Elölről vagy hátulról szeretjük? Így parkolunk mi

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 13.00

A Goodyear megbízásából 1200 fős mintavétellel készült felmérés a magyar sofőrök parkolási szokásairól.

Kiderült, hogy az elöregedett hazai autóparkban csupán a gépjárművek öt százaléka rendelkezik parkolássegítővel, de aki tehetné, azoknak is csak a fele használja a rendszert. Parkolni tehát “önerőből” szeretnek az autósok, sétára viszont nem hajlandóak: legtöbben a célhoz legközelebb szeretnek parkolni, és lehetőleg tágas helyre. A városiak tolatva, a kisebb településen élők pedig orral előre állnak be legszívesebben.
Mindössze a sofőrök egyharmada (32%) hajlandó akár 600 métert gyalogolni parkolás után a végső célig. A többiek azért igyekeznek 300 méteren belül maradni, sőt, 27 százalék szinte ajtótól ajtóig használja gépjárművét, hiszen legfeljebb célja 100 méteres körzetében teszi le az autót. A távolságot tekintve egyébként nem található különbség az egyes demográfiai csoportok – így a különböző korosztályok – között sem. 
A 18-59 éves magyar sofőrök háromnegyede nem áll olyan helyre, ahonnan az autója picit is kilógna, illetve nehéz lenne az ajtónyitás és a kiszállás. Tízből mindössze egy női sofőr vállalja a nehézkes kiszállást az autóból szűkös helyre való parkolás után. A férfiak 26 százaléka azonban beáll olyan helyre is, ahol nehéz kiszállni.
A merőleges parkolást a 18-59 éves magyar sofőrök 35 százaléka részesíti előnyben, a párhuzamost 36 százalék, míg 45 fokos szögben 29 százalék parkol szívesen. Érdekesség, hogy a 18-29 év közöttiek körében jóval népszerűbb a merőleges parkolás (49%), mint a többi korosztály körében, illetve, hogy míg körükben mindössze 17 százalék preferálja a 45 fokos szögben történő parkolást, addig az 50 év felettiek között ez az arány 40 százalék. 
A válaszadók közül többen gondolják úgy, hogy jobb orral előre parkolni, 56 százalék állítja ezt, míg 44 százalék inkább betolat. Ebben a kérdésben erős különbség érződik a fővárosban és a falun élők szokásai között: míg Budapesten az autósok egyharmada parkol a kocsi orrával előre, s kétharmad inkább befarol, addig a kisebb településeken ez az arány éppen a fordítottja: mindössze minden harmadik vidéken élő parkol az autó hátuljával.
Az olyan parkoláskor előforduló kellemetlenségek, mint a járdaszegélynek való ütközés, vagy súrlódások a 18-59 éves magyar sofőrök 70 százalékát érintik valamilyen gyakorisággal. A zsúfoltabb Budapesten élők felülreprezentáltak azok körében, akikkel előfordulnak ilyen kellemetlenségek. A válaszadók 55 százaléka utcán parkol, 22 százaléka parkolóházban és 23 százalék válaszolta azt, hogy ha a városközpontba megy, inkább leteszi az autót.
Elölről vagy hátulról szeretjük? Így parkolunk mi 1

Kommentek

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali-világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.