A BMW is csalhatott a mérésekkel

Papírforma: európai VW-ek is érintettek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.24. 12.50

Sajtóértesülés szerint a BMW kétliteres dízelmotorja is sokkal több nitrogén-oxidot bocsát ki normál üzemben, mint a tesztciklusban. Európai VW-ek is érintettek.

Senki sem gondolhatta komolyan, hogy az autóipar Nagy Emissziós Botránya csak a Volkswagent érinti, az Auto Bild már meg is írta, hogy a BMW-nél is kezdhetnek aggódni a részvényesek. 
A lap az International Council of Clean Transportation (ICCT) tesztjére hivatkozik, amely a BMW X3 xDrive 20d esetében állapította meg, hogy normál üzemben 11-szer annyi nitrogén-oxidot bocsát ki, mint tesztciklusban.
“Minden mérési adat arra utal, hogy nem VW-specifikus problémáról van szó” – mondta Peter Mock, az ICCT szóvivője.
Az Auto Bild kérdésére a BMW szóvivője annyit mondott, hogy a “gyártó nem használ olyan funkciót, amely képes a mérési ciklus felismerésére.”
Noha a VW-botrány Amerikában pattant ki, kezdettől fogva világos volt, hogy a probléma nem lehet országspecifikus. És valóban nem az: Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy Európában is számtalan autót adtak el a trükkös motorvezérléssel.
“Hogy pontosan mennyiről van szó, azt a következő napokban tisztázzuk” – fogalmazott a miniszter, aki utalt arra, hogy a kétliteres mellett az 1,6 literes VW-dízelek is érintettek lehetnek.

Kommentek

  • norbi50

    Úgy-úgy, gyerünk csak, mindenki álljon elő a farbával… Szarháziak, megérdemelnék, hogy legalább fél évre betiltsák nekik a gépjárművek forgalmazását világszerte, de legalább a tavalyi nyereség felének megfelelő összeget fizessenek be környezetvédelmi célokra.

  • hova

    Ha a német közlekedési miniszter ilyet állít, akkor tényleg nagy baj van!Egy német vezető meggondoltan beszél,tudja mi következik belőle. Ezért ilyen drámai számomra az, hogy a német vw konszern szándékosan csalt. Megalázta saját magát.

  • Szabi5

    Kinek tiltsák be? Mindenki trükközik csak másképp. Mennyivel hibásabb az, aki ír két sort plusszba a softverbe mint az aki sokmilliós és teljesen hasznavehetetelen adblue-s vagy dpf-es rendszereket ad el nekünk, amik csak autópályán teljes terhelés mellett kapcsolnak be? Vagy éppen másképp használja ki a kiskapukat. A bmw is valószinüleg ugy lőtte be a motorjait, hogy a szbványban foglalt körülmények között teljesítse a normákat más körülmények között meg nem.

  • tdr

    Hagyjuk már..Minden gyártó csal valahogyan.És érdekes nincs aki mondaná,a miénk a tuti…Lapít csendben,max majd több lesz a benzines+tolni kell a hibrid/elektromos szekeret is..;-)Kipukkant a nagy zöldülj lufi…valszeg nem véletlenül..

  • cuebler

    nem a zöldülj lufi pukkadt ki, hanem a dízellufi. nyolc éve hibrid autóm van, viccnek tartom, hogy sárga környezetvédelmi matricát kapok akkor, amikor a céges x6 40d zöldet… vicc az egész jelenlegi rendszer, remélem, a mostani botrány rákényszeríti az illetékes brüsszeli és magyar hatóságokat arra, hogy ne a katalógusadatokat fogadják el valóságként.

  • tdr

    Semmi nem fog változni..Mert a Magyar az mindig át Magyarosít mindent…Itthon mindig minden máshogyan müxik..

  • Iceman.

    cuebler: A katalógus adatokat olyan mérések és szabályok szolgáltatják, amelyeket az említett brüsszeli hatóságok kényszerítettek ki.

    Inkább azt mondanám, hogy “rákényszeríti a brüsszeli és magyar hatóságokat, hogy ne egy irreális, betarthatatlan, ellenőrizhetetlen szabályrendszerben” gondolkozzanak továbbá!

  • Iceman.

    hova: Valszeg az összes autógyár csalt, persze ez nem menti fel a VW-t, de a probléma a szabályozás.

  • cuebler

    Iceman: nem a hatóságok tehetnek a csalásról. érdekes, hogy a benzinmotornál nincs szükség csalásra vagy fél-egymilliós alkatrészekre ahhoz, hogy teljesítse az előírt normákat (melyeket személy szerint sokkal szigorúbb értékekkel, büntetésekkel és ellenőrzésekkel is támogatnák). egyszerűen arról van szó, hogy a noxwagen inkább csalt a mérésekkel (és így valószínűleg a fejlesztési és gyártási költségeken is) és az így megspórolt milliárdokból felvásárolta lassan az európai autóipar negyedét. megérdemlik, bár sajnálom, hogy nem egyszerre több gyártónál borult ki a bili, mert így azért a háttérben szerintem már megy az “elsikálás”.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.