Autónként 90 ezret spórolt a csalással a VW

Nem akarták az adalékolást

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 10.35

Egyre szövevényesebb a VW dízelbotránya. A legújabb információk szerint egy metálfény árának a kedvéért mentek bele a stiklibe.

335 dollár, nagyjából egy metálfényezés felára: ennyivel tette volna drágábbá a VW kis lökettérfogatú dízelmotorjait az az AdBlue adalékrendszer, amellyel minden gond nélkül teljesítette volna az Amerikában hatályos NOx-kibocsátási normát a német dízeltechnológia – írja az Autoblog.com.

Az amerikai szaklap úgy tudja, a kis dízelek fejlesztését szorgalmazó Wolfgang Bernhard márkaigazgató és Rudolf Krebs fejlesztőmérnök arról tájékoztatta a cég vezetőségét, hogy a más márkáknál, illetve a haszonjárműveknél rutinszerűen alkalmazott karbamid (urea) adagolórendszer nélkül nem tudják teljesíteni az USA piacán érvényes emissziós normát. Ennek mintegy 90 ezer forintos felárát azonban nem hagyta jóvá a költségekre szigorúan ügyelő pénzügy.

Mindez 2007 táján történt, ugyanakkor, amikor a Bosch azóta kiadott közleménye szerint figyelmeztette a Volkswagent arra, hogy ne éljenek vissza az általuk szállított szoftverrel.

Hogy innen hogyan tovább, hogy meddig és főleg mely személyekig lehet visszavezetni a szálakat, nem tudni. Az viszont elég nyilvánvalónak látszik, hogy a VW most jóval többet fog bukni az ügyön, mint autónként egy metálfényezés árát*. A cég korábban már bejelentette, hogy 6,5 milliárd eurót különített el a krízis orvoslására. Ha ezt leosztjuk 11 millió autóval, 590 euróra jön ki egy autó korrigálása. Rövid távon azonban a VW márkaértéke is sokat zuhan emiatt a botrány miatt, úgyhogy a számszerűsíthető veszteség ennél jóval nagyobb lehet.

* Eltekintve persze attól, hogy a VW amerikai konfigurátorát böngészve kiderül: a metálfényezés a legolcsóbb alap-Volkswageneknél sem feláras tétel az USA-ban.

Kommentek

  • hova

    Olyan ez, mintha a Vw-nek a nyílt utcán lerántanák az alsónadrágját is- és azt nem is adnák vissza!

  • Bekakk

    + a bünti

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.