A Volkswagen összesítéseiből már korábban kiderült, hogy a manipulált károsanyag-kibocsátást biztosító szoftver a konszern 11 millió dízelmotorral (EA189) szerelt autójában fut. Az ügyben 5 millió Volkswagen, 2,1 millió Audi, 1,2 millió Skoda és 700 ezer Seat, valamint 1,8 millió haszongépjármű lehet érintett. 
A Volkswagen közleménye szerint a jelenleg forgalmazott Euro 6-os motorok nem, csak az Euro 5-ösök érintettek a botrányban. Első körben a konszern ötmillió Volkswagen márkájú autójának visszahívását jelentették be, ezeket úgy “módosítják”, hogy megfeleljenek a hatályos normáknak. A Volkswagen nem részletezte, hogy technikailag mi történik az autókkal, de valószínűleg ugyanez lesz az eljárás a többi márka modelljeivel is.
A Volkswagen külön kiemelte, hogy az érintett autók biztonságosak, így a közúti forgalomban használhatók, ennek megfelelően valójában “szervizakcióról”, nem pedig klasszikus értelemben vett visszahívásról van szó.
Az összes érintett márka országonként külön weboldalakat hoz létre, ezen a felületen tájékoztatják majd a vásárlókat az aktuális fejleményekről.