500 métert ment az első hibrid Toyota, aztán lerobbant

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.26. 18.00

Elkelt a nyolcmilliomodik hibrid Toyota. Az újabb milliós mérföldkövet mindössze tíz hónap alatt érte el a cég.

Ucsijamada Takesi, a Toyota elnöke szerint a kezdet nem volt ilyen szép, munkatársaival 49 napon át képtelenek voltak mozgásra bírni az első Prius prototípusát. “Fogalmunk sem volt, hogy mi lehet a probléma, ezért minden nap késő éjszakáig dolgoztunk, hogy rájöjjünk a hiba okára. Végül karácsony körül elindult az autó, ám 500 méter után ismét megállt” – mondta Ucsijamada.
 
Mindez még 1995-ben történt, amikor a hibridekkel még csak kísérleteztek, és bizonytalan jövő előtt álltak. Most, húsz évvel később a Toyota már nyolcmillió eladott hibridnél jár (plug-inekkel együtt), az újabb milliós mérföldkövet mindössze tíz hónap leforgása alatt érte el a gyár.
 
A Toyota számításai szerint idén július 31-ig a márka hibrid gépjárművei összesen 58 millió tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki, mint amekkora a hasonló méretű, hasonló menettulajdonságokkal bíró, hagyományos belsőégésű motorral szerelt gépkocsik szén-dioxid-emissziója lett volna. 
A Toyota becslése szerint hibrid járművei az évek során 22 millió kiloliterrel (1 kiloliter: 1000 liter) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire a hasonló méretű benzinüzemű gépkocsiknak szükségük lett volna.

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.