Brutális: 11 millió autóval csalhatott a VW

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.09.22. 13.50

Egész Európára és nem csak a Volkswagenre kiterjedő vizsgálatot sürgetett a VW-botrány kapcsán a francia pénzügyminiszter.

“Európai piac vagyunk európai szabályokkal, amelyeket be kell tartani” – mondta Michel Sapin kedden az Europe 1 rádiónak. A fogyasztók megnyugtatása érdekében a vizsgálatnak nemcsak a VW-re, hanem többek közt a francia gyárakra is ki kell terjednie, de mindjárt hozzáfűzte: nincs oka azt hinni, hogy ezek hasonló praktikákat követtek. 
A francia gyártók támogatták Sapin javaslatát. Az EU bizottságának szóvivője ugyanakkor elsietettnek tartotta azonnali európai szintű vizsgálat megindítását, mert még folyamatban vannak a vizsgálatok magánál a Volkswagennél, továbbá Németországban és az Egyesült Államokban, és nem tudni, hogy az Európában eladott járművek érintettek-e. 
A Volkswagen kedd délelőtt közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozza, hogy az európai piacon eladott, Euro 6-os dízelmotorral felszerelt autók mindenben megfelelnek az előírásoknak, és a beépített szoftver semmilyen adatot sem befolyásol. Problémák az EA 189 típusú motorral üzemelő járművekkel lehetnek, amelyekből világszerte 11 millió fut – áll a közleményben. 

Az előírások és a vevői igények különbsége szüli a manipulációt

“Ezer sebből vérzik” az a modell, amely az autók fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának mérését meghatározza, így a Volkswagen-botrány hozzájárulhat az előírások felülvizsgálatához és racionálisabbá válásához – mondta Gablini Gábor, a Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) elnöke.

Az autók fogyasztását – előírásszerűen – egy sík, zárt pályán körözve mérik úgy, hogy minden fogyasztót – például a világítást és a légkondicionálót – kikapcsolnak. A sebességre nincs előírás, így  dokumentálják azt az alacsony fogyasztást, amely köszönőviszonyban sincs a városi és az autópályán mért fogyasztással – jegyezte meg. 

A károsanyag-kibocsátást pedig egy mérési ciklus alapján kell elvégezni. Amikor a motor elektronikája érzékeli a mérési paramétereket – például a fordulatszámot – akkor úgy állítja be a motort, hogy a lehető legkevesebb káros anyagot bocsássa ki. Miután a mérőműszereket erre a ciklusra állítják be – azokat átállítani nem lehet – a szervizek nem tudják felismerni az esetleges manipulációt. 

A VW manipulációja az Euro 6-os követelményeknek eleget tevő motoroknál jelentkezett, a szakember szerint nem véletlenül. Ha minden körülmény között teljesíti a motor az alacsony károsanyag-kibocsátási normát, lecsökken a teljesítménye, márpedig a vevők ezt nem szeretnék. A két követelmény – a környezetvédelmi és a vevői – csak úgy érhető el együttesen, ha a méréskor megfelelő a kibocsátás, de a használat során már nem, viszont növekszik a motor teljesítménye. Ez nem csak a VW, hanem az egész iparág problémája – tette hozzá a MASZSZ elnöke.

A felismerés részben már megtörtént: az EU-ban tavaly döntés született arról, hogy az autók fogyasztásának mérése közelebb kerüljön a valós körülményekhez. Miután a manipuláció a motor vezérlő elektronikájának a programozásával érhető el, egy néhány percig tartó átprogramozással meg is szüntethető – mondta az MTI-nek egy magát megnevezni nem kívánó szakértő, aki hozzátette: elvileg bármelyik gyártó képes a motorvezérlő elektronikát úgy programozni, ahogyan azt a VW tette.

Környezetvédők szerint a VW-ügy csak a jéghegy csúcsa. Az emissziós értékek meghamisítása rendszerszerű gyakorlat az európai autóiparban – állította Christiane Brunner, az osztrák Zöldek szóvivője. A teszteljárások “abszurdak”, úgy vannak kialakítva, hogy a laboratóriumban teljesen más eredmények születnek, mint az utakon. Független vizsgálatok azt mutatták, hogy 23 tesztelt kocsiból 20 nem felelt meg az emissziós normáknak. 
“Alapos a gyanú, hogy valóságos üzemben a különösen tisztának tekintett Euro 6-os motorok is sokkal rosszabb emissziós adatokat mutatnak, mint a próbapadon” – mondta Brunner.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA)  pénteken azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében a rendelkezéseket megsértő gyártó gépkocsinként akár 37 500 dollár büntetéssel is sújtható, így a Volkswagenre kiszabható bírság elméletileg elérheti a 18 milliárd dollárt. A Volkswagen amerikai eladásainak mintegy ötöde dízelüzemű jármű.
A hétfői 18 százalék után kedd délig további 17 százalékkal zuhant a VW papírja a frankfurti tőzsdén, és 6 százalékos mínuszba rántotta a Daimler és a BMW részvényeit is.

