Felesleges a sok fedélzeti kütyü, úgysem használjuk őket

Pont az nem kell, amit a gyártók nyomnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 11.00

Először mérte fel az autósok high-tech tapasztalatait a J.D. Power. Az eredmények elgondolkodtatók.

A statisztikában nem mindegy, hogy hogyan, és pláne nem, hogy kitől kérdezünk. Alig egy hónappal azután, hogy a világ egyik legnagyobb autóipari közvélemény-kutató és piacelemző szervezete, a J.D. Power megnyugtatta a gyártókat, igenis imádják a népek az autókba beépített modern ketyeréket, most egy újabb körkérdést tartottak, és lám: mégsem eszik olyan forrón a kását.

Az első ízben elkészített “fedélzeti interaktív járműélmény jelentés” (Driver Interactive Vehicle Experience Report) szerint ugyanis az autósok jelentős része mégsem használja a hatalmas ráfordítással kifejlesztett technológiákat.


Az autóból elérhető, tájékoztató diszpécser például teljesen értelmetlen, az emberek 43 százaléka egyszer sem vette a fáradságot, hogy megnyomja a gombot, és igénybe vegye a szolgáltatást. Hasonló a helyzet a fedélzeti wifivel: 100 emberből 38 ki sem próbálta az online csatlakozást.

Épp csak kicsit jobb az arány az automata parkolórendszerek és a head-up kijelzők esetén: előbbieket az autósok 35, utóbbit 33 százaléka nem próbálta soha.

A tanulmány azt is kimutatta, hogy a helyzet az idő múltával sem fog javulni: ha a vásárlást követő első harminc napban nem próbálják ki a technológiákat, azokat nagy eséllyel a hátralévő években sem fogják használni. Pontosan ezért nagy a kereskedők szerepe a technológiák terjesztésében: a kutatók közvetlen összefüggést találtak a használati kedv és a technológiák részletes, alapos ismertetése között.

A kutatás egyébként arra is rámutatott, hogy bizonyos funkciókat teljességgel feleslegesnek ítélnek meg a felhasználók. Ilyen például az SMS felolvasás/diktálás szolgáltatás, de érdekes módon az okostelefon-integráció is: ötből egy autósnak egyáltalán nem hiányozna ez a lehetőség. A 21-35 éves autósok két tucatnyi szolgáltatást dobnának ki a kocsiból, érdekes módon pont a szórakoztató és online funkciókra nincs szükségük.

A jelentés több mint 4200 újdonsült tulajdonos, illetve felhasználó 90 nap alatt szerzett tapasztalatira épült.

Kommentek

  • mtbe

    Az a kisebb baj, hogy felesleges, a nagyobb az, hogy menet közben is ezekkel a kütyükkel vannak elfoglalva (buzerálják a mobilt, taperolják a képernyőt) azok, akik ezeket használják. Ez a sok kütyü elvonja az útról a figyelmet.

  • DTF

    Igen, igen, tenyleg sok a felesleges cuccos. Pl az adaptiv tempomat: sokszor pontatlan es akkor kassut amikor mar reg nincs akadaly elottem, sot gyorsit amikor van! Ezert jobb a sima…
    Vagy a sok tablagelismeri, holtterfigyelo: tobbet hibaznak, mint jot tesznek.
    A hud meg aztan pkane felesleges, foleg ha ottt a muszeregysegrn a 4.5 colos monitor…
    De amig van kereslet…

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.