Elölről vagy hátulról szeretjük? Így parkolunk mi

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 13.00

A Goodyear megbízásából 1200 fős mintavétellel készült felmérés a magyar sofőrök parkolási szokásairól.

Kiderült, hogy az elöregedett hazai autóparkban csupán a gépjárművek öt százaléka rendelkezik parkolássegítővel, de aki tehetné, azoknak is csak a fele használja a rendszert. Parkolni tehát “önerőből” szeretnek az autósok, sétára viszont nem hajlandóak: legtöbben a célhoz legközelebb szeretnek parkolni, és lehetőleg tágas helyre. A városiak tolatva, a kisebb településen élők pedig orral előre állnak be legszívesebben.
Mindössze a sofőrök egyharmada (32%) hajlandó akár 600 métert gyalogolni parkolás után a végső célig. A többiek azért igyekeznek 300 méteren belül maradni, sőt, 27 százalék szinte ajtótól ajtóig használja gépjárművét, hiszen legfeljebb célja 100 méteres körzetében teszi le az autót. A távolságot tekintve egyébként nem található különbség az egyes demográfiai csoportok – így a különböző korosztályok – között sem. 
A 18-59 éves magyar sofőrök háromnegyede nem áll olyan helyre, ahonnan az autója picit is kilógna, illetve nehéz lenne az ajtónyitás és a kiszállás. Tízből mindössze egy női sofőr vállalja a nehézkes kiszállást az autóból szűkös helyre való parkolás után. A férfiak 26 százaléka azonban beáll olyan helyre is, ahol nehéz kiszállni.
A merőleges parkolást a 18-59 éves magyar sofőrök 35 százaléka részesíti előnyben, a párhuzamost 36 százalék, míg 45 fokos szögben 29 százalék parkol szívesen. Érdekesség, hogy a 18-29 év közöttiek körében jóval népszerűbb a merőleges parkolás (49%), mint a többi korosztály körében, illetve, hogy míg körükben mindössze 17 százalék preferálja a 45 fokos szögben történő parkolást, addig az 50 év felettiek között ez az arány 40 százalék. 
A válaszadók közül többen gondolják úgy, hogy jobb orral előre parkolni, 56 százalék állítja ezt, míg 44 százalék inkább betolat. Ebben a kérdésben erős különbség érződik a fővárosban és a falun élők szokásai között: míg Budapesten az autósok egyharmada parkol a kocsi orrával előre, s kétharmad inkább befarol, addig a kisebb településeken ez az arány éppen a fordítottja: mindössze minden harmadik vidéken élő parkol az autó hátuljával.
Az olyan parkoláskor előforduló kellemetlenségek, mint a járdaszegélynek való ütközés, vagy súrlódások a 18-59 éves magyar sofőrök 70 százalékát érintik valamilyen gyakorisággal. A zsúfoltabb Budapesten élők felülreprezentáltak azok körében, akikkel előfordulnak ilyen kellemetlenségek. A válaszadók 55 százaléka utcán parkol, 22 százaléka parkolóházban és 23 százalék válaszolta azt, hogy ha a városközpontba megy, inkább leteszi az autót.
Elölről vagy hátulról szeretjük? Így parkolunk mi 1

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.