VW-botrány: Magyarország nem büntet

Meg kell várni a vizsgálatok eredményét

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 09.30

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter nem tartaná helyes lépésnek, ha Magyarország is felfüggesztené a VW-botrányban érintett autók értékesítését.

Varga Mihály szerint már múlt héten felvették a kapcsolatot a legfontosabb magyarországi autóipari szereplőkkel. Mint fogalmazott, érzékeny területet “talált el” a botrány, hiszen Magyarországon az ipari termelés több mint 22 százalékát adja az autógyártás, és a magyar export 13 százalékát biztosítja.
Varga szerint meg kell várni a vizsgálatok és szankciók eredményét, fel kell térképezni kit és milyen mértékben érint a botrány, és csak ezután kell döntéseket hozni. Arra a kérdésre, hogy az érintett márkák kereskedését felfüggeszti-e Magyarország, a miniszter elmondta: ehhez kormányzati egyeztetés szükséges. 
Varga egyelőre nem tartaná célszerűnek ezt a lépést, tekintettel arra, hogy “jelenlegi információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban”. Pedig már korábban kiderült, hogy van magyar szála a történetnek, egy gyári prezentáció szerint Győrben is készültek EA189 kódjelű motorok.
VW-botrány: Magyarország nem büntet 1

Kommentek

  • geotrinus

    Igaza van a Misinek, tényleg nem kellene büntetni a Volkswagent (Audit). Egyszerűen csak emeljék meg az érintett dízelek regisztrációs adóját úgy a tízszeresére. Az elvakult dízelimádók így is megveszik majd, a józanabbak meg belátják, hogy az AUTÓ nem gázolajjal megy…

  • DTF

    Magyarország dafke mindig a többséggel szembe ment/megy és sosem került ki belőle jól… Addig amíg nem hívják vissza az érintett gépjárműveket, addig nyugodtan fel lehetne függeszteni…

  • hova

    Nagyon-nagyon fél a miniszter, hogy megroggyan a MO-i gépjárműipar, ami a NGJ 22%-t teszi ki. Beszállító cégek roppanhatnak meg, munkahelyek szünhetnek meg, visszaeshet a termelés stzb. Az nem jut eszébe a miniszternek, miközben a köztársasági elnök veri az asztalt a jó levegő jövőjéért- hogy a dizelek annyi mocskot nyomnak ki, hogy az már kétségbeejtő. Ha csak 2007-től vizsgáljuk a kérdéses motorok szennyezését, akkor az a hiteles számítások szerint több száz tonna szén-dioxid. Ráadásul a “modern” szűrők miatt a kisebb méretű szennyeződések komolyabb veszélyt jelentenek az emberi szervezetre. Magyarul:a Vw szennyezése Anglia egy éves szennyezésével lehet egyenlő!! Ez azért nem semmi, de azért a miniszter úr a posztját félti, nem az EMBEREKET!!

  • jeneibp

    Először is : Az EU ill. magyar jogszabályok alapján , csak euro6-os normát teljesítő új kocsit lehet forgalomba helyezni az Únió területén.
    Ezen nem kell olyan sokat gondolkozni , a szabályokat be kell tartani. Más országok ezért hozták meg értékesítési korlátozó intézkedéseiket ,
    nem másért.

    Másodszor : az , hogy a győri gyárban milyen motorokat gyártanak vagy milyet nem , e körben teljességgel közömbös. A motor önmagában környezeti
    jogsértés tekintetében alkalmatlan tárgy , az új , euro6-ot egyebekben nem teljesítő összeszerelt új autó első forgalomba helyezését követő pillanatban
    testesíti meg a szabályszegést , ezért kell megakadályozni forgalmazását. Ez olyan nemzeti és össz európai érdek , melynek be nem tartása igen
    durva jogsértés.

    Harmadszor: a diesel körfolyamat , a diesel “égési technológia” , a metalographia mai állása szerint nagyon nem arról szól , amit a mai túltenyésztett
    dízelekből kicsavarnak. 2000 bar , vagy esetenként ennél is magasabb eszement nyomásértékek , elég egy nanonanonano elemi abrazív részecske és vége
    a világnak. Egy autóba egy turbó , két turbo , sok turbó , mint a “hosszantartó gondtalan autózás záloga “. A környezeti határértékek gyorsan és
    drasztikusan csökkennek , mit ad isten ennek ellenére a dízel autók meg repülnek. Alig van már közöttük olyan ami ne tudná nyolc alatt a nulla százat.

    Minden elfogulatlan ( márkafüggetlen ) szakértő tudta , tudja , hogy csak idő kérdése volt , mikor dörren el ez a Vw nyakleves , ami korunk műszaki
    “áltudományos” ámokfutásának megálljt parancsol esetleg végleg megállítva azt.

    köszönöm.

  • jeneibp

    Szóval a kérdésnek van olyan oldala is , miszerint :

    Amennyiben nem lesz az érintett márkák kereskedelmi stoppja bevezetve , úgy igen rövid idő alatt , igen sok ember fog ebben az országban
    törvénysértést elkövetni. Tekintette arra , hogy a gyártó elismerte a csalás tényét , melynek tárgya az euro6 norma megkerülése – kijátszása volt –
    és melynek eredményeként büntető eljárás is megindult , a gyártó székhelye szerinti országban , ezért minden további vizsgálat nélkül beáll
    az euro6 -nak való meg nem felelés vélelme , mint tény.
    Továbbiakbna ebbőlkiindúlva , ha a forgalmazás tovább folyik mint ha mi sem történt volna abban az esetben :

    Importőr , kereskedő , szervíz-vizsgasor , hááát nem tudom most azonnal kizárni , hogy még esetleg a forgalmi engedély kiállítója is ,
    illetve no meg maga a kocsi újdonsült tulajdonosa , szóval mindenki a maga szintjének megfelelő cselekvőségéért – feltéve persze normál esetben –
    törvény előtt számot kell, hogy vessen.

    Szóval amennyiben a cikk hűen tükrözi miniszter Úr gondolatai , abban az esetben vélhetőleg felkészületlenülérte a kérdések hada.
    Törvényesen eljárni úgy , ahogy a cikkben említi bizonyosan nem lehet.
    Köszönöm.

Tarlós vs. közterület-felügyelet 39. rész

Egyeztetés kezdődött a kerületi közterület-felügyeletek ügyében – közölte Tarlós István csütörtök délután. A főpolgármester azt javasolja, hogy a kerületekkel valamilyen társulási formában valósítsák meg a feladatot.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.