A BMW is csalhatott a mérésekkel

Papírforma: európai VW-ek is érintettek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.24. 12.50

Sajtóértesülés szerint a BMW kétliteres dízelmotorja is sokkal több nitrogén-oxidot bocsát ki normál üzemben, mint a tesztciklusban. Európai VW-ek is érintettek.

Senki sem gondolhatta komolyan, hogy az autóipar Nagy Emissziós Botránya csak a Volkswagent érinti, az Auto Bild már meg is írta, hogy a BMW-nél is kezdhetnek aggódni a részvényesek. 
A lap az International Council of Clean Transportation (ICCT) tesztjére hivatkozik, amely a BMW X3 xDrive 20d esetében állapította meg, hogy normál üzemben 11-szer annyi nitrogén-oxidot bocsát ki, mint tesztciklusban.
“Minden mérési adat arra utal, hogy nem VW-specifikus problémáról van szó” – mondta Peter Mock, az ICCT szóvivője.
Az Auto Bild kérdésére a BMW szóvivője annyit mondott, hogy a “gyártó nem használ olyan funkciót, amely képes a mérési ciklus felismerésére.”
Noha a VW-botrány Amerikában pattant ki, kezdettől fogva világos volt, hogy a probléma nem lehet országspecifikus. És valóban nem az: Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy Európában is számtalan autót adtak el a trükkös motorvezérléssel.
“Hogy pontosan mennyiről van szó, azt a következő napokban tisztázzuk” – fogalmazott a miniszter, aki utalt arra, hogy a kétliteres mellett az 1,6 literes VW-dízelek is érintettek lehetnek.

Kommentek

  • norbi50

    Úgy-úgy, gyerünk csak, mindenki álljon elő a farbával… Szarháziak, megérdemelnék, hogy legalább fél évre betiltsák nekik a gépjárművek forgalmazását világszerte, de legalább a tavalyi nyereség felének megfelelő összeget fizessenek be környezetvédelmi célokra.

  • hova

    Ha a német közlekedési miniszter ilyet állít, akkor tényleg nagy baj van!Egy német vezető meggondoltan beszél,tudja mi következik belőle. Ezért ilyen drámai számomra az, hogy a német vw konszern szándékosan csalt. Megalázta saját magát.

  • Szabi5

    Kinek tiltsák be? Mindenki trükközik csak másképp. Mennyivel hibásabb az, aki ír két sort plusszba a softverbe mint az aki sokmilliós és teljesen hasznavehetetelen adblue-s vagy dpf-es rendszereket ad el nekünk, amik csak autópályán teljes terhelés mellett kapcsolnak be? Vagy éppen másképp használja ki a kiskapukat. A bmw is valószinüleg ugy lőtte be a motorjait, hogy a szbványban foglalt körülmények között teljesítse a normákat más körülmények között meg nem.

  • tdr

    Hagyjuk már..Minden gyártó csal valahogyan.És érdekes nincs aki mondaná,a miénk a tuti…Lapít csendben,max majd több lesz a benzines+tolni kell a hibrid/elektromos szekeret is..;-)Kipukkant a nagy zöldülj lufi…valszeg nem véletlenül..

  • cuebler

    nem a zöldülj lufi pukkadt ki, hanem a dízellufi. nyolc éve hibrid autóm van, viccnek tartom, hogy sárga környezetvédelmi matricát kapok akkor, amikor a céges x6 40d zöldet… vicc az egész jelenlegi rendszer, remélem, a mostani botrány rákényszeríti az illetékes brüsszeli és magyar hatóságokat arra, hogy ne a katalógusadatokat fogadják el valóságként.

  • tdr

    Semmi nem fog változni..Mert a Magyar az mindig át Magyarosít mindent…Itthon mindig minden máshogyan müxik..

  • Iceman.

    cuebler: A katalógus adatokat olyan mérések és szabályok szolgáltatják, amelyeket az említett brüsszeli hatóságok kényszerítettek ki.

    Inkább azt mondanám, hogy “rákényszeríti a brüsszeli és magyar hatóságokat, hogy ne egy irreális, betarthatatlan, ellenőrizhetetlen szabályrendszerben” gondolkozzanak továbbá!

  • Iceman.

    hova: Valszeg az összes autógyár csalt, persze ez nem menti fel a VW-t, de a probléma a szabályozás.

  • cuebler

    Iceman: nem a hatóságok tehetnek a csalásról. érdekes, hogy a benzinmotornál nincs szükség csalásra vagy fél-egymilliós alkatrészekre ahhoz, hogy teljesítse az előírt normákat (melyeket személy szerint sokkal szigorúbb értékekkel, büntetésekkel és ellenőrzésekkel is támogatnák). egyszerűen arról van szó, hogy a noxwagen inkább csalt a mérésekkel (és így valószínűleg a fejlesztési és gyártási költségeken is) és az így megspórolt milliárdokból felvásárolta lassan az európai autóipar negyedét. megérdemlik, bár sajnálom, hogy nem egyszerre több gyártónál borult ki a bili, mert így azért a háttérben szerintem már megy az “elsikálás”.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.