Brutális: 11 millió autóval csalhatott a VW 1

Így indult az év szuperbotránya – kattints a képre!

Kommentek

  • hova

    Ezt nem hittem volna a Németekről, de úgy látom a VW minden aljasságot
    elkövetett a dicsőség felé, de sajnos a pokol kapujába jutott.Megérdemli- és mindenki, aki hasonló módon csal. De megérdemelné szegény Földgolyónk is, hogy a dízelt száműzzük min. az autóiparból.

  • v_johny

    hova – 2015.09.22 14:13

    Érdekes megfogalmazás/hozzáállás a Tiéd. Nem a németek csaltak, a VW-nél trükköztek, ez nagyon nem ugyanaz.

  • geotrinus

    Évek óta pofázzák a hozzáértők, hogy be kellene tiltani a dízelszarokat. Remélem, hogy megérjük még. Tüdőrák nélkül.

  • hova

    Ha a Ferencváros játszik pl. A Hollandoknál, akkor ugye lehet mondani, hogy a Magyarok vesztettek? Lehet, de a pontosság valóban az, hogy a VW most már szóban is beismerte, hogy szándékosan csalt. Mivel a VW többségében- részvényesek- Német és a központja is ott van, nem sokat tévedtem. De nincs még vége……….

  • hova

    v-johny! Rosszul hallottad a Német eredeti szöveget:nem trükköztek, csaltak. És csalásról beszélt- jól értem a német nyelvet- a VW szóvivője is!Nem trükközésről volt szó, trükközni majd akkor kell, ha összeomlik a VW.

  • largo

    Szerintem Töketlen kempelen magára zárta a wc ajtót.

  • v_johny

    hova

    “Ha a Ferencváros játszik pl. A Hollandoknál, akkor ugye lehet mondani, hogy a Magyarok vesztettek?” Persze hogy lehet, de helytelen. Hiszen ki tiltaná meg annak a delikvensnek hogy rosszul fogalmazzon? Tudod, épeszű ember ilyenkor azt mondja, hogy kikapott a Fradi. A VW csak egy német vállalat a sok közül, nem maga Németország. Nem baj ha nem érted mi a differencia, de legalább ne hirdesd.

  • tdr

    Valszeg semelyik gyártó nem jobb v rosszabb.A túlfújt lufi kipukkant…Biztos túl sok a benya…;-)

  • demagóg

    Tisztességtelenség. Szégyelljék magukat.
    Egy német cég német vezetésétől nem várna ilyesmit az ember.

  • killerbee

    largo- sot mar le is huzta magat a klotyon es jo nagyokat kortyol a kanalisbol : )

  • v_johny

    Várjuk meg a vizsgálatok végét, még lehet érdekes a végeredmény. Továbbá nem tudom hogy miből következtetnek sokan arra, hogy egy ekkora vállalatóriás vezérigazgatója mindenről tud? Nem így működik ez…

  • cuebler

    éppen ideje, hogy a NOxwagen oda kerüljön, ahová való.
    érdekes, hogy a japánok nem erőltetik annyira a dízelt. lehet, ők már régóta tudják, hogy csak csalással vagy aránytalan ráfordítások árán lehet az usa-ban elvárt kibocsátási határokat betartani a traktormotorokkal?

  • hova

    v-johny!
    Kezdesz közelíteni kempelen rettenetes stílusához! Nem vontam kétségbe és nem is használtam veled szemben ilyen szavakat, hogy pl:épeszű v sem”. A vita a ” ki- kitől kapott ki” témában meddő, azonban maradjunk az eredeti témánál: a Német központú, Német irányítású, Német többségi tulajdonú VW konszern szándékosan átvert több millió vásárlót!! Nem tévedett SZÁNDÉKOSAN BECSAPOTT! A szándékosság a fontos, és persze a bűz, ami minden diselnél jelentkezik, ezért nem szeretem őket. De őszintén szólva a benzines autók sem sokkal környezet kímélőbbek. Elképesztő mennyiségű autó fut a vlágon, ez a legfőbb probléma. A VW bűne, legfőbb bűne a SZÁNDÉKOSSÁG, hogy külön programnot terveztek a becsapásra. Ez a rettenet- nem a Fradi………..

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.