Sportmotort szereltek a Mercedes legendás terepjárójába

Átfogó facelift

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 09.00

Az AMG GT módosított blokkját kapta meg a Mercedes G-osztály. Emellett egyéb, fontos változások is történtek.

Takarékosabb és erősebb motorok, áthangolt futómű, külső-belső ráncfelvarrás: a Mercedes G-osztály a májusi beharangozóval összhangban teljes körűen megújult, a legfontosabb azonban a G500 friss motorja.

Az AMG modellek alatti legmagasabb lépcsőfokot képviselő típus azt a 4.0 V8 turbómotort kapta meg, amely az AMG GT és a C 63 AMG modellekben is dolgozik. Az eltérő igénybe vétel miatt persze áthangolták: teljesítményét 462-ről 422 lóerőre vették vissza, a nyomaték 600 helyett 610 Nm (a rend kedvéért: az AMG GT S típusban ugyanez a blokk 510 LE-t és 650 Nm-t tud.)

Az elődben egy 5,5 literes szívómotor dolgozott, 35 lóerő és 80 Nm deficittel. A nehéz autó a korábbi 6,1 helyett 5,9 mp alatt gyorsul 100-ra, a fogyasztás 14,9-ről 12,3 literre csökkent.

Az egyéb hajtásláncok sem maradtak érintetlenek: a G 350 d az eddigi 211 helyett 245 lóerős, nyomatéka 540-ről 600 Nm-re nőtt. A fogyasztás 13 decivel (9,9 l/100km), a gyorsulási idő három tizeddel (8,8 mp) csökkent. Az AMG 63 G a korábbi 544 helyett 571 lóerőt ad le, míg az AMG G 65 teljesítménye 612-ről 630 LE-re nőtt. Előbbi 760, utóbbi kerek 1000 Nm-rel terheli a váltót.

A 12 hengeres csúcsmotor kivételével minden blokk start-stop automatát kap.

A futóművet országúti használatra optimalizálták, csökkent a fékút, valamint megjelent a kínálatban a kétfokozatú, adaptív lengéscsillapítás.

Nem lesz nehéz megkülönböztetni elődjétől a megújult G-osztályt: kívül módosított lökhárítók és fényezett kerékívek, belül átdolgozott, sportos műszeregység (114 mm-es multifunkciós monitorral és új számlapokkal, mutatókkal) várja az utasokat. Különösen látványos az új színcsomag, amely élénk tónusokat kever fényes fekete karosszériaelemekkel.

Az AMG modellek szintén új műszereket kaptak, de ennél is fontosabb az Edition 463 széria, amely kétszínű műszerfalat és üléseket, rombuszmintás kárpitozást, szénszálas betéteket kínál, kívül pedig acél kartervédő, AMG sportcsíkozás, valamint 21 colos kerekek különböztetik meg a mezei AMG-ktől.

Mindezt már májusban megelőlegezte a gyár. A mostani nagy újdonság, hogy sorozatgyártásba veszik az emelt hasú G 500 4×42  modellt, amely már az új motorral, dupla rugóstagokkal, portálhidas erőátvitellel kerül a szalonokba decemberben. A különleges modell egyébként árában megközelíti a G 65 AMG-t, és több mint kétszer annyiba (226 ezer euróba, azaz kb 70 millió forintba) kerül, mint az alapkivitelű G 500.

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.