Villanymotor kerülhet a következő BMW M3-ba

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2015.08.22. 11.35

Állítólag hibrid-hajtás kerül a következő BMW M3-asba, nemcsak takarékosabb, de gyorsabb is lesz a villanymotorral a sportmodell.

Azt jó ideje hallani, hogy a BMW M5-re komoly változások várnak, eltűnhet a hátsókerék-hajtás és a kézi váltó is a modellből, mert a hatalmas nyomatékot nem tudják máshogy kezelhetővé tenni. Most úgy hírlik az M3/ M4 modelleknél is masszív változásokra számíthatunk. Az i sorozatnál szerzett tapasztalatokkal fejlesztenék tovább.

A Thedetroitbureau információi szerint készülne hibrid M3-as. Ebben megmarad a 3,0 literes turbómotor, amit most is használ az M GmbH, amelyet kiegészítenek 1-3 villanymotorral. Egy kerülhet az automata sebességváltóba és 1-et vagy 2-öt alkalmaznának az első kerekek hajtására. Egyelőre nem tudni, hogy melyik változat kap majd zöld utat, hiszen automata váltó mellett maradhatna a hátsókerék-hajtás, ha előre nem kerül villanymotor, kézi váltóval viszont 4×4-esként működne.

Az elektromos rendszert lítium-ion akkumulátor látná el energiával, amely konnektorról is tölthető lenne, ugyanakkor menetközben a lassításkor fellépő energiát is visszatáplálnák belé. Ha valaki szeretne egy M3-astól ilyet, 30 kilométert tisztán elektromos-hajtással is képes lenne megtenni. A villanymotorok ugyanakkor komfort módban jelentősen csökkentené a jármű üzemanyag-felhasználását is. 

Az akkumulátorok miatt fellépő plusz súlyt a korábbinál is nagyobb arányú, alumínium és szénszálas műanyagok felhasználásával igyekszik majd ellensúlyozni a BMW. Ezt a technológiát jelenleg legnagyobb arányban szintén az i3 és i8 modelleknél alkalmazza a bajor gyártó. A villanymotornak köszönhetően a maximális teljesítmény 500-520 lóerő lehet, ami már az M5 szintjére dobná a modellt, de csak jelen állapot szerint, a következő M5/M6 ugyanis a 600-as számra kacsingat majd.

Nem a következő generáció generációs M3 lesz azonban első modell, amibe bekerül az új hajtáslánc, előtte még – talán 2017-ben – mutatkozhat be a BMW i8S. A limitált szériás modellbe is ez kerülhet.

Kommentek

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.