Ennyibe kerülhet a dugódíj havonta

Hiába kapálózunk, bevezetik

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 17.40

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten – közölte Tarlós István pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester elmondta, hogy jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy Budapest-matricát, amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne.
A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő. Ennek lényege, hogy egy “szűkebben vett” belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének – ismertette.
Közölte, a fővárosi kerületi polgármesterek és szakemberek javaslata alapján a “Budapest-matricára” épülő rendszer bevétele évente 700-800 milliós lenne, de ha azt a budapesti lakosokra is kiterjesztenék, akkor 2-2,5 milliárdos bevételt is hozna. A szűkebb belvárosra vonatkozóan még nem határozták meg, hogy milyen mértékű díjat lehet bevezetni.
    
A bevételt a közösségi közlekedés finanszírozására fordítanák. Tarlós István megjegyezte azt is, hogy az ügyben a BKV finanszírozása, az utazási kedvezmények átalakítása mellett a dugódíj ügyében is a kormányfőhöz fordul. Szólt arról is, ha az állam is támogatja a javasolt rendszer bevezetését, akkor jogszabály-módosításra is szükség lesz.
    
A bevezetés időpontjára és a belső zóna elképzelt határára vonatkozó kérdés kapcsán a főpolgármester türelmet kért, de azt elmondta, hogy a belső zóna határáról még két elképzelés van.
    
Korábban a városvezetés azt próbálta elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat.
MTI

Kommentek

  • öregszem

    Na most akkor hogyisvan ez ! Még hány bőrt akarnak az autosokrol lenyuzni

  • OKdoki

    Most találtak kb. 2,5 milliárd forintot. Majd hirtelen ráeszmélnek, hogy a a tömegközlekedés üzemeltetése kb. 30 milliárd hiányt okoz évenet. Hol is lehetne még találni néhány milliárdot?… No, megvan!….Ja, most vettem észre, hogy a közösségi közlekedés milyen olcsó, többen átszoktak az autóról…Nyilván kibírnak egy kis emelést!

  • DTF

    Nincs ezzel a dugodijjal onmgaban semmi problema. De csak hgy van ertelme bevezetni h az ebbol beolyt osszeggel elszamolnak, azaz kizerdeku lenne h ennyit fizettunk, es ebbol ennyit meg ennyiti koltottek ilyen-olyan dolgokra.
    Mert ha nem latjuk mi tortenik a penzzel, es uyganolyan szarok az utak,mint most es tovabbra sincsenek p+r parkolok, akkor jogosan felttelezheto h pl atcsoportositjak es lesz belole vkibekmstadion, netalantan ujabb kerites vmelyik hatarra.

  • DrAgy

    Ez már a népnyúzás felsőfoka. Nem építették meg az M0-ás északi szektorát, ha egy évben egyszer el akarok látogatni a szüleim sírjához, csak a budai alsó rakpart használatával tudom ésszerűen elérni. Vagy teszek egy 150 km-es kerülőt a szintén fizetős M0-áson. Éves szinten több százezer ft adót fizetek, a nyugdíj harmada is adóba megy (áfa és egyéb jövedéki adók) nem hizsem el, hogy ezeknek a zsebük sosem telik meg? Mert elszámolni nem tudnak és nem is akarnak ezekkel a sarcokkal. …

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.