Autónként 90 ezret spórolt a csalással a VW

Nem akarták az adalékolást

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.01. 10.35

Egyre szövevényesebb a VW dízelbotránya. A legújabb információk szerint egy metálfény árának a kedvéért mentek bele a stiklibe.

335 dollár, nagyjából egy metálfényezés felára: ennyivel tette volna drágábbá a VW kis lökettérfogatú dízelmotorjait az az AdBlue adalékrendszer, amellyel minden gond nélkül teljesítette volna az Amerikában hatályos NOx-kibocsátási normát a német dízeltechnológia – írja az Autoblog.com.

Az amerikai szaklap úgy tudja, a kis dízelek fejlesztését szorgalmazó Wolfgang Bernhard márkaigazgató és Rudolf Krebs fejlesztőmérnök arról tájékoztatta a cég vezetőségét, hogy a más márkáknál, illetve a haszonjárműveknél rutinszerűen alkalmazott karbamid (urea) adagolórendszer nélkül nem tudják teljesíteni az USA piacán érvényes emissziós normát. Ennek mintegy 90 ezer forintos felárát azonban nem hagyta jóvá a költségekre szigorúan ügyelő pénzügy.

Mindez 2007 táján történt, ugyanakkor, amikor a Bosch azóta kiadott közleménye szerint figyelmeztette a Volkswagent arra, hogy ne éljenek vissza az általuk szállított szoftverrel.

Hogy innen hogyan tovább, hogy meddig és főleg mely személyekig lehet visszavezetni a szálakat, nem tudni. Az viszont elég nyilvánvalónak látszik, hogy a VW most jóval többet fog bukni az ügyön, mint autónként egy metálfényezés árát*. A cég korábban már bejelentette, hogy 6,5 milliárd eurót különített el a krízis orvoslására. Ha ezt leosztjuk 11 millió autóval, 590 euróra jön ki egy autó korrigálása. Rövid távon azonban a VW márkaértéke is sokat zuhan emiatt a botrány miatt, úgyhogy a számszerűsíthető veszteség ennél jóval nagyobb lehet.

* Eltekintve persze attól, hogy a VW amerikai konfigurátorát böngészve kiderül: a metálfényezés a legolcsóbb alap-Volkswageneknél sem feláras tétel az USA-ban.

Kommentek

  • hova

    Olyan ez, mintha a Vw-nek a nyílt utcán lerántanák az alsónadrágját is- és azt nem is adnák vissza!

  • Bekakk

    + a bünti

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.