Hatalmas, 21 colos kerekek viszik át az aszfaltra azt a 700 Nm nyomatékot, amellyel az SQ5 ?plus? kiadásának pilótája gazdálkodhat. A dízelmotor 50 Nm-rel és 27 lóerővel erősebb az alapkivitelű sportmodellnél, ennek ellenére sem a százas gyorsulás (5,1 mp), sem a végsebessége (250 km/óra) nem változott. Csökkent ellenben két tizeddel az átlagos üzemanyag-fogyasztás.

Ha papíron nem is dinamikusabb az autó, vezetni minden bizonnyal jobb lesz: most először kapható a Q5 családhoz sport-differenciálmű, amely nyomatékvektor-szabályozással osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között, így a 21 colos, fényes fekete felnikre húzott 255/40 R21 gumikat alaposan megdolgoztathatja a pilóta.

A  csúcsmodell az alapkivitelnél több karosszériaelemet – a külső tükröket, az ajtókilincseket, a diffúzort és a hátsó légterelőt – burkolt fényes fekete köntösbe. A kétszer két kipufogót összekötő elem fogja párba. Belül a könyöklőkre is kiterjed a bőrkárpitozás, az ülések rombuszmintásak.

A csúcskivitelből is rendelhető egyébként csúcskivitel: mindössze száz autót gyártanak a képeken is látható kék színben, kékkel varrott belső bőrfelületekkel, valamint alumínium vagy fekete betétekkel. Csak ez a csomag 12 ezer euróba (kb. 3,5 millió Ft) kerül, míg a modell 67 700 euróba kerül, ötezerrel többe, mint a mezei SQ5. Utóbbiért nálunk 18 768 900 forintot kérnek el, így az SQ5 saccra húszmillió körül lehet majd.