Minden ötödik európai autó a környéken készül

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.09.10. 15.00

Az Európai Unióban gyártott összesen 3,6 millió autó 21 százaléka a közép-kelet-európai régióban gördült le a futószalagról 2014-ben.

A Coface hitelbiztosító elemzése szerint a közép-kelet-európai országokban összesen 33 autógyár működik, és a régióban 2013-ban több mint 850 ezren dolgoztak az autóiparban.
A Coface elemzése szerint a térségben elsősorban Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Szlovéniában és Romániában jelentős az autógyártás mértéke. “A Skoda és a Dacia két olyan rendkívül erős helyi márka a régióban, amely a külföldi tőkebefektetések magas szintjének köszönhetően versenyben maradt a globális piacon” – írta a Coface.
A szektor több országában az egész nemzetgazdaság szempontjából meghatározó. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában a teljes ipari termelés 10 százalékát teszi ki a járműgyártás. Szlovákiában a teljes export 25 százalékára rúg a járműipari kivitel.
A közép-kelet-európai autógyártás ugyanakkor nagymértékben függ a külföldi kereslettől, hiszen a járművek nagy része külföldi piacokra – elsősorban az eurózóna országainak piacaira – készül.
“Jelenleg azt látjuk, hogy az euróövezet kezd magához térni, növekszik a kereslet, így javulnak a kilátások. Bár az orosz kereslet csökkenése negatív hatással van a szektorra, ezt kompenzálja az egyéb exportpiacok növekvő kereslete és a közép-kelet-európai régión belüli eladások” – összegez Gyurácz Németh Iván, az exportkooperáció szakértője.
Közép-Kelet-Európa belső keresletére jó hatással van, hogy a helyi háztartások szerint javultak a kilátások: a munkaerőpiacon kezd javulni a helyzet, nyomott az infláció, az olajárak alacsonyak, és vonzók a kamatszintek. A költésre való nagyobb fokú hajlandóság eredményeként egyre több autót adnak el a régió gazdaságaiban. A vásárlók pedig nemcsak magánszemélyek, hanem azok a vállalkozások is, amelyek bővíteni szeretnék személyautó- vagy haszongépjármű-flottájukat. A haszongépjárművek iránti megnövekedett keresletnek pozitív üzenete van, főleg a lengyel gyárak számára, mivel a kishaszongépjárművek jelentős része ott készül – mondta a szakértő.
A Coface és az M27 Absolvo tanácsadó cég Exportkooperáció néven futó projektjében magyar kis- és közepes vállalkozásokat (kkv) igyekszik felkészíteni az exporttevékenységre.

Kommentek

  • subtotal

    Kelet-Európa közepe az Moszkva.
    Közép-Európa keleti részén pedig található kis hazánk.
    Azaz Kelet-Közép Európa a helyes meghatározás.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.