Ilyen fényűző Ladát még nem láttunk

Novembertől kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.27. 08.00

Megkezdődött a Lada Vesta gyártása. Az autó 70 százalékban helyi gyártású alkatrészekből készül.

Kifejezetten télállóra fejlesztette vadonatúj padlólemezre épülő új modelljét a Lada: a Vesta ajtózárjai állítólag fagyásbiztosak, az ablakkeretek kialakítása megakadályozza, hogy a tetőről behulljon a hó az utastérbe, a kapcsolók és kezelőszervek pedig kesztyűben is jól működtethetők.

Mindez elsősorban a hazai, orosz piacon bír jelentőséggel, ahol novembertől forgalmazzák a Renault-Nissan Szövetség támogatásával kifejlesztett modellt.

A Vesta 4410 mm hosszú, szélessége 1764 mm, magassága 1497 mm, míg a tengelytáv 2635 mm. A csomagokat egy osztva bővíthető, 480 literes csomagtér várja.

Az autó kezdetben egyetlen motorral: a 106 lóerős, 16 szelepes egyhatossal kapható, ehhez ötfokozatú kézi sebességváltó társul. Később ugyanehhez a motorhoz automata váltót is kínálnak, szintén ötfokozatút, illetve ugyanerre a blokkra nyolcszelepes hengerfejet is szerelnek majd, így kapva meg a 87 lóerős alapmotort. A csúcsmotor szintén 1,6 literes lesz, és a Nissantól jön : a 114 lóerős erőforráshoz ötfokozatú kéziváltó kapcsolódik.

A Vesta mindössze egy év alatt jutott el az előtanulmány bemutatásától a gyártás beindításáig; ez új világrekord, állította a gyár.

Hőszigetelő ablaküvegek, deréktámaszos, magasságában állítható vezetőülés, négy irányban szabályozható kormány – ilyesmi tételekkel találkozhatunk az autó szériafelszereltségi listáján. A gyári fotókon ülésfűtést, klímaberendezést, kormányról vezérelhető multimédiás-navigációs rendszert azonosíthatunk.

A Vesta belpiacos forgalmazása 2015. november 25-én veszi kezdetét, az előzetes információk szerint 495-600 ezer rubelért, azaz 2,13 –

2,58 millió forintért adják majd az autót.

Kommentek

  • majom

    Jó! Kár,hogy ennyire drága.

  • laboda77

    Mitől drága????? Ja a mi pénztárcánkhoz képest igen. Amúgy baráti az árra. Vegyük figyelembe hogy a Vesta a Dácia felé van pozicionálva. Csak nézzünk rá. felszereltség,motorizáció,egyebek. Ha eljut hozzánk 2.8-3.5 misi árban. Akkor lenne is rá kereslet. Akinek meg sokk, mert lada meg az élő fába belekötőknek. Azok vegyenek egy leharcolt breanyát. Nekem tetszik. Főleg 1.6 os motorral amiről tudni fogom hogy nem lesz baja. Ha igen akkor is fillérekből megvan a javítása.Mint a fostalicska tsi meg egyéb végletegik kihegyezett kis cm3 turbos motorokra.

  • peta33

    ,,,Ja,,,,szóval,,ez egy drága Tália,,más oldalfallal,és műszerfallal,,,ezért volt ennyire gyors a fejlesztés…,,ha olcsóbban adnák,,jó is lenne…:-(

  • mtbe

    Nekem tetszik. Szerintem se drága. Érdekes, amikor egy 5-6 milliós kisautóról vannak tesztek, senki nem panaszkodik, hogy drága.

  • rdeni

    Nálunk ( ha lesz) biztos nem lesz 4M alatt.

  • Marcikutya

    Azért ez nem a Sandero/Logan felszereltségi szint. Reméljük a minősége is olyan jó lesz, mint a Dacia-nak.

  • laboda77

    Ha azt vesszük alapul hogy kint 490-600 ezer rubel közt fogják adni. Jelenlegi árfolyam most 4.3 ft/rubbel. Ha 550 ezerrel szorzom akkor nagyjából 2.4 misire jönne ki. És ebben benne van az ottani márkakereskedő haszna + az áfa. Mert ott is van. Biztos hogy jóval kevesebb:))) Tehát erre számoljunk 10% vámot.( az áfamentes és gyári árra) + az itthoni kereskedő haszna. + Behozatali meg egyéb költségek. Ami legalább 1 misit nyom rajta. Ép azért írtam is korában. Ha 2.8 3.5 misi között lenne. Akkor jó ár érték aránnyal küzdene. Tehát kicsivel a Dácia szintje fölött. Viszont e fölött………….

  • rokakoma

    Nekem tetszik,mikortól lesz nálunk kapható?

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.