Haszonjármű, versenymotorral

455 lóerős pick-up

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.07. 13.45

A Toyota Hilux jubileumának örömére eszement autót épített a cég dél-afrikai leányvállalata. A vásárlók ráharaptak a sportmotoros platósra.

A pick-up, mint versenyautó, nem teljesen új ötlet, Amerikában a Nascar mintájára országos bajnokságot is szerveznek a porig ültetett, kisteherautókra csak borítópaneljeiben emlékeztető autóknak.

A Toyota hasonló szörnyszülöttjét viszont, ha minden jól megy, akár meg is vásárolhatjuk, bár arra végképp nincs garancia, hogy Európába is eljut a kínálat legflúgosabb tagja.

A történet még júliusban kezdődött, amikor a Toyota dél-afrikai képviselete eladta egymilliomodik Hiluxát. Ennek örömére gondoltak egy merészet, és beműtötték az orrába a Lexus IS F nyolchengeres, ötliteres erőforrását.

Ragozzuk tovább? A 455 lóerőre felhúzott motor épp csak szét nem tépi a normál kivitelű autót. A sebességváltó egyébként az eredeti, csupán a tengelykapcsolót cserélték le egy AP versenykuplungra. Szerencsére módosították a fékeket, és új differenciálműveket építettek be mindkét tengelynél. A szabad hasmagasság 5 centivel csökkent.

Mindez nem volt olcsó: mintegy egymillió dél-afrikai rand, azaz húszmillió forint ment bele a projektbe. A Toyotának esze ágában sem volt gyártani az autót, ám olyan hatalmas az érdeklődés iránta, hogy lehet, mégis elkészítenek belőle egy nagyon kis példányszámú sorozatot.
         
 

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.