Na, ki az a hülye, aki most adja el VW-részvényeit?

A Porschéval üzletelt a Suzuki

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.29. 15.00

Akár jelképesnek is tekinthető, hogy a VW körül zajló botrányok közepette a Porsche jelentős összegben vásárolt részvényeket a német cégben.

A Suzuki és a Volkswagen balul sikerült kapcsolatára a napokban tett pontot a bíróság, megszületett a határozat: a Suzuki visszavásárolhatja részvényeit a VW-től.


Csakhogy a Suzuki is rendelkezett VW-részvényekkel, amelyekre már nem tartott igényt, ezért áruba bocsátotta őket. A lehető legrosszabbkor persze, hiszen a dízelautós manipulálás hírére hatalmasat zuhant a VW-részvények  értéke a tőzsdén.

A Volkswagen AG másfél százalékos tulajdonrészét képviselő, 4397 millió darab részvényt tartalmazó csomagot piacon kívüli tranzakcióban vette át a Porsche Automobil Holding SE; a részletekről nem adtak ki tájékoztatást. A Porsche kijelentette, hogy a vásárlással szeretnék biztonságban tudni elsődleges befektetésüket – azaz a Volkswagent, amelynek több mint 50 százaléka van a cég kezében -, egyben megerősíteni pozíciójukat, mint a wolfsburgi gyártó meghatározó tulajdonosai.

Az adásvételt követően a Porsche tulajdonrésze 52,2 százalékra emelkedett a VW csoportban.

Kommentek

  • hova

    A Suzuki és a Vw szerződést kötött ha jól tudom kisebb városi autók fejlesztésére,-jó 10 évvel ezelőtt/ ennek keretében kb. 19%-i részvényt vett a Vw a Suzukitől és a Japánok kb. 1.5%-ot a Vw részvényekből. Mivel összerúgták a port a bíróság döntése alapján a részvények eladhatókká váltak, ezt a 18.9%-s részvényanyagot vette meg a Porshe, a Japánok visszavették az 1.5%-s részesedését. Nem tudom, mire célzott a szerző, de a Suzuki jó üzletet csinált-annak fényében, hogy a Vw konszern igen komoly anyagi és erkölcsi válságba került. Kilábal belőle, de hogy mikor éri utol önmagát anyagilag az még nem tudható, az erkölcsi hátrányát megbecsülni sem lehet.

  • Guevara

    Na, sejthető volt hogy a Suzuki vs VW perben ki az akinek “vaj van a fején” és az nem a Suzuki volt. Egyébként a Suzuki szeretett volna kis lökettérfogatú dízelmotorokhoz jutni, hogy autói eladhatóbbak legyenek Európában. Az üzlet és a részvénycsere megköttetett, de a VW beintett a japánoknak, hisz a vállalat közel egy ötöde volt a kezükben. Próbáljuk elképzelni mekkora cég lehet a Suzuki… Nem is értem hogy miért voltak ilyen lelkesek… Végül a Suzuki kénytelen volt más dízelmotor szállítót keresni és persze talált is az olaszoknál, vagyis a Fiatnál. Ennek köszönhetően van a Suzukikban az 1.3-as és 1.9-es dízel.

  • zoldfulu2000

    Hova: vagy én értem félre amit írsz vagy fordítva ülsz a lovon. “18.9%-s részvényanyagot vette meg a Porsche” akkor most a Posche Suzuki részvényt vett? Nem a 1.5 % VW hányadot vette meg a Suzukitól?

    Guevara: elég bénán csinálta a Suzuki vezetés, de nyilván a fő karmester itt Winterkor volt, és nyilván ezért nem is kapott piros pontot Piechtől. Winterkorn nem egy Ghosn kaliberű ember, a botrányig elképzelésem sem volt, hogy miért került az élre….

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkönnem maradtak rejtve hibái sem.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.