Távozott, mégis hatalomban maradt a VW vezére

Saját elbocsátóinak parancsol

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.26. 09.00

A VW-csoport faramuci szerkezete miatt hiába mondott le az abban betöltött tisztségéről Martin Winterkorn, más csatornákon keresztül mégis ő irányítja a céget.

Martin Winterkorn továbbra is a Porsche Automobil Holding SE (Porsche SE) zártkörűen működő részvénytársaság igazgatóságának elnöke, idézte pénteken az MTI a felügyelő bizottság pénteki üléséről kiadott közleményét.

Ez a hír önmagában senkit nem érdekelne, csakhogy ez azt jelenti, hogy Winterkorn, aki a héten kirobbant Volkswagen-botrány miatt pár napja távozott a Volkswagen-csoport éléről, a háttérből valójában továbbra is irányítani képes a cégcsoportot.

A Porsche SE ugyanis 50,7 százalékos tulajdonnal rendelkezik a Volkswagen-csoportban, azaz aki ennek a vezetője, az komoly ráhatással bír a wolfsburgi eseményekre.

A hírt sem Winterkorn, sem a Porsche nem kommentálta. Winterkorn egyébként német lapértesülések szerint az Audi AG vezetőségében betöltött tisztségéről sem mondott le.

A Porsche AG igazgatóságának elnökeként Martin Winterkorn évi 822 000 euró, azaz 260 millió forint juttatásban részesül. Ez kismiska ahhoz képest, amit potenciálisan a távozásával keresett.

Kommentek

  • mtbe

    De a végkielégítést azért megkapta. Jól kitalálták a jogrendszert.

  • hova

    Nem úgy van az kedves barátaim, hogy a “titok-zsákot” egyszerűen kidobjuk,mert véletlenül kiszakad és akkor még nagyobb baj szakad ránk.Így van ez.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.