Az 1996-ban bevezetett Caterham Ultralight a gyár egyik legsikeresebb terméke volt, az eleve spártai modellekhez képest is lecsupaszított, a nélkülözhetetlen alkatrészeken kívül mindent a sutba dobó, minden lehetséges ponton fogyókúrára fogott modell minden alomtársánál hívebben hirdette a cégalapító Colin Chapman életfilozófiáját: egyszerűsíts és könnyíts!

A jövőre húszéves széria előtt tisztelegve visszatér az aszkéta, igaz, az egykori kétszáz darabos széria helyett mindössze húsz példányban. A mintegy 30 ezer fontért, azaz 12,7 millió forintért kínált (de összeszerelő készletben már 11,5 millióért hazavihető) Superlight Twenty nem replika, csak azonos alapelvet követ.

Karosszériája csupasz alumíniumból készült, ami eleve hat kilót farag le a tömegéből, és akkor még ott vannak a szénszálas alkatrészek: a kerékburkolatok, az orrborítás vagy a szélvédőt helyettesítő, apró légterelő – ja, ha nem mondtuk volna, a Superlight Twenty nem országúti használatra készült.

A motor egy 137 lóerős, 1,6-os Ford blokk, amely hatfokozatú, szűken fokozott sebességváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A lendkerék könnyített, a futómű extrém sportos hangolású.

A Superlight egyedi műszereket, kulcsokat és váltógombot kap, a szénszálas ülések a csúcsmodell Seven 620 R-ből származnak. Hiába a tömegcsökkentés, az autón azért helyet kapott egy sorszámozott táblácska is.

Az opciós lista ugyanolyan spártai, mint maga az autó: rendelhető hozzá esővédő csomag, fűtés, valamint fényezés.

A Superlight 4,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 196 km/óra.