Brutális: 11 millió autóval csalhatott a VW

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.09.22. 13.50

Egész Európára és nem csak a Volkswagenre kiterjedő vizsgálatot sürgetett a VW-botrány kapcsán a francia pénzügyminiszter.

“Európai piac vagyunk európai szabályokkal, amelyeket be kell tartani” – mondta Michel Sapin kedden az Europe 1 rádiónak. A fogyasztók megnyugtatása érdekében a vizsgálatnak nemcsak a VW-re, hanem többek közt a francia gyárakra is ki kell terjednie, de mindjárt hozzáfűzte: nincs oka azt hinni, hogy ezek hasonló praktikákat követtek. 
A francia gyártók támogatták Sapin javaslatát. Az EU bizottságának szóvivője ugyanakkor elsietettnek tartotta azonnali európai szintű vizsgálat megindítását, mert még folyamatban vannak a vizsgálatok magánál a Volkswagennél, továbbá Németországban és az Egyesült Államokban, és nem tudni, hogy az Európában eladott járművek érintettek-e. 
A Volkswagen kedd délelőtt közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozza, hogy az európai piacon eladott, Euro 6-os dízelmotorral felszerelt autók mindenben megfelelnek az előírásoknak, és a beépített szoftver semmilyen adatot sem befolyásol. Problémák az EA 189 típusú motorral üzemelő járművekkel lehetnek, amelyekből világszerte 11 millió fut – áll a közleményben. 

Az előírások és a vevői igények különbsége szüli a manipulációt

“Ezer sebből vérzik” az a modell, amely az autók fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának mérését meghatározza, így a Volkswagen-botrány hozzájárulhat az előírások felülvizsgálatához és racionálisabbá válásához – mondta Gablini Gábor, a Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) elnöke.

Az autók fogyasztását – előírásszerűen – egy sík, zárt pályán körözve mérik úgy, hogy minden fogyasztót – például a világítást és a légkondicionálót – kikapcsolnak. A sebességre nincs előírás, így  dokumentálják azt az alacsony fogyasztást, amely köszönőviszonyban sincs a városi és az autópályán mért fogyasztással – jegyezte meg. 

A károsanyag-kibocsátást pedig egy mérési ciklus alapján kell elvégezni. Amikor a motor elektronikája érzékeli a mérési paramétereket – például a fordulatszámot – akkor úgy állítja be a motort, hogy a lehető legkevesebb káros anyagot bocsássa ki. Miután a mérőműszereket erre a ciklusra állítják be – azokat átállítani nem lehet – a szervizek nem tudják felismerni az esetleges manipulációt. 

A VW manipulációja az Euro 6-os követelményeknek eleget tevő motoroknál jelentkezett, a szakember szerint nem véletlenül. Ha minden körülmény között teljesíti a motor az alacsony károsanyag-kibocsátási normát, lecsökken a teljesítménye, márpedig a vevők ezt nem szeretnék. A két követelmény – a környezetvédelmi és a vevői – csak úgy érhető el együttesen, ha a méréskor megfelelő a kibocsátás, de a használat során már nem, viszont növekszik a motor teljesítménye. Ez nem csak a VW, hanem az egész iparág problémája – tette hozzá a MASZSZ elnöke.

A felismerés részben már megtörtént: az EU-ban tavaly döntés született arról, hogy az autók fogyasztásának mérése közelebb kerüljön a valós körülményekhez. Miután a manipuláció a motor vezérlő elektronikájának a programozásával érhető el, egy néhány percig tartó átprogramozással meg is szüntethető – mondta az MTI-nek egy magát megnevezni nem kívánó szakértő, aki hozzátette: elvileg bármelyik gyártó képes a motorvezérlő elektronikát úgy programozni, ahogyan azt a VW tette.

Környezetvédők szerint a VW-ügy csak a jéghegy csúcsa. Az emissziós értékek meghamisítása rendszerszerű gyakorlat az európai autóiparban – állította Christiane Brunner, az osztrák Zöldek szóvivője. A teszteljárások “abszurdak”, úgy vannak kialakítva, hogy a laboratóriumban teljesen más eredmények születnek, mint az utakon. Független vizsgálatok azt mutatták, hogy 23 tesztelt kocsiból 20 nem felelt meg az emissziós normáknak. 
“Alapos a gyanú, hogy valóságos üzemben a különösen tisztának tekintett Euro 6-os motorok is sokkal rosszabb emissziós adatokat mutatnak, mint a próbapadon” – mondta Brunner.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA)  pénteken azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében a rendelkezéseket megsértő gyártó gépkocsinként akár 37 500 dollár büntetéssel is sújtható, így a Volkswagenre kiszabható bírság elméletileg elérheti a 18 milliárd dollárt. A Volkswagen amerikai eladásainak mintegy ötöde dízelüzemű jármű.
A hétfői 18 százalék után kedd délig további 17 százalékkal zuhant a VW papírja a frankfurti tőzsdén, és 6 százalékos mínuszba rántotta a Daimler és a BMW részvényeit is.

