Összkerekes offenzívát indít a Ford

Jön az európai Edge

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.08. 10.00

Három év alatt megkétszerezi szabadidőjárműveinek számát a Ford. Persze nem mostantól számítva, de mégis.

Mégis szeretik az autókat az Y generáció tagjai, sőt, leginkább szabadidőjárművet vennének – röviden ez annak a közvélemény-kutatásnak a konklúziója, amelyet a Ford végeztetett el Európa-szerte.

Döntésüket leginkább az magyarázza, hogy a modern SUV-ok már nem azok a környezetpusztító tohonya gépezetek, amelyek egykor voltak, meg ráadásul biztonságosabbnak is hiszik őket, így nem csoda, hogy a szakmai számítások szerint 2020-ra a jelenlegi 20-ról 27-re nő a műfaj piaci részesedése Európában.

Nem véletlen, hogy ebből a tortából a Ford is kihasítana magának egy szeletet: jövőre pontosan kétszer annyi (szám szerint 200 ezer darab) SUV-ot fognak gyártani, mint 2013-ban. Ennek égisze alatt még az idén megújul a Kuga és a nálunk nem forgalmazott Ecosport, valamint hamarosan érkezik az új Edge európai kiadása (képeinken).


A Ford életében már most is fontos szerepet játszanak a szabadidőjárművek. Globális kínálatukban 2012-ben 17, 2013-ra viszont már 23 százalékot tett ki az arányuk, amely 2020-ra várhatóan 29 százalékra nőhet.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.