A brit környezetvédelmi, élelmezési és vidékügyi minisztérium szerint az utak menti levegő szennyezettsége 2010 óta átlagosan 15 százalékkal csökkent, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy további lépésekre van szükség London, Birmingham, Leeds, Nottingham, Southampton és Derby levegőminőségének javítása érdekében.
A jelentés szerint azokon a területeken, ahol magas a nitrogén-dioxid-szint, hat hónappal kevesebb az emberek várható élettartama, ami évente több millió dollárnyi terhet ró a brit gazdaságra.
A nemzeti konzultáció célja, hogy a helyi hatóságokat további lépésekre sarkallja, úgymint tiszta levegőjű zónák kialakítása, elektromostöltőállomás-hálózat kiépítése, alacsony kibocsátású buszok és taxik bevezetése, valamint a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése.
A minisztérium szerint a brit főváros már most vezető szerepet tölt be az új technológiák és eszközök felkarolásában, és 2020-ban készül bevezetni a szigetország első ultraalacsony kibocsátási zónáját. Nagy-Britannia első, teljes mértékben elektromos autóbuszjárata a hónap végén kezdi meg működését a főváros külső déli részén fekvő Croydon kerületben, és 2020-ra 300 “villanybusz”, valamint 3000 hibrid emeletes busz fog szolgálatot teljesíteni London központjában.
A kormány célja, hogy 2050-re szinte kizárólag zéró kibocsátású autók és furgonok közlekedjenek a brit utakon. Ennek megvalósulását legkevesebb 250 millió fonttal támogatják.