Iszonyú gyors az új Alfa Romeo szedán

Szupersportkocsikhoz méltó köridő a Nürburgringen?!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.29. 10.00

A gyár hivatalosan nem erősítette meg, de minden jel arra utal, hogy az Alfa Romeo Giulia QV 7 perc 43 másodperc alatt ment körbe a Nordschleifén. Nagyon durva. Ha igaz.

7 perc 43 másodperc: tíz évvel ezelőtt a Porsche 911 GT3 RS volt képes ilyen köridőre, most pedig egy hátsókerék-hajtású prémium szedán is kirázza magából ezt a teljesítményt?

A nem hivatalos információk szerint igen: egy Alfa Romeo rajongói oldal szerint a Giulia Quadrifoglio Verde kilenc másodpercet vert rá a BMW M4-re, sőt: az elmúlt évtized szinte összes szupersportkocsiját megszégyenítette.

Az Alfa februárban megszellőztetett, leendő csúcsmodelljének 510 lóerős, 3,0 literes, hathengeres motorját a Ferrari mérnökeinek bevonásával fejlesztette a gyár. A nagy tengelytávú, hátsókerék-hajtású szedán 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A nürburgringi köridőhöz egyébként állítólag 532 lóerőre húzták fel a teljesítményt, így tovább javult az eleve kedvező 3 kg/LE tömeg-teljesítmény arány.

Az eredmény kissé hihetetlen, de addig is, amíg a gyár nem kommentálja, merjünk álmodni: milyen szép is volna egy luxusautó, amiben levilloghatunk egy Gallardo Superleggerát vagy egy Ford GT-t.

Kommentek

  • frw01
  • apaarpi

    Az Alfa több helyen is kamu időkkel van fenn a fastestlaps Norschleife oldalán, 1971-es Giulia 7:39, a 159-es 2.4 JTD meg pár mp alatt körbeér, valami hacker szórakozik, majd helyesbítik. Ez a 7:43 lehet valódi.

  • MetroGoldwinMayer

    Az se baj ha 2 kört is tudna menni szerviz nélkül…Ferrari motoros Lancia Thema is mekkora király vót, nem? Nem…:(

    Komolyra fordítva…majd megvárjuk mit mennek vele a zujságírók. Slicklen, semi-slicken úgy 1 perccel lehet gyorsabbat menni a Nürnburgringen mint utcán használható gumin. Ráadásul bevallottan feltekerték a teljesítményt.

  • Guevara

    Zújságírók nem mennek rekordokat, arra a gyárak tesztpilótákat tartanak.

  • Guevara

    Szép ez új nagy Alfa, de azokért a hátsó lámpákért osztanám a körmöst. Fa vonalzóval.

  • Guevara

    MGM: A feltekert teljesítmény még nem a siker záloga, inkább kell a jó futómű, fék és a tapadás. Egyébként az 510 is brutálisan sok egy ilyen kaliberű autónak. Az előző generációs M5-ös BMW volt kb ennyi és arra azt mondták hogy gyilkos, pedig turbó se volt rajta.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.