Ilyen fényűző Ladát még nem láttunk

Novembertől kapható

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.27. 08.00

Megkezdődött a Lada Vesta gyártása. Az autó 70 százalékban helyi gyártású alkatrészekből készül.

Kifejezetten télállóra fejlesztette vadonatúj padlólemezre épülő új modelljét a Lada: a Vesta ajtózárjai állítólag fagyásbiztosak, az ablakkeretek kialakítása megakadályozza, hogy a tetőről behulljon a hó az utastérbe, a kapcsolók és kezelőszervek pedig kesztyűben is jól működtethetők.

Mindez elsősorban a hazai, orosz piacon bír jelentőséggel, ahol novembertől forgalmazzák a Renault-Nissan Szövetség támogatásával kifejlesztett modellt.

A Vesta 4410 mm hosszú, szélessége 1764 mm, magassága 1497 mm, míg a tengelytáv 2635 mm. A csomagokat egy osztva bővíthető, 480 literes csomagtér várja.

Az autó kezdetben egyetlen motorral: a 106 lóerős, 16 szelepes egyhatossal kapható, ehhez ötfokozatú kézi sebességváltó társul. Később ugyanehhez a motorhoz automata váltót is kínálnak, szintén ötfokozatút, illetve ugyanerre a blokkra nyolcszelepes hengerfejet is szerelnek majd, így kapva meg a 87 lóerős alapmotort. A csúcsmotor szintén 1,6 literes lesz, és a Nissantól jön : a 114 lóerős erőforráshoz ötfokozatú kéziváltó kapcsolódik.

A Vesta mindössze egy év alatt jutott el az előtanulmány bemutatásától a gyártás beindításáig; ez új világrekord, állította a gyár.

Hőszigetelő ablaküvegek, deréktámaszos, magasságában állítható vezetőülés, négy irányban szabályozható kormány – ilyesmi tételekkel találkozhatunk az autó szériafelszereltségi listáján. A gyári fotókon ülésfűtést, klímaberendezést, kormányról vezérelhető multimédiás-navigációs rendszert azonosíthatunk.

A Vesta belpiacos forgalmazása 2015. november 25-én veszi kezdetét, az előzetes információk szerint 495-600 ezer rubelért, azaz 2,13 –

2,58 millió forintért adják majd az autót.

Kommentek

  • majom

    Jó! Kár,hogy ennyire drága.

  • laboda77

    Mitől drága????? Ja a mi pénztárcánkhoz képest igen. Amúgy baráti az árra. Vegyük figyelembe hogy a Vesta a Dácia felé van pozicionálva. Csak nézzünk rá. felszereltség,motorizáció,egyebek. Ha eljut hozzánk 2.8-3.5 misi árban. Akkor lenne is rá kereslet. Akinek meg sokk, mert lada meg az élő fába belekötőknek. Azok vegyenek egy leharcolt breanyát. Nekem tetszik. Főleg 1.6 os motorral amiről tudni fogom hogy nem lesz baja. Ha igen akkor is fillérekből megvan a javítása.Mint a fostalicska tsi meg egyéb végletegik kihegyezett kis cm3 turbos motorokra.

  • peta33

    ,,,Ja,,,,szóval,,ez egy drága Tália,,más oldalfallal,és műszerfallal,,,ezért volt ennyire gyors a fejlesztés…,,ha olcsóbban adnák,,jó is lenne…:-(

  • mtbe

    Nekem tetszik. Szerintem se drága. Érdekes, amikor egy 5-6 milliós kisautóról vannak tesztek, senki nem panaszkodik, hogy drága.

  • rdeni

    Nálunk ( ha lesz) biztos nem lesz 4M alatt.

  • Marcikutya

    Azért ez nem a Sandero/Logan felszereltségi szint. Reméljük a minősége is olyan jó lesz, mint a Dacia-nak.

  • laboda77

    Ha azt vesszük alapul hogy kint 490-600 ezer rubel közt fogják adni. Jelenlegi árfolyam most 4.3 ft/rubbel. Ha 550 ezerrel szorzom akkor nagyjából 2.4 misire jönne ki. És ebben benne van az ottani márkakereskedő haszna + az áfa. Mert ott is van. Biztos hogy jóval kevesebb:))) Tehát erre számoljunk 10% vámot.( az áfamentes és gyári árra) + az itthoni kereskedő haszna. + Behozatali meg egyéb költségek. Ami legalább 1 misit nyom rajta. Ép azért írtam is korában. Ha 2.8 3.5 misi között lenne. Akkor jó ár érték aránnyal küzdene. Tehát kicsivel a Dácia szintje fölött. Viszont e fölött………….

  • rokakoma

    Nekem tetszik,mikortól lesz nálunk kapható?

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.