Jóval combosabb volt a VW hazug motorja

Egy marék Newtonméterért adták el a lelküket

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 08.00

Komolyan esett volna a forgatónyomaték, ha nem csal a VW a motorvezérléssel, derítette ki egy hevenyészett fékpadi méréssel egy amerikai szaklap.

Alig több mint 10 százalék: ennyi volt a teljesítménykülönbség a két mérés között, amelyet a TFLcar szerkesztői végeztek, és amellyel a Volkswagen hazudós dízelmotorjainak a mindennapi és optimalizált viselkedését kívánták demonstrálni.

Ehhez először hagyományos módon, álló hátsó kerekekkel tették fékpadra az autót, majd megismételték a méréseket úgy, hogy a hátsó kerekeket az elsőkkel összhangban forgatták, elhitetve az ESP vezérlésével, hogy nyílt úton halad az autó.

Mindkét teszttípust kétszer hajtották végre. A mért teljesítmény 136,5, illetve 138,5 LE csúcsteljesítmény volt, a maximális forgatónyomaték azonban 353-ról 310-re esett vissza. Míg az előbbi nem jelentős, sőt, vélhetően belül van minden tűréshatáron, a nyomatéki eltérés már alapvetően befolyásolhatja a vezethetőséget, főleg, mivel az a 3800/perc alatti tartományban jelentkezik – tehát pont ott, ahol vezetnénk az autót.

A teljesítménymérés mellett a motor károsanyag-kibocsátását is megnézték a tesztelők. A koromrészecske mennyisége mindkét esetben elhanyagolható volt, bőven a megengedett határértéken belül.

A teszt során nem végeztek NOx-mérést, márpedig pont a nitrogén-oxidok kibocsátása volt minden gondnak a gyökere. Ennek ellenére a tudományosan nem teljesen megalapozott vizsgálatból is látszik, hogy a hazug és valós üzemmód közötti nyomatékvesztés pont elég okot szolgáltatott a Volkswagennek arra, hogy megpróbálkozzon a manipulációval.

Kommentek

  • demagóg

    Tehát le akarták tesztelni a nitrogénoxidokkal trükköző vezérlővel ellátott vw-t, de épp a nitrogénoxidokat nem mérték.
    okos….

    De legalább megtudtuk, hogy az érintett vw tulajok elkezdhetik gyakorolni az előzések előtti visszaváltást.

  • GP82

    Nem kellett volna csalniuk, mert a 310Nm is bőven elegendő. Mindazonáltal a VW csoport nagyon megerősödött, nem árt picit legyengíteni, még mielőtt minden autógyárt meg nem kaparintanak maguknak.

  • hova

    A hír, amit a Vw is megerősített, hogy szándékos, megtervezett csalásról van szó- és itt a szándékosság a mérhetetlenül elítélendő.

  • Keeep

    Én azt nem értem miért nem csinálnak egy részletes tesztet minden autógyártóval azonos löktérfogatu dizelekröl? A FORGALOMBAN !!! Csak igy derülne ki mennyivel szennyezőbb ez a motor más gyártók azonos motorjaival !
    Mert ez igy csak találgatás. Szeretném látni a számokat minden összetevőnél ! Ha pl 100 az átlag NO2 vagy a CO stb…akkor ennél a motornál mennyi !
    Mert eddig egy mérést láttam ahol 138 helyett 136 Le lett ill 350nm helyett 310nm lett az a bizonyos motor a csaló szoftvert bekapcsolva.
    Lehet kiderülne a csaló szoftver nem használva 5-10 % külő
    önbség lenne csak ??? Ami akoor is csalás ! viszont a mértéke annyi kb mint vihar egy pohár vizben.

  • traylor

    Az eddig tesztelt összes márkánál találtak jelentős mértékű eltérést a labor és valós körülmények között NOx és CO tekintetében (Mercedes, Audi, Skoda, Porsche, stb) szóval nem kéne a VW-re ráhúzni a vizes lepedőt.

    Ott lett elb*szva, hogy a motorok minősítéséhez nevetséges teszteket írtak elő, amik köszönő viszonyban sincsenek a valós használattal, így spéci szoftver nélkül is lehetőség volt az adatok szépítésére, amivel más márkák éltek is.

    Az meg szvsz kizárt, hogy mindössze 10%-os teljesítménykülönbség lenne az ára a 10-20-szoros (!!!) károsanyag-kibocsátásnak. Csak sejtem, hogy azok a görbék mit ábrázolnak, de ha jól látom, ott is sokkal nagyobb eltérések láthatóak.

  • Kanyaró Malvin

    Ez 11-12 százalékos különbség, szerintem semelyikünk nem érezné meg a mindennapokban autózva. Lehet, egy rendesebb gázolaj hoz ennyit.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.