Az összes EU-tagnak vizsgálnia kell a dízeleket

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.09.25. 08.50

Az Európai Bizottság arra kérte az uniós tagállamokat, hogy indítsanak nemzeti szintű vizsgálatot a járművek károsanyag-kibocsátásáról, és készítsenek jelentést róla.

Csütörtökön kiadott, a VW-botrányra reagáló közleményében a bizottság zéró toleranciát hirdetett a csalásra, és az uniós szabályok szigorú betartására szólított fel. Az Európai Bizottság azt szeretné, hogy a nemzeti hatóságok ellenőrizzék az Európában eladott járműveket, és győződjenek meg arról, hogy a károsanyag-kibocsátási normákat betartották-e a gyártók.
Az Európai Bizottság feladata, hogy meghatározza a kibocsátási küszöbértékeket és az ellenőrzés szabályait, de az engedélyezési tesztek lefolytatása nemzeti hatáskörben van. A brüsszeli bizottság hangsúlyozta, meg kell tudni, hogy Európában hány olyan jármű közlekedik, amelynek motorvezérlő programjába a csalást lehetővé tévő szoftvert telepítettek. Egyúttal jelezte, hogy napokon belül összeül az engedélyeket kiadó nemzeti hatóságok képviselőivel. 
Az Európai Bizottság azt javasolta, hogy jövő januárjától ne laboratóriumi körülmények között vizsgálják az autókat, hanem a valós közlekedésnek megfelelő módon. Mindazonáltal még kell állapodni, hogy mi legyen akkor, ha jelentős elérést tapasztalnak a futópadon és a közúton mért károsanyag-kibocsátási értékek között.
A gépjárműveken Európában jelenleg alkalmazott NEDC (Új Európai Vezetési Ciklus) néven futó vizsgálategyüttes az 1970-es évek óta van érvényben. A teszt során az autó 20 perc alatt 11 kilométert tesz meg, 26 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 50 kilométeres óránkénti sebességre, eközben sem a légkondicionáló, sem a fényszórók nem működnek, a hőmérséklet pedig 20 és 30 Celsius-fok közötti tartományban van.

FRISSÍTÉS

Ide tartozó információ, hogy a B8-as, 2014-től gyártott Vw Passatban valószínűleg már nem az inkriminált EA189-es kétliteres és 1,6-os dízelmotorok vannak. A motorkód segíthet eldönteni a kérdést: az EA189-nél modernebb, EA 288-as motorcsalád tagjainak kódjai:

1,6 TDI, 88 kW-120 LE motorkód: CVRB
2,0 110 kW-150 LE TDI motorkód: CRLB
2,0 140k-190 LE TDI motorkód: DDAA (ugyanez van 135 kW-184 lóerővel az A3-ban, a Leonban, az Octaviában és a Golfokban is)
2,0 176kW-239 LE TDI-Biturbo motorkód: CUAA

Kommentek

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.