Hazugságra épül minden hibrid autó?

Szabadalmi jogot sérthettek a gyártók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.03. 07.00

Egy amerikai vállalat módszeresen végigperli a világ összes hibrid gyártóját, állítva: azok ellopták az ő szabadalmukat. Most a Hyundai van soron.

Hallottál már a Paice LLC-ről? Korábban mi sem, pedig az autóipar egyik leginnovatívabb vállalkozásáról van szó. Állításuk szerint még 1994-ben ők találták fel azt a technológiát, amely lehetővé teszi az elektromos és belső égésű hajtás közötti, zökkenőmentes átváltást.

Ez ma már nem újdonság, képes erre minden modern hibrid autó – csakhogy a szovjet emigráns Alekszej Szeverinszkij által 1992-ben alapított Paice (a név a Power Assisted Internal Combustion Engines, azaz ‘elektromos rásegítés belső égésű motorok’ kifejezésből származó betűszó) ügyvédei szerint ezért őket illeti meg a szakmai és persze az anyagi elismerés.

Hazugságra épül minden hibrid autó? 1

A cég eddig három vállalat ellen nyújtott be keresetet. A Toyotával peren kívüli megegyezéssel zárult, aminek értelmében a Paice licenszdíjat kap minden eladott Toyota hibrid után (jelenleg nyolcmilliónál tartanak), a Ford ügye még folyamatban van, a Hyundai-Kia csoport ellen, 2012-ben felhozott vádakat azonban a napokban első fokon megalapozottnak találta a bíróság.

Az ítélet szerint a cégcsoportnak 28,9 millió dollárt (8 milliárd forintot) kell fizetnie, ám elemzők szerint ez még csak a kezdet: mivel a vád szerint nem véletlen, hanem tudatos jogsértésről beszélünk, akár háromszor ennyi is lehet a végösszeg. Az alperes azzal próbált érvelni a bíróságon, hogy a szabadalmi védelem tudomásuk szerint már lejárt, ám ezt nem fogadta el a bíróság.

A Hyundai Sonata és Kia Optima hibridek kapcsán felmerült ügyben a Hyundai mindenképpen fellebbezni fog, a végkifejlet egyelőre nem megjósolható.

Kommentek

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.