Megvan, hogy mi kell az újautó-vásárlóknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.27. 14.00

Az európai autósok körében egyre népszerűbbek azok a félig automatizált technológiák, amelyek a jövő önjáró autóinak építőelemei lehetnek majd.

A Ford új, az európai autóvásárlási trendeket elemző tanulmánya szerint
  • nagy mértékben nőtt az olyan technológiák népszerűsége, amelyek segítenek a parkolásban, megelőzik az ütközéseket, valamint egyenletes sebességet és követési távolságot tartanak;

  • 2014-ben Európában minden harmadik Fordhoz rendeltek parkolássegítő technológiát, amely segít a vezetőnek megtalálni a megfelelő parkolóhelyet, és be is kormányozza oda az autót – sőt ez az arány Svájcban majdnem eléri a háromnegyedet;
  • a 2013-as évhez képest közel kétszeresére nőtt az automatikus fékezési technológiával felszerelt járművek aránya, Svédországban pedig ötből három vásárló rendelt ilyen rendszert;

    Megvan, hogy mi kell az újautó-vásárlóknak 1

  • az Európában értékesített Fordok több mint felét szerelték fel sebességtartó rendszerrel, sőt Törökországban szinte mindegyiket;
  • az autósok több mint háromnegyede rendelte meg járművéhez a hangvezérlést, amivel szóbeli parancsok segítségével indíthat telefonhívásokat, játszhat le zenéket, kereshet éttermet és állíthatja be a navigációs rendszert;
  • a fehér volt a legnépszerűbb fényezés, megelőzve a feketét, az ezüstöt, a szürkét, valamint a leggyorsabb ütemben feltörekvő kék színt. 2014-ben 63 százalékkal nőtt a kék fényezés népszerűsége;
  • 2014-ben a legtöbb vevő az ötajtós karosszériaformát választotta (52 százalék). A második helyen a kombi állt (37 százalék), a négyajtós modellváltozatok 11 százalékkal részesedtek az eladásokból.

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.