Ezt csinálják a manipulált Volkswagenekkel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.30. 08.50

“Nagyszabású akciótervet” dolgozott ki a Volkswagen a dízelbotrányban érintett autók kijavítására.

A Volkswagen összesítéseiből már korábban kiderült, hogy a manipulált károsanyag-kibocsátást biztosító szoftver a konszern 11 millió dízelmotorral (EA189) szerelt autójában fut. Az ügyben 5 millió Volkswagen, 2,1 millió Audi, 1,2 millió Skoda és 700 ezer Seat, valamint 1,8 millió haszongépjármű lehet érintett. 
A Volkswagen közleménye szerint a jelenleg forgalmazott Euro 6-os motorok nem, csak az Euro 5-ösök érintettek a botrányban. Első körben a konszern ötmillió Volkswagen márkájú autójának visszahívását jelentették be, ezeket úgy “módosítják”, hogy megfeleljenek a hatályos normáknak. A Volkswagen nem részletezte, hogy technikailag mi történik az autókkal, de valószínűleg ugyanez lesz az eljárás a többi márka modelljeivel is.
A Volkswagen külön kiemelte, hogy az érintett autók biztonságosak, így a közúti forgalomban használhatók, ennek megfelelően valójában “szervizakcióról”, nem pedig klasszikus értelemben vett visszahívásról van szó.
Az összes érintett márka országonként külön weboldalakat hoz létre, ezen a felületen tájékoztatják majd a vásárlókat az aktuális fejleményekről.

Kommentek

  • clior

    Nagy kérdés számomra, hogy ha szoftveresen javíthatnak rajta, akkor minek kellett csalni, ha amódosítással jók lesznek az értékek, akkor veszít a teljesítményből, akkor a vásárlókat miként kártalanítják. A többi gyártó is hasonlóan akar bennünket kiirtani és mi még fizetünk is érte?

  • Tomcsy78

    És mi van, ha én úgy döntök, hogy nem viszem el a kocsit?

  • Iceman.

    Tomcsy78: Remélhetőleg a közlekedési hatóság kivonatja a forgalomból.

  • hova

    Csak egy “szervízakció?” A Vw símogatja a hullámokat, mintha mi sem történt volna, de azért a nemzetközi bilincset nem lehet olyan könnyen levenni. Nézzük csak:
    Történt több évvel ezelőtt egy szándékos, jól megtervezett, technikailag kivitelezett csalás, amivel több ország polgárait megkárosították, be is csapták, a környezet szennyezésről nem is beszélve.
    Törvényt, szabályokat sértettek meg, semmibe véve egy adott ország önrendelkezési jogát.
    Több ország már kitiltotta útjairól a kérdéses autókat, sőt bűntető eljárást indított a konszern ellen.
    Kártérítések ezrei várhatók, a ” visszahívások” tömegeket érintenek,sőt rengeteg adminisztrációval is jár.
    V annak országok, ahol bűncselekményként kezelik a csalást,Magyarország nemzetgazdasági minisztere kijelenti: továbbra is gyártunk dizeleket, mert jók a motorok, keveset fogyasztanak- lényegében rémülten gondol arra, hogy mi történik a nekünk jelentős gazdasági növekedést biztosító autóiparral?!!
    Mindezek mellett/ alatt/felett a Magyar Köztársaág Elnöke- nagyon helyesen- a levegő tisztaságáért kampányol!!
    Aljasság volt ez a Vw részéről és az igazi aljasság az, hogy igyekszik “elsimogatni” a botrányos helyzetet!!

  • Vupi

    Nekem is diesel VW-nem van. Ez az első diesel kocsim, mindíg benzines volt. A legendásnak tűnő kis fogyasztás és nagy nyomaték csábítása kapcsán ültem át a dieselbe, nem bántam meg. Szerencsére az enyém nem érintett, a lesajnált 2.0 PDTDI motor van venne, amit a befecskendező rendszer hibája miatt hívtak vissza, azóta nincs gond vele. Szóval engem piszokul érdekelt az, hogy mennyi lesz a fogyasztásom, milyen lesz a kocsi nyomatéka. Hónapokat töltöttem tájékozódással, sok kocsit kipróbáltam. Ha most azt mondaná a gyár, hogy a nyomatékot megfelezi, vagy csökkenti és szarabbul fog menni a kocsim, ráadásul a fogyasztása is megnő, feltehetőleg én is benyújtanám a számlát és kártalanítást kérnék. Adjanak akkor helyette újat, vagy fizesse ki azt az árat amiért vettem és azokat a költségeket, beleértve a szervízdíjakat is, amiket eddig kifzettem.

  • Vupi

    Azt elfelejtettem, hogy mi lesz akkor, ha valaki olyan országba megy át a kocsival ahonnan kitiltották a típust? Esetleg kiveszik a feneke alól a kocsit és még jól meg is büntetik? Ezekben az országokban selejt terméknek van titulálva a jármű, selejtes teljesítés esetén pedig a teljes vételár visszajár!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.