Megérkezett a vadiúj Hyundai Tucson

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.09.09. 14.00

Magyarországon 5,8 millió forinttól indul a Hyundai csinos és modern szabadidő-autója, a Tucson.

Idén márciusban az egyik legfontosabb újdonságként mutattuk be a Genfi Autószalonon a vadiúj Hyundai Tucsont, fél évre rá pedig már itthon is beleülhettünk egy bemutató erejéig. A vásárlók pedig indulhatnak is megrendelni, és rövid időn belül használatba vehetik saját példányaikat. Mi szól a Tucson mellett?  

Az egy generáció kitérő után (ix 35) újra Tucson néven futó szabadidő-autó minden korábbi kiadásnál modernebbnek, igényesebbnek és szerethetőbbnek tűnik. A Santa Fe modellhez hasonló orrú modell egyértelműen az európai igényeknek szeretne megfelelni, amely minden részletén jól látszik a SUV-nak. A férfiasabb, marconább kinézet mellett az igényesebb belső tér és a gazdagon mért biztonsági extrák is megkönnyítik a Tucson helyzetét a konkurenciával szemben, és hozzájárulhatnak a rekord első félévet záró Hyundai további sikereihez.

A biztonsági felszereltség tételei között megtaláljuk a városi vészfékező funkciót, a holttérfigyelőt, a sávtartó rendszert, a táblafelismerést, a tolatásnál hasznos keresztirányú forgalomfigyelést, vagy a gyalogosokat védő – gázolásnál megemelkedő – gépháztetőt is.

Nem terepjáró, de többet tud annál, mint amit kinéznénk belőle

Két benzines és két dízel itthon

A motorcsalád két benzinesből: egy 132 lóerős, 1,6 literes szívó- és egy 177 lóerős, szintén 1,6 literes (T-GDI) turbómotorból áll a három dízel mellett. Utóbbiakból egy 1,7 literes (115 LE) és egy kétliteres választható 136 illetve 400 ezer forint ellenében 185 lóerővel. A két belépőmotor kivételével a többi motornál választható 4WD kivitel is (600 000 Ft), és ezekhez automata váltó is. A dízelekhez egy hagyományos, hatfokozatú automatát (525 000 Ft), míg a turbós benzineshez egy modernebb, hétfokozatú, dupla kuplungos egységet kínálnak (625 000 Ft).

Benzin

Motorteljesítmény

Sebességváltó

Hajtás

1,6 literes GDI

132 LE (97 kW) @ 6300/perc
fordulatszámon

6MT

2WD

1,6 literes T-GDI

177 LE (130 kW) @ 5500/perc
fordulatszámon

6MT/7DCT

2WD/4WD

Gázolaj

 

 

 

UII 1,7 literes

115 LE (84,5 kW) @ 4000/perc
fordulatszámon

6MT

2WD

R 2,0 literes

Standard teljesítményszint

136 LE (100 kW) @ 2750-4000/perc
fordulatszámon

6MT/6AT

2WD/4WD

R 2,0 literes
High teljesítményszint

185 LE (136 kW) @ 4000/perc
fordulatszámon

6MT/6AT

4WD

5,8 millió a legolcsóbb

Nincs abban semmi meglepő, hogy az alap benzines Tucson a legolcsóbb – ezért 200 ezer forint kedvezménnyel legkevesebb 5,8 millió forintot kell kifizetni. Az viszont érdekes, hogy árban az erős benzinmotor a második legkedvezőbb (6,4 millió Ft), a 61 lóerővel gyengébb dízel ennél 100 ezer forinttal drágább – 6,5 milliótól indul. A 136 lóerős dízel alapára 7,1 millió forint, de a csúcsváltozatért ezer forint híján kerek 10 milliót is ott hagyhatunk a pénztárban – ami a megnövelt teljesítményt, a 4WD hajtást vagy az automata váltót még nem tartalmazza. Részletes hazai teszttel hamarosan jelentkezünk, ahol kiderül, tényleg annyit fejlődött-e a Tucson, mint ahogy azt a sajtóanyag írja.

5,8 millió forint a legolcsóbb Tucson, a legdrágább 10 millió.

Kommentek

  • norbi50

    Kívül csinos, belül egyszerű rajzolatú. Nekem bejön… amúgyis szépek a modernkori Hyundaiok.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.