Felesleges a sok fedélzeti kütyü, úgysem használjuk őket

Pont az nem kell, amit a gyártók nyomnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 11.00

Először mérte fel az autósok high-tech tapasztalatait a J.D. Power. Az eredmények elgondolkodtatók.

A statisztikában nem mindegy, hogy hogyan, és pláne nem, hogy kitől kérdezünk. Alig egy hónappal azután, hogy a világ egyik legnagyobb autóipari közvélemény-kutató és piacelemző szervezete, a J.D. Power megnyugtatta a gyártókat, igenis imádják a népek az autókba beépített modern ketyeréket, most egy újabb körkérdést tartottak, és lám: mégsem eszik olyan forrón a kását.

Az első ízben elkészített “fedélzeti interaktív járműélmény jelentés” (Driver Interactive Vehicle Experience Report) szerint ugyanis az autósok jelentős része mégsem használja a hatalmas ráfordítással kifejlesztett technológiákat.


Az autóból elérhető, tájékoztató diszpécser például teljesen értelmetlen, az emberek 43 százaléka egyszer sem vette a fáradságot, hogy megnyomja a gombot, és igénybe vegye a szolgáltatást. Hasonló a helyzet a fedélzeti wifivel: 100 emberből 38 ki sem próbálta az online csatlakozást.

Épp csak kicsit jobb az arány az automata parkolórendszerek és a head-up kijelzők esetén: előbbieket az autósok 35, utóbbit 33 százaléka nem próbálta soha.

A tanulmány azt is kimutatta, hogy a helyzet az idő múltával sem fog javulni: ha a vásárlást követő első harminc napban nem próbálják ki a technológiákat, azokat nagy eséllyel a hátralévő években sem fogják használni. Pontosan ezért nagy a kereskedők szerepe a technológiák terjesztésében: a kutatók közvetlen összefüggést találtak a használati kedv és a technológiák részletes, alapos ismertetése között.

A kutatás egyébként arra is rámutatott, hogy bizonyos funkciókat teljességgel feleslegesnek ítélnek meg a felhasználók. Ilyen például az SMS felolvasás/diktálás szolgáltatás, de érdekes módon az okostelefon-integráció is: ötből egy autósnak egyáltalán nem hiányozna ez a lehetőség. A 21-35 éves autósok két tucatnyi szolgáltatást dobnának ki a kocsiból, érdekes módon pont a szórakoztató és online funkciókra nincs szükségük.

A jelentés több mint 4200 újdonsült tulajdonos, illetve felhasználó 90 nap alatt szerzett tapasztalatira épült.

Kommentek

  • mtbe

    Az a kisebb baj, hogy felesleges, a nagyobb az, hogy menet közben is ezekkel a kütyükkel vannak elfoglalva (buzerálják a mobilt, taperolják a képernyőt) azok, akik ezeket használják. Ez a sok kütyü elvonja az útról a figyelmet.

  • DTF

    Igen, igen, tenyleg sok a felesleges cuccos. Pl az adaptiv tempomat: sokszor pontatlan es akkor kassut amikor mar reg nincs akadaly elottem, sot gyorsit amikor van! Ezert jobb a sima…
    Vagy a sok tablagelismeri, holtterfigyelo: tobbet hibaznak, mint jot tesznek.
    A hud meg aztan pkane felesleges, foleg ha ottt a muszeregysegrn a 4.5 colos monitor…
    De amig van kereslet…

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.