Az autó, amelynél a fényezés is feláras opció

Caterham Ultralight Twenty

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.13. 08.00

Sallangmentes, könnyű és céltudatos: az új Caterham Ultralight Twenty nem a leggyorsabb, de mindennél jobban tolmácsolja a márka eredeti hitvallását.

Az 1996-ban bevezetett Caterham Ultralight a gyár egyik legsikeresebb terméke volt, az eleve spártai modellekhez képest is lecsupaszított, a nélkülözhetetlen alkatrészeken kívül mindent a sutba dobó, minden lehetséges ponton fogyókúrára fogott modell minden alomtársánál hívebben hirdette a cégalapító Colin Chapman életfilozófiáját: egyszerűsíts és könnyíts!

A jövőre húszéves széria előtt tisztelegve visszatér az aszkéta, igaz, az egykori kétszáz darabos széria helyett mindössze húsz példányban. A mintegy 30 ezer fontért, azaz 12,7 millió forintért kínált (de összeszerelő készletben már 11,5 millióért hazavihető) Superlight Twenty nem replika, csak azonos alapelvet követ.

Karosszériája csupasz alumíniumból készült, ami eleve hat kilót farag le a tömegéből, és akkor még ott vannak a szénszálas alkatrészek: a kerékburkolatok, az orrborítás vagy a szélvédőt helyettesítő, apró légterelő – ja, ha nem mondtuk volna, a Superlight Twenty nem országúti használatra készült.

A motor egy 137 lóerős, 1,6-os Ford blokk, amely hatfokozatú, szűken fokozott sebességváltón és részlegesen önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A lendkerék könnyített, a futómű extrém sportos hangolású.

A Superlight egyedi műszereket, kulcsokat és váltógombot kap, a szénszálas ülések a csúcsmodell Seven 620 R-ből származnak. Hiába a tömegcsökkentés, az autón azért helyet kapott egy sorszámozott táblácska is.

Az opciós lista ugyanolyan spártai, mint maga az autó: rendelhető hozzá esővédő csomag, fűtés, valamint fényezés.

A Superlight 4,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 196 km/óra.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.