Ha csak a puszta számokat nézzük, már akkor új fejezetet nyit a SUV-történelemben a Tesla Model X: 3,2 másodperces gyorsulása (P90D Ludicrous modell) éppúgy felfoghatatlan, mint a 0,24-es Cw-érték: a Tesla gyakorlatilag épített egy családi versenyautót.

A 762 lóerős, 900 Nm nyomatékú, összkerékhajtású csúcsverzió mellett persze később alighanem megjelennek a kevésbé impozáns, ám annál élhetőbb paraméterekkel felvértezett változatok is, bár 400 kilométeres hatótávolságával a 2,4 tonnás csúcsmodell is alkalmasnak tűnik a mindennapi használatra.

A Tesla azonban nem a leggyorsabb, nem is a legtisztább, hanem a legbiztonságosabb szabadidőjárművet kívánta megépíteni, és ebben kulcsszerepet játszik az elektromos hajtás: az üres motortér egyetlen hatalmas gyűrődőzóna, amely ráadásul a gyalogosokat is kíméli, a padlóba integrált akkuknak köszönhetően mély a tömegközéppont, stabil az autó, így nem kell a kategóriában gyakori borulástól tartani.

A Model X alapáron kínálja az automata vészfékrendszert, a 360 fokos radart, ráadásul az autonóm közlekedés lehetőségét előre vetítő technológiák vezeték nélküli adatkapcsolaton keresztül folyamatosan frissülnek.

A Model X eleve nem bocsát ki károsanyagot, ám emellett a szellőzőrendszer HEPA szűrőn át vezeti az utastérbe a kinti levegőt, így a gyártó szerint kórházi tisztaságú levegőt szívhatnak az utasok.

Az autó régóta emlegetett, látványos eleme a sólyomszárnynak nevezett hátsó ajtórendszer, amely a második és harmadik üléssorhoz enged kényelmes hozzáférést. A dupla zsanéron mozgó ajtók mindössze 30 centis résben felnyithatók, ráadásul többféle érzékelő akadályozza meg, hogy mozgás közben nekiütődjenek környezetüknek. A vezetőajtó egyébként a tulaj érkezésére automatikusan feltárul, távozásakor becsukódik.

Minden hátsó ülés különállóan állítható eltolható és dönthető, ráadásul speciális szerkezetüknek köszönhetően bőven elfér alattuk a harmadik sori utasok lába, így talán leghátul sem lesz kínszenvedés az utazás. A szélvédő a második üléssorig húzódik, ami térérzet szempontjából remek, javítás szempontjából fájdalmas megoldás.

A Model X fedélzetén a tizenhét a bűvös szám: ennyi hangszóróból árad a zene, ha akarjuk, és ekkora az átmérője (persze colban) a középkonzoli érintőképernyőnek.

Tudva, hogy családi autót terveznek, a belsőépítészek rengeteg rekeszt alakítottak ki a kocsiban. Ezen kívül kettő csomagtartó (egy elöl, egy hátul), a második üléssor alatti tárolóhely, valamint 2,2 tonnás vontatókapacitás gondoskodik arról, hogy mindent magunkkal vihessünk a nyaralásra.

Egyelőre csak a csúcsmodellt mutatta be a Tesla: ez 3,2 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége 250 km/óra, amit egyszer már leírtunk, de annyira észveszejtő, hogy muszáj volt megismételnünk. Mindezt két, egymástól függetlenül vezérelt villanymotorral éri el a Tesla: elöl 259 LE, 330 Nm, hátul 503 LE, 600 Nm gondoskodik a röhejes dinamizmusról.

Ennél is lenyűgözőbb persze a 0,24-es Cw-érték, amihez három állásban szabályozható, aktív hátsó légterelő is hozzájárul; ez nagy sebességnél részlegesen visszahúzható, és optimális leszorítóerővel stabilizálja az autót.

Az autó ára egyelőre még nem ismert, de vélhetően nem lesz olcsó. Miért is lenne olcsó a világ legbiztonságosabb, legáramvonalasabb, leggyorsabb szabadidőjárműve?