Ucsijamada Takesi, a Toyota elnöke szerint a kezdet nem volt ilyen szép, munkatársaival 49 napon át képtelenek voltak mozgásra bírni az első Prius prototípusát. “Fogalmunk sem volt, hogy mi lehet a probléma, ezért minden nap késő éjszakáig dolgoztunk, hogy rájöjjünk a hiba okára. Végül karácsony körül elindult az autó, ám 500 méter után ismét megállt” – mondta Ucsijamada.
 
Mindez még 1995-ben történt, amikor a hibridekkel még csak kísérleteztek, és bizonytalan jövő előtt álltak. Most, húsz évvel később a Toyota már nyolcmillió eladott hibridnél jár (plug-inekkel együtt), az újabb milliós mérföldkövet mindössze tíz hónap leforgása alatt érte el a gyár.
 
A Toyota számításai szerint idén július 31-ig a márka hibrid gépjárművei összesen 58 millió tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki, mint amekkora a hasonló méretű, hasonló menettulajdonságokkal bíró, hagyományos belsőégésű motorral szerelt gépkocsik szén-dioxid-emissziója lett volna. 
A Toyota becslése szerint hibrid járművei az évek során 22 millió kiloliterrel (1 kiloliter: 1000 liter) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire a hasonló méretű benzinüzemű gépkocsiknak szükségük lett volna.