Sportmotort szereltek a Mercedes legendás terepjárójába

Átfogó facelift

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 09.00

Az AMG GT módosított blokkját kapta meg a Mercedes G-osztály. Emellett egyéb, fontos változások is történtek.

Takarékosabb és erősebb motorok, áthangolt futómű, külső-belső ráncfelvarrás: a Mercedes G-osztály a májusi beharangozóval összhangban teljes körűen megújult, a legfontosabb azonban a G500 friss motorja.

Az AMG modellek alatti legmagasabb lépcsőfokot képviselő típus azt a 4.0 V8 turbómotort kapta meg, amely az AMG GT és a C 63 AMG modellekben is dolgozik. Az eltérő igénybe vétel miatt persze áthangolták: teljesítményét 462-ről 422 lóerőre vették vissza, a nyomaték 600 helyett 610 Nm (a rend kedvéért: az AMG GT S típusban ugyanez a blokk 510 LE-t és 650 Nm-t tud.)

Az elődben egy 5,5 literes szívómotor dolgozott, 35 lóerő és 80 Nm deficittel. A nehéz autó a korábbi 6,1 helyett 5,9 mp alatt gyorsul 100-ra, a fogyasztás 14,9-ről 12,3 literre csökkent.

Az egyéb hajtásláncok sem maradtak érintetlenek: a G 350 d az eddigi 211 helyett 245 lóerős, nyomatéka 540-ről 600 Nm-re nőtt. A fogyasztás 13 decivel (9,9 l/100km), a gyorsulási idő három tizeddel (8,8 mp) csökkent. Az AMG 63 G a korábbi 544 helyett 571 lóerőt ad le, míg az AMG G 65 teljesítménye 612-ről 630 LE-re nőtt. Előbbi 760, utóbbi kerek 1000 Nm-rel terheli a váltót.

A 12 hengeres csúcsmotor kivételével minden blokk start-stop automatát kap.

A futóművet országúti használatra optimalizálták, csökkent a fékút, valamint megjelent a kínálatban a kétfokozatú, adaptív lengéscsillapítás.

Nem lesz nehéz megkülönböztetni elődjétől a megújult G-osztályt: kívül módosított lökhárítók és fényezett kerékívek, belül átdolgozott, sportos műszeregység (114 mm-es multifunkciós monitorral és új számlapokkal, mutatókkal) várja az utasokat. Különösen látványos az új színcsomag, amely élénk tónusokat kever fényes fekete karosszériaelemekkel.

Az AMG modellek szintén új műszereket kaptak, de ennél is fontosabb az Edition 463 széria, amely kétszínű műszerfalat és üléseket, rombuszmintás kárpitozást, szénszálas betéteket kínál, kívül pedig acél kartervédő, AMG sportcsíkozás, valamint 21 colos kerekek különböztetik meg a mezei AMG-ktől.

Mindezt már májusban megelőlegezte a gyár. A mostani nagy újdonság, hogy sorozatgyártásba veszik az emelt hasú G 500 4×42  modellt, amely már az új motorral, dupla rugóstagokkal, portálhidas erőátvitellel kerül a szalonokba decemberben. A különleges modell egyébként árában megközelíti a G 65 AMG-t, és több mint kétszer annyiba (226 ezer euróba, azaz kb 70 millió forintba) kerül, mint az alapkivitelű G 500.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.