Ezt Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter jelentette be a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára reagálva. A francia piacon jelenlévő autógyártók képviselőivel tartott kerekasztal-beszélgetésen a miniszter úgy ítélte meg, hogy “a fogyasztók felé bizonyítékokkal kell szolgálni és teljes átláthatóságra van szükség.” 
“Az autógyártók véletlenszerű tesztelést javasoltak sorshúzás alapján, első lépésként mintegy száz autón” – közölte sajtótájékoztatóján a tárcavezető. A vizsgálatokat egy független bizottság fogja elvégezni. 
“Ez a bizottság nagyon gyorsan fel fog állni, tagjai a tesztelő laboratóriumok képviselői, kutatók és fogyasztóvédelmi egyesületek lesznek” – tette hozzá a miniszter. 
A tulajdonosok jóváhagyásával tesztelésre kiválasztott járművek között nemcsak francia márkák lesznek, hanem a Franciaországban forgalmazott valamennyi – jelezte Laurent Benoit, a teszteléseket végző cég, az UTAC elnöke.

Ide tartozó információ, hogy a B8-as, 2014-től gyártott VW Passatban valószínűleg már nem az inkriminált EA189-es kétliteres és 1,6-os dízelmotorok vannak. A motorkód segíthet eldönteni a kérdést: az EA189-nél modernebb, EA 288-as motorcsalád tagjainak kódjai:

1,6 TDI, 88 kW-120 LE motorkód: CVRB
2,0 110 kW-150 LE TDI motorkód: CRLB
2,0 140k-190 LE TDI motorkód: DDAA (ugyanez van 135 kW-184 lóerővel az A3-ban, a Leonban, az Octaviában és a Golfokban is)
2,0 176kW-239 LE TDI-Biturbo motorkód: CUAA