A pick-up, mint versenyautó, nem teljesen új ötlet, Amerikában a Nascar mintájára országos bajnokságot is szerveznek a porig ültetett, kisteherautókra csak borítópaneljeiben emlékeztető autóknak.

A Toyota hasonló szörnyszülöttjét viszont, ha minden jól megy, akár meg is vásárolhatjuk, bár arra végképp nincs garancia, hogy Európába is eljut a kínálat legflúgosabb tagja.

A történet még júliusban kezdődött, amikor a Toyota dél-afrikai képviselete eladta egymilliomodik Hiluxát. Ennek örömére gondoltak egy merészet, és beműtötték az orrába a Lexus IS F nyolchengeres, ötliteres erőforrását.

Ragozzuk tovább? A 455 lóerőre felhúzott motor épp csak szét nem tépi a normál kivitelű autót. A sebességváltó egyébként az eredeti, csupán a tengelykapcsolót cserélték le egy AP versenykuplungra. Szerencsére módosították a fékeket, és új differenciálműveket építettek be mindkét tengelynél. A szabad hasmagasság 5 centivel csökkent.

Mindez nem volt olcsó: mintegy egymillió dél-afrikai rand, azaz húszmillió forint ment bele a projektbe. A Toyotának esze ágában sem volt gyártani az autót, ám olyan hatalmas az érdeklődés iránta, hogy lehet, mégis elkészítenek belőle egy nagyon kis példányszámú sorozatot.