Ennyibe kerülhet a dugódíj havonta

Hiába kapálózunk, bevezetik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 17.40

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten – közölte Tarlós István pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester elmondta, hogy jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy Budapest-matricát, amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne.
A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő. Ennek lényege, hogy egy “szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének – ismertette.
Közölte, a fővárosi kerületi polgármesterek és szakemberek javaslata alapján a “Budapest-matricára” épülő rendszer bevétele évente 700-800 milliós lenne, de ha azt a budapesti lakosokra is kiterjesztenék, akkor 2-2,5 milliárdos bevételt is hozna. A szűkebb belvárosra vonatkozóan még nem határozták meg, hogy milyen mértékű díjat lehet bevezetni.
    
A bevételt a közösségi közlekedés finanszírozására fordítanák. Tarlós István megjegyezte azt is, hogy az ügyben a BKV finanszírozása, az utazási kedvezmények átalakítása mellett a dugódíj ügyében is a kormányfőhöz fordul. Szólt arról is, ha az állam is támogatja a javasolt rendszer bevezetését, akkor jogszabály-módosításra is szükség lesz.
    
A bevezetés időpontjára és a belső zóna elképzelt határára vonatkozó kérdés kapcsán a főpolgármester türelmet kért, de azt elmondta, hogy a belső zóna határáról még két elképzelés van.
    
Korábban a városvezetés azt próbálta elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat.
MTI

Kommentek

  • öregszem

    Na most akkor hogyisvan ez ! Még hány bőrt akarnak az autosokrol lenyuzni

  • OKdoki

    Most találtak kb. 2,5 milliárd forintot. Majd hirtelen ráeszmélnek, hogy a a tömegközlekedés üzemeltetése kb. 30 milliárd hiányt okoz évenet. Hol is lehetne még találni néhány milliárdot?… No, megvan!….Ja, most vettem észre, hogy a közösségi közlekedés milyen olcsó, többen átszoktak az autóról…Nyilván kibírnak egy kis emelést!

  • DTF

    Nincs ezzel a dugodijjal onmgaban semmi problema. De csak hgy van ertelme bevezetni h az ebbol beolyt osszeggel elszamolnak, azaz kizerdeku lenne h ennyit fizettunk, es ebbol ennyit meg ennyiti koltottek ilyen-olyan dolgokra.
    Mert ha nem latjuk mi tortenik a penzzel, es uyganolyan szarok az utak,mint most es tovabbra sincsenek p+r parkolok, akkor jogosan felttelezheto h pl atcsoportositjak es lesz belole vkibekmstadion, netalantan ujabb kerites vmelyik hatarra.

  • DrAgy

    Ez már a népnyúzás felsőfoka. Nem építették meg az M0-ás északi szektorát, ha egy évben egyszer el akarok látogatni a szüleim sírjához, csak a budai alsó rakpart használatával tudom ésszerűen elérni. Vagy teszek egy 150 km-es kerülőt a szintén fizetős M0-áson. Éves szinten több százezer ft adót fizetek, a nyugdíj harmada is adóba megy (áfa és egyéb jövedéki adók) nem hizsem el, hogy ezeknek a zsebük sosem telik meg? Mert elszámolni nem tudnak és nem is akarnak ezekkel a sarcokkal. …

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.