Jóval combosabb volt a VW hazug motorja

Egy marék Newtonméterért adták el a lelküket

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 08.00

Komolyan esett volna a forgatónyomaték, ha nem csal a VW a motorvezérléssel, derítette ki egy hevenyészett fékpadi méréssel egy amerikai szaklap.

Alig több mint 10 százalék: ennyi volt a teljesítménykülönbség a két mérés között, amelyet a TFLcar szerkesztői végeztek, és amellyel a Volkswagen hazudós dízelmotorjainak a mindennapi és optimalizált viselkedését kívánták demonstrálni.

Ehhez először hagyományos módon, álló hátsó kerekekkel tették fékpadra az autót, majd megismételték a méréseket úgy, hogy a hátsó kerekeket az elsőkkel összhangban forgatták, elhitetve az ESP vezérlésével, hogy nyílt úton halad az autó.

Mindkét teszttípust kétszer hajtották végre. A mért teljesítmény 136,5, illetve 138,5 LE csúcsteljesítmény volt, a maximális forgatónyomaték azonban 353-ról 310-re esett vissza. Míg az előbbi nem jelentős, sőt, vélhetően belül van minden tűréshatáron, a nyomatéki eltérés már alapvetően befolyásolhatja a vezethetőséget, főleg, mivel az a 3800/perc alatti tartományban jelentkezik – tehát pont ott, ahol vezetnénk az autót.

A teljesítménymérés mellett a motor károsanyag-kibocsátását is megnézték a tesztelők. A koromrészecske mennyisége mindkét esetben elhanyagolható volt, bőven a megengedett határértéken belül.

A teszt során nem végeztek NOx-mérést, márpedig pont a nitrogén-oxidok kibocsátása volt minden gondnak a gyökere. Ennek ellenére a tudományosan nem teljesen megalapozott vizsgálatból is látszik, hogy a hazug és valós üzemmód közötti nyomatékvesztés pont elég okot szolgáltatott a Volkswagennek arra, hogy megpróbálkozzon a manipulációval.

Kommentek

  • demagóg

    Tehát le akarták tesztelni a nitrogénoxidokkal trükköző vezérlővel ellátott vw-t, de épp a nitrogénoxidokat nem mérték.
    okos….

    De legalább megtudtuk, hogy az érintett vw tulajok elkezdhetik gyakorolni az előzések előtti visszaváltást.

  • GP82

    Nem kellett volna csalniuk, mert a 310Nm is bőven elegendő. Mindazonáltal a VW csoport nagyon megerősödött, nem árt picit legyengíteni, még mielőtt minden autógyárt meg nem kaparintanak maguknak.

  • hova

    A hír, amit a Vw is megerősített, hogy szándékos, megtervezett csalásról van szó- és itt a szándékosság a mérhetetlenül elítélendő.

  • Keeep

    Én azt nem értem miért nem csinálnak egy részletes tesztet minden autógyártóval azonos löktérfogatu dizelekröl? A FORGALOMBAN !!! Csak igy derülne ki mennyivel szennyezőbb ez a motor más gyártók azonos motorjaival !
    Mert ez igy csak találgatás. Szeretném látni a számokat minden összetevőnél ! Ha pl 100 az átlag NO2 vagy a CO stb…akkor ennél a motornál mennyi !
    Mert eddig egy mérést láttam ahol 138 helyett 136 Le lett ill 350nm helyett 310nm lett az a bizonyos motor a csaló szoftvert bekapcsolva.
    Lehet kiderülne a csaló szoftver nem használva 5-10 % külő
    önbség lenne csak ??? Ami akoor is csalás ! viszont a mértéke annyi kb mint vihar egy pohár vizben.

  • traylor

    Az eddig tesztelt összes márkánál találtak jelentős mértékű eltérést a labor és valós körülmények között NOx és CO tekintetében (Mercedes, Audi, Skoda, Porsche, stb) szóval nem kéne a VW-re ráhúzni a vizes lepedőt.

    Ott lett elb*szva, hogy a motorok minősítéséhez nevetséges teszteket írtak elő, amik köszönő viszonyban sincsenek a valós használattal, így spéci szoftver nélkül is lehetőség volt az adatok szépítésére, amivel más márkák éltek is.

    Az meg szvsz kizárt, hogy mindössze 10%-os teljesítménykülönbség lenne az ára a 10-20-szoros (!!!) károsanyag-kibocsátásnak. Csak sejtem, hogy azok a görbék mit ábrázolnak, de ha jól látom, ott is sokkal nagyobb eltérések láthatóak.

  • Kanyaró Malvin

    Ez 11-12 százalékos különbség, szerintem semelyikünk nem érezné meg a mindennapokban autózva. Lehet, egy rendesebb gázolaj hoz ennyit.

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.