Brutális: 11 millió autóval csalhatott a VW 1

Így indult az év szuperbotránya – kattints a képre!

Kommentek

  • hova

    Ezt nem hittem volna a Németekről, de úgy látom a VW minden aljasságot
    elkövetett a dicsőség felé, de sajnos a pokol kapujába jutott.Megérdemli- és mindenki, aki hasonló módon csal. De megérdemelné szegény Földgolyónk is, hogy a dízelt száműzzük min. az autóiparból.

  • v_johny

    hova – 2015.09.22 14:13

    Érdekes megfogalmazás/hozzáállás a Tiéd. Nem a németek csaltak, a VW-nél trükköztek, ez nagyon nem ugyanaz.

  • geotrinus

    Évek óta pofázzák a hozzáértők, hogy be kellene tiltani a dízelszarokat. Remélem, hogy megérjük még. Tüdőrák nélkül.

  • hova

    Ha a Ferencváros játszik pl. A Hollandoknál, akkor ugye lehet mondani, hogy a Magyarok vesztettek? Lehet, de a pontosság valóban az, hogy a VW most már szóban is beismerte, hogy szándékosan csalt. Mivel a VW többségében- részvényesek- Német és a központja is ott van, nem sokat tévedtem. De nincs még vége……….

  • hova

    v-johny! Rosszul hallottad a Német eredeti szöveget:nem trükköztek, csaltak. És csalásról beszélt- jól értem a német nyelvet- a VW szóvivője is!Nem trükközésről volt szó, trükközni majd akkor kell, ha összeomlik a VW.

  • largo

    Szerintem Töketlen kempelen magára zárta a wc ajtót.

  • v_johny

    hova

    “Ha a Ferencváros játszik pl. A Hollandoknál, akkor ugye lehet mondani, hogy a Magyarok vesztettek?” Persze hogy lehet, de helytelen. Hiszen ki tiltaná meg annak a delikvensnek hogy rosszul fogalmazzon? Tudod, épeszű ember ilyenkor azt mondja, hogy kikapott a Fradi. A VW csak egy német vállalat a sok közül, nem maga Németország. Nem baj ha nem érted mi a differencia, de legalább ne hirdesd.

  • tdr

    Valszeg semelyik gyártó nem jobb v rosszabb.A túlfújt lufi kipukkant…Biztos túl sok a benya…;-)

  • demagóg

    Tisztességtelenség. Szégyelljék magukat.
    Egy német cég német vezetésétől nem várna ilyesmit az ember.

  • killerbee

    largo- sot mar le is huzta magat a klotyon es jo nagyokat kortyol a kanalisbol : )

  • v_johny

    Várjuk meg a vizsgálatok végét, még lehet érdekes a végeredmény. Továbbá nem tudom hogy miből következtetnek sokan arra, hogy egy ekkora vállalatóriás vezérigazgatója mindenről tud? Nem így működik ez…

  • cuebler

    éppen ideje, hogy a NOxwagen oda kerüljön, ahová való.
    érdekes, hogy a japánok nem erőltetik annyira a dízelt. lehet, ők már régóta tudják, hogy csak csalással vagy aránytalan ráfordítások árán lehet az usa-ban elvárt kibocsátási határokat betartani a traktormotorokkal?

  • hova

    v-johny!
    Kezdesz közelíteni kempelen rettenetes stílusához! Nem vontam kétségbe és nem is használtam veled szemben ilyen szavakat, hogy pl:épeszű v sem”. A vita a ” ki- kitől kapott ki” témában meddő, azonban maradjunk az eredeti témánál: a Német központú, Német irányítású, Német többségi tulajdonú VW konszern szándékosan átvert több millió vásárlót!! Nem tévedett SZÁNDÉKOSAN BECSAPOTT! A szándékosság a fontos, és persze a bűz, ami minden diselnél jelentkezik, ezért nem szeretem őket. De őszintén szólva a benzines autók sem sokkal környezet kímélőbbek. Elképesztő mennyiségű autó fut a vlágon, ez a legfőbb probléma. A VW bűne, legfőbb bűne a SZÁNDÉKOSSÁG, hogy külön programnot terveztek a becsapásra. Ez a rettenet- nem a Fradi………..

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.