Az elmúlt hónapokban bőven volt okunk irigykedni: a Dacia Duster tengerentúli példányai robotizált, sőt, dupla kuplungos váltót, automata klímát kaptak, miközben Európában megmaradt az alkotói által eredetileg elképzelt fapados szinten a márka.

Jövőre azonban minden megváltozik: a Dacia Duster felszereltsége és kivitele fellép a tömegpiaci szintre, és innentől komoly veszélyt jelenthet a vele eddig nem számoló márkák számára.

A legfontosabb újítás az Easy-R robotváltó bevezetése. Ezt teljes személypalettáján behozza a Dacia: a Logan, a Logan MCV, a Sandero és a Sandero Stepway is kap a 90 lóerős, 140 Nm nyomatékú benzines turbómotorhoz kapcsolódó egységből.

Az Easy-R váltó egyszerre két fokozatot is képes visszaváltani, alapjáraton, D-ben (vagy R-ben) kúszik, mint egy igazi automata, ám míg az drága és torkos, jelen esetben a fogyasztási adatok (a Duster esetében 4,9 liter) megegyeznek a kézi váltós modellekkel, és a Renault állítja, jutányos áron mérik majd a számítógépagy által kuplungolt váltót.

Nem a gépváltó lesz a Duster egyetlen jövő évi újdonsága: az Édition 2016 látványos stíluselemekkel és funkcionális upgrade-ekkel lép fel. Fekete, 16 colos alufelnik, új fényezés, igényes, kéttónusú kárpitok, valamint egy sor új felszerelés gazdagítja a modellt.

A navigációs rendszer eddig is elérhető volt bizonyos kivitelekhez, most viszont tolatókamerát is kap a Duster. Az Android és Apple telefonintegráció sem elérhetetlen már a román autók vásárlói számára, a iPhone virtuális asszisztense a kormányon lévő gombról aktiválható.

Az igazán igényesek limitált kiadásban is megvehetik az eleve feljavított Dustert: az Urban Explorer (városi felfedező) fekete keréktárcsákkal, fémhatású dekorelemekkel, bőrkormánnyal és alapáras navival parádézik.