Elhiszed? Ez egy BMW és magyar

TM concept36

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.09.05. 17.45

Felismerhetetlenségig átalakította a BMW e36-os kupét egy magyar csapat. Az eredmény lehengerlő.

Emlékeztek még a TM concept30-ra? Tárnok Zsolt a BMW e30-as megjelenésének 30 éves évfordulója előtt tisztelegve készített új karosszériát a klasszikus BMW-nek. Az elemeket bárki megvásárolhatta.

Ezzel azonban nem végeztek: idén az e36-ost vették kezelésbe, és olyan szerencsés volt csapat, hogy egy versenyző éppen ezt szerette volna: egy új külsőt az e36-os versenyautójára. Így elkészült a TM concept36.
 
A csapat elárulta: az autó drift- és hegyiversenyeken fog szerepelni, így az ügyfél maximális leszorítóerőt kívánt; ez alakította a formatervezést. A jó tapadás eléréshez a lehető legtöbb levegőt kell a kerékjáratokból kivezetni; emellett egy első splitter, egy hátsó szárny, és egy diffúzor is javítja az aerodinamikát.

“A dizájn egésze távolabb áll az eredeti e36-os vonalaitól, mint az a TM concept30 esetében volt, mivel itt egy modern kinézetű versenyautó volt a cél, nem egy modern klasszikus megalkotása. A TM concept36 fő dizájn-elemei a törött kerékívek; a fő vonalak ebből indulnak ki, mint a váll-vonal az első keréktől, illetve az integrált hátsó szárny, amely a hátsó kerék törésénél induló élből alakul ki. A váll-vonal is elhal a hátsó szárny felületén, ami modern és sportos hatást kelt” – írják.

A hátsó szárny az M3 Evo hasonló elemét eleveníti fel, így a betét több lépésben állítható, betolva a szárny részét képezi, kitolva pedig plusz leszorítóerőt generál. Szokatlan megoldás, hogy a motorháztető egyben levehető, a sárvédők felső részével együtt, ha lökhárítót is leveszik az egész motortér szabaddá válik – a szerelők imádni fogják. A hátsó lökhárító több darabból áll, egy középső és két szélső elemből, így egy sérülés esetén nem kell cserélni a teljes lökhárítót.

A formaterv úgy készült, hogy a gyári fényszórók is használhatóak legyenek, de egyedi lámpa-tervek is rendelkezésre állnak, amelyek LED-csíkokat tartalmaznak, illetve Hella modulok szerelhetőek bele Bi-halogén, vagy Bi-LED fő fényszórókkal.
 

A téli szezon során készül el a TM concept36 első darabja, az első kész szett pedig 2016 tavaszán jelenhet meg, még a versenyszezon kezdete előtt. Nettó áron nagyjából 3000-3500 euró ( kb 950 ezer -1,1 millió forint) lesz egy komplett üvegszál erősítésű, gélezett felületű szett. 

Kommentek

  • Guevara

    Rengeteg ötlet és munka van benne, de összességében elég disszonáns az alkotás és a BMW jelegek közül is alig lehet valamit felfedezni, sőt néhány ponton kimondottan elmaszkírozódtak ezek. Kár érte.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.