Mégis szeretik az autókat az Y generáció tagjai, sőt, leginkább szabadidőjárművet vennének – röviden ez annak a közvélemény-kutatásnak a konklúziója, amelyet a Ford végeztetett el Európa-szerte.

Döntésüket leginkább az magyarázza, hogy a modern SUV-ok már nem azok a környezetpusztító tohonya gépezetek, amelyek egykor voltak, meg ráadásul biztonságosabbnak is hiszik őket, így nem csoda, hogy a szakmai számítások szerint 2020-ra a jelenlegi 20-ról 27-re nő a műfaj piaci részesedése Európában.

Nem véletlen, hogy ebből a tortából a Ford is kihasítana magának egy szeletet: jövőre pontosan kétszer annyi (szám szerint 200 ezer darab) SUV-ot fognak gyártani, mint 2013-ban. Ennek égisze alatt még az idén megújul a Kuga és a nálunk nem forgalmazott Ecosport, valamint hamarosan érkezik az új Edge európai kiadása (képeinken).


A Ford életében már most is fontos szerepet játszanak a szabadidőjárművek. Globális kínálatukban 2012-ben 17, 2013-ra viszont már 23 százalékot tett ki az arányuk, amely 2020-ra várhatóan 29 százalékra nőhet.