A Peugeot 3008 is beleesett abba a csapdába, amelybe számos innovatív autó: a vásárlók nem igazán tudják besorolni a létező kategóriákba, és ezért nehezen kötelezik el magukat mellette. Pedig a buszlimuzinok és a szabadidőjárművek erényeit elegyítő modell izgalmas színfolt volt a piacon – utódjának viszont ennél is jobb ötlete támadt: sikeres szeretne lenni.

Ezért a dizájnerek eldobják a lágy, egybe öntött formát, és terepjárósabbra szabják a modell fazonját. Rövidebb túlnyúlások, ívelt orr és far, magasra húzott oldalfal jellemzi az új modellt. Nem lehetett egyébként könnyű dolga a tervezőknek, hiszen a jelenlegi 3008 belső tere igazán praktikus volt, nem volna nagy dicsőség a dizájn jegyében visszalépni onnan.


A hajtásláncok terén a 3008 alighanem megőrzi a jelenlegi kínálatot, legalábbis kezdetben; később konnektoros hibrid variánsra is számítunk.