Szörnyű dolgot közölt a rendőrség

24-gyel több áldozat az utakon

Szerző: Vezess levél küldés  Police.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.19. 08.00

Július végéig a személyi sérüléssel járó közúti balesetek, valamint a balesetekben meghalt személyek száma is nőtt Magyarországon.

8945 személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoztak hazánk közútjain 2015 január 1. és július 31. között – a rendőrség által gyűjtött előzetes statisztikai adatok szerint. Ez 2,56 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában történt 8722 közúti balesetnél. 
A halálos kimenetelű balesetek számában 3,40 százalékos (294-ről 304-re), a könnyű sérüléssel végződötteknél pedig 3,67 százalékos (5827-ről 6041-re) növekedés tapasztalható. Ezzel szemben az eltelt hét hónapban a súlyos kimenetelű közlekedési balesetek számában gyakorlatilag nem történt változás (a tavalyi 2601 helyett idén 2600 súlyos sérüléses balesetet regisztráltak).
A balesetben meghalt, illetve megsérült személyek száma is növekedést mutat. A halálos áldozatok számában 7,45 (322 főről 346 főre), a súlyosan sérültek számában 0,2 (2934 főről 2940 főre), a könnyen sérültek számában pedig 1,6 százalékos (8105 főről 8235 főre) növekedés tapasztalható.

A személyi sérüléssel járó közúti balesetek 30%-a aktív vagy passzív sebességtúllépés miatt következett be (2667 baleset). Elsőbbség meg nem adása miatt a balesetek 25%-a történt (2273 eset), míg a kanyarodásra vonatkozó szabályok meg nem tartása az összes eset 17%-ában (1504 esetben) állt személyi sérüléses baleset hátterében.

Kommentek

  • keeperbk

    Eközben az utak mentén folyamatosan kaszálnak a traffipaxos rendőrök. Ebből és minden másból is látszik, hogy a traffipaxoknak közük sincs a súlyos balesetek megelőzéséhez, pusztán az állami pénzbeszedés eszközeként jeleskednek. A gusztustalanul hazudozó, statisztikákat meghamisító és félremagyarázó vezetőink pedig egyre nagyobb léptekkel teszik élhetetlenné országunkat.

  • nyugg

    Ebből is látszik a traffipaxhazugság!!+!!Olcsóbb üzemanyag,többet közlekedünk több halott!!! Kb ennyi.Mikor 450 volt a benzin csökkent a halottak száma! Mivel a gyorshajtás szerintem az,mikor olyan gyorsan mész,hogy a sebesség miatt nem tudod útontartani az autót..Ha gyorsabban mész át a piros lámpán,vagy gyorsabban nem, adod meg a jobbkézszabályt ,gyorsabban kanyarodsz az egyenesen haladó elé stb.. stb…az figyelmetlenség,ostobaság..és nem gyorshajtás! Kb ennyi.A többi süket duma.A traffi csak egy új adónem…. kb..

  • nap

    Milyen az a passzív gyorshajtás?

  • doroc000

    Az a szomorú és egyben felháboritó,hogy a rend őreinek,legtöbbje,még élvezi is,ha minél több embert megbirságolhat!Ez ellen,mivel a hatalomhoz köthetőek,nem lehet lépni semmit,pedig,sokszor hallottam már,hogy csalnak,a traffipaxok!

  • gyulavit

    A traffipax csak arra jó,hogy a költségvetési kiadások egy részét fedezze!!
    + egy rendőr ücsörög órákig mögötte de mindent a gép csinál!
    Miért nem a körúton száguldozókat mérik ?!
    Vagy szintén a körúton kettős záróvonalat átlépő és megforduló fekete nagy seggű autót büntetik???
    Az ott kocsiban ülő rendőr elvtársak egyből az ellenkező irányba figyeltek!!
    Miért ?
    Azért mert akkor jegyzőkönyv stb..nagyon munkaigényes kis pénzért.

  • kovachtamas

    A rendőr és a traffi ott legyen, ahol veszélyes a közlekedés és nem ott ahol jó a búvóhely. Mondom a rendőrnek, hogy ez a tábla felesleges és rossz….hát az nem az ő dolga, neki azt kell betartatni ami ki van táblázva. Rendben, megbüntet engem meg még másokat is….és ezen felül jelzi a fenntartónak hogy változtassanak?, no ugye…

  • petros

    Igen, nemcsak csekélységem, mint mezei autós, de rendőrtiszt is mondta, hogy a “közigazgatási bírság” inkább csak pénzbehajtás, mivel a relatív gyorshajtás azaz kis sebességtúllépés miatt is megy a 30000 Ft-os csekk!De ne csak a rendőröket marasztaljuk, hanem azokat a fakezű, fafejű falábú autóstársakat is, akik versenypályának tekintik a közutat, vagy a másik véglet, ott ahol 60-al lehet menni, ott is csak 50-el, vagy még lassabban mennek, mert ugye drága a benzin!
    Nem tudom, milyen alapon kapnak az ilyenek jogosítványt (a nagyfiúk, nyilván megkenték a vizsgabiztost). Szerintem gyakrabban kellene a jogosítványt végleg bevonni, illetőleg valahogyan az után képzést is bevezeti (hasonlóan ahhoz, mint anno a KRESZ/76 volt). Az Autóklub kezdeményezhetne például ilyesmit, nemcsak a tagjainak.

  • ktoni

    Gondolom a passzív gyorshajtásnk a relatív gyorshajtást értik. Ónosesőben vagy parkolóban… Már rég működik a műholdról figyelő rendszer, így akár folyamatos traffipax lehetne minden egyes autóra.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.