Senki sem gondolhatta komolyan, hogy az autóipar Nagy Emissziós Botránya csak a Volkswagent érinti, az Auto Bild már meg is írta, hogy a BMW-nél is kezdhetnek aggódni a részvényesek. 
A lap az International Council of Clean Transportation (ICCT) tesztjére hivatkozik, amely a BMW X3 xDrive 20d esetében állapította meg, hogy normál üzemben 11-szer annyi nitrogén-oxidot bocsát ki, mint tesztciklusban.
“Minden mérési adat arra utal, hogy nem VW-specifikus problémáról van szó” – mondta Peter Mock, az ICCT szóvivője.
Az Auto Bild kérdésére a BMW szóvivője annyit mondott, hogy a “gyártó nem használ olyan funkciót, amely képes a mérési ciklus felismerésére.”
Noha a VW-botrány Amerikában pattant ki, kezdettől fogva világos volt, hogy a probléma nem lehet országspecifikus. És valóban nem az: Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy Európában is számtalan autót adtak el a trükkös motorvezérléssel.
“Hogy pontosan mennyiről van szó, azt a következő napokban tisztázzuk” – fogalmazott a miniszter, aki utalt arra, hogy a kétliteres mellett az 1,6 literes VW-dízelek is érintettek lehetnek.