A Mercedes lenyomta az Audit

Továbbra is a BMW a legnagyobb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.12. 08.15

Már nem az Audi a világ második legnagyobb prémium autógyártója, és ez az év hátralevő részére így is maradhat.

A harmadik helyről feljött a másodikra a Mercedes-Benz a német prémium márkák örök versenyében. Az év első nyolc hónapjának mérlege alapján szoros a verseny, de a BMW első helye egyelőre biztonságban van.

A Mercedes utoljára 2010-ben adott el több autót, mint a VW-csoporthoz tartozó Audi. Az év közben vett piaci minták csalókák lehetnek, de az elemzők szerint az év végéig nem várható érdemi változás, és öt év után felmászhat a dobogó második fokára a Mercedes.

A két autógyártó között eddig nem egészen 11 ezer autó a különbség: az év első nyolc hónapjában 1,19 millió Mercedes talált gazdára világszerte, míg Audiból 1,18 milliót adtak el. A BMW, amely idén tizedik éve foglalja el az első helyet a versenyben, 1,21 millióval jelenleg is vezet.

A helycsere elsősorban a kínai piac megingására vezethető vissza. Míg a BMW-t és főleg az Audit érzékenyen érintette, hogy a világ legnagyobb újautó-piacán csökkent a vásárlóerő, a Mercedes két olyan termékkel is rendelkezik (a nyitóképünkön látható, nyújtott tengelytávú C-osztály, illetve a GLA szubkompakt szabadidőjármű), amelyek iránt jottányit sem csökkent a kereslet. Sőt: augusztusban 53 százalékos növekedést ért el Kínában a Mercedes – igaz, még így csak harmadik volt (32 763 db) a BMW (34 168 db, -0,9%) és az Audi (45 196 db, -4,1%) mögött.

A visszaesés egyébként viszonylagos, hiszen mindhárom prémium márka növelte eladásait, ám míg az Audi esetében a gyarapodás 2,7 százalék volt, a BMW 7,6 a Mercedes pedig 18 százalékkal több autót adott el augusztusban világszerte, mint tavaly ilyenkor.

A Mercedes és az Audi egyaránt arra törekszik, hogy 2020-ra letaszítsa trónjáról a BMW-t.

Forrás: Automotive News Europe

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.