoly engedménynek számít a részükről, hogy bevezették a hároméves, türelmi időszakot, 2020-tól azonban a zéró tolerancia elvét kívánják alkalmazni, és ragaszkodnak a 0,80 g/km határértékhez.

Az ACEA szerint addig nem várható el, hogy az autógyártók megvalósítsák a szigorú követelményeket, amíg 2016. január elsejével hatályba nem lép az új, a valóságot jobban tükröző károsanyag-kibocsátási mérési szabvány, a hatóságok szerint viszont a szervezetnek és tagjainak inkább a megfelelő technológiák kidolgozásán kellene munkálkodniuk, ahelyett, hogy kifogásokat keresnek, és kibúvókat gyártanak.

Az ACEA egyébként összeesküvést gyanít a VW-botrány körül: szerintük az USA lejárató kampányt folytat az európai gyártású dízelekkel szemben.

Kommentek

  • killerbee

    ha az eurpoai gyartok keptelenek megfelelni az eloirasoknak de masok igena kkkor talan fel kellene hagyniuk azzal amit meg csalassal sem tudnak megoldni menjenek el inkabb kapalni!

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.