Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége

Bocsánatot kértek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 09.00

A vállalat első számú embere nyilvánosan kért bocsánatot vásárlóitól, és teljes együttműködést ígért.

A hétvége szuperbotránya volt, amikor kiderült: a Volkswagen-csoport minden bizonnyal manipulálta az Észak-Amerikában forgalmazott dízelautóinak motorvezérlését, hogy azok jobban teljesítsenek a szabványos károsanyag-kibocsátási ellenőrzéseken.

( képünk illusztráció )

( képünk illusztráció )


A Volkswagen-csoport villámgyorsan reagált a vádakra, ám nem cáfolta azokat, csupán teljes és transzparens együttműködést ígért. Martin Winterkorn professzor, a cégcsoport első számú embere nyilatkozatban kért bocsánatot mindazoktól, akiknek ezzel eljátszotta a bizalmát, és kijelentette, hogy nem tűrik a cégen belüli szabályok, illetve a hatályos törvények megszegését.

Ígéretet tett továbbá arra, hogy személyesen fogja felügyelni a vizsgálatot, amelyre egyébként nem belső bizottságot állítottak fel, hanem (nagyon helyesen) külső szakértőket kérnek fel.

Emlékeztetőül: a hétvégén kiderült, hogy a Volkswagen-csoport egyes dízelmotoros modelljei eltérő motorvezérlési stratégiát alkalmaznak zárt és nyitott motorházfedél mellett – utóbbi esetben a vezérlés feltételezi, hogy környezetvédelmi mérések zajlanak, és nagyságrendekkel kisebb károsanyag-kibocsátású üzemmódba vált. További részletekért kattintson ide.
 
 

Kommentek

  • Iceman.

    Íme hát az első ilyen bukás, megjósolható volt, korábban is keringtek pletykák számos gyártó kapcsán. Kíváncsi vagyok milyen változásokat hoz, mert a mai szabályozás nem megfelelő, a mai mérési módszertanok elavultak és kijátszhatók.

  • hova

    Rohannak lefelé a részvények, a csalás hatalmas erkölcsi bukás, nem is beszélve az előre még nem is látható anyagi csapásoktól. Valahol bele volt kódolva a bukfenc, nem volt szüksége erre.

  • geotrinus

    Régen be kellett volna tiltani a dízelmotorok személyautóba építését. Persze eddig mindig jöttek a nagyokosok, hogy milyen értékeket produkálnak a korszerű dízelek.
    Nesze nektek, azt hiszitek át lehet bszni a fizikát!

  • hova

    Nagyon eldugták ezt a cikket, sőt az elsőt is. Nem is csodálom. Rácz úr, mi a véleménye?

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.