Szörnyű dolgot közölt a rendőrség

24-gyel több áldozat az utakon

Szerző: Vezess levél küldés  Police.hu levél küldés 
Dátum: 2015.08.19. 08.00

Július végéig a személyi sérüléssel járó közúti balesetek, valamint a balesetekben meghalt személyek száma is nőtt Magyarországon.

8945 személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoztak hazánk közútjain 2015 január 1. és július 31. között – a rendőrség által gyűjtött előzetes statisztikai adatok szerint. Ez 2,56 százalékkal több az elmúlt év azonos időszakában történt 8722 közúti balesetnél. 
A halálos kimenetelű balesetek számában 3,40 százalékos (294-ről 304-re), a könnyű sérüléssel végződötteknél pedig 3,67 százalékos (5827-ről 6041-re) növekedés tapasztalható. Ezzel szemben az eltelt hét hónapban a súlyos kimenetelű közlekedési balesetek számában gyakorlatilag nem történt változás (a tavalyi 2601 helyett idén 2600 súlyos sérüléses balesetet regisztráltak).
A balesetben meghalt, illetve megsérült személyek száma is növekedést mutat. A halálos áldozatok számában 7,45 (322 főről 346 főre), a súlyosan sérültek számában 0,2 (2934 főről 2940 főre), a könnyen sérültek számában pedig 1,6 százalékos (8105 főről 8235 főre) növekedés tapasztalható.

A személyi sérüléssel járó közúti balesetek 30%-a aktív vagy passzív sebességtúllépés miatt következett be (2667 baleset). Elsőbbség meg nem adása miatt a balesetek 25%-a történt (2273 eset), míg a kanyarodásra vonatkozó szabályok meg nem tartása az összes eset 17%-ában (1504 esetben) állt személyi sérüléses baleset hátterében.

Kommentek

  • keeperbk

    Eközben az utak mentén folyamatosan kaszálnak a traffipaxos rendőrök. Ebