Megújult a Porsche 911 Carrera

Négykerék-kormányzás, új generációs motorok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 07.00

Életének delén alaposan átdolgozták a Porsche ikonikus sportmodelljét. A látvány és a funkcionalitás egyaránt javult, a teljesítményről nem is beszélve.

Holmi tuning helyett vadonatúj motorokat kapott a Carrera aktuális (991-es kódjelű) szériája: az eddig 3,5 literes alapmodell és a Carrera S 3,8-asa egyaránt egy háromliteres turbós blokknak adta át a helyét. Mindkettő 20 lóerővel erősebb elődjénél (370 és 420 LE), a nyomaték 60 Nm-rel nőtt (450 és 500 Nm), ráadásul 1700-tól egészen 5000-ig rendelkezésre áll. Az egészen 7500-ig elpörgő motorok takarékosabbak is lettek: a gyengébbik kiadás 8,2 helyett 7,4 litert fogyaszt százon, míg a Carrera S blokkja 8,7 helyett 7,7 litert eszik – mindkét érték PDK váltóval értendő, és kizárólag elméleti jelentőséggel bír.

Annál reálisabbak a menetteljesítmény terén jelentkező javulások: a gyengébbik verzió az eddigi 4,4 helyett 4,2 mp alatt éri el a százat (Sport Chrono csomaggal és PDK váltóval), míg a Carrera S azonos adata az eddigi 4,1 helyett 3,9 másodperc, és ezzel a legelső hátsókerék-hajtású 911, amely négy másodpercen belül gyorsul. Az eddig 289 km/órára képes Carrera mostantól eléri a 295 km/órát, a 420 lovas változat 304 helyett 308-cal képes száguldani.

Ez a legnagyobb változás: az eddigi vízszintes helyett függőleges rácsozású a motorházfedél

A Sport Chrono csomag újdonsága a kormányon elhelyezett üzemmódváltó kapcsoló, á la 918 Spyder: normál, sport, sport+ és egyéni beállítások hívhatók elő a gomb forgatásával. Ha dupla kuplungos (PDK) váltónk is van, extra gombot is kapunk a kormányra: ezzel 20 másodpercig maximális teljesítményt csikarhatunk ki a hajtásláncból (ld. KITT Turbo Boost-ja), ami megédesítheti az előzéseket.

Mostantól alapfelszerelés a PASM aktív felfüggesztés, amely képes egy centivel lesüllyeszteni az autót, illetve javítani annak kanyarstabilitását. Gombnyomásra épp ellenkezőleg: 40 mm-rel megemelhető az autó orra, hogy ne akadjunk fenn meredek garázsfeljárókon – a futómű 5 mp elteltével visszaereszti magát.

A mérnökök lecserélték a lengéscsillapítókat is, a hátsó keréktárcsa pedig mindkét modellen fél collal szélesebb lett.

Újak a kilincsek és az öt ikerküllős keréktárcsák, utóbbiakra csökkentett gördülési ellenállású abroncsokat húznak

Az eddig a 911 Turbo és GT3 modellek számára fenntartott aktív hátsókerék-kormányzás mostantól a Carrera S-hez is kérhető, ami például képes fél méterrel csökkenteni a fordulókör átmérőjét. A rendszerhez a 918 Spyder stílusát követő, kisebb méretű (375 helyett 360 mm átmérőjű) kormánykerék tartozik.

Nemcsak elsődleges rendszereiben újult meg a 911, de a multimédiás-navigációs egységet is modernizálták. Kézírásos adatbevitel, Wi-Fi-kapcsolat, Apple CarPlay csatlakozási rendszer és a központi kartámaszban kialakított töltőbölcső javítja a felhasználói élményt. A navigációs elem valós idejű forgalominformációt, Google utcakép szolgáltatást, valamint egyes fedélzeti funkciók mobiltelefonos (távolból elérhető) vezérlését kínálja.

A decembertől kapható új modell egy sor vezetőtámogató biztonsági rendszert is kapott: opciós a holttérfigyelő, alapáras a másodlagos ütközést megelőző automatikus fékrendszer.

Az első és a hátsó lámpatest is megújult

Kommentek

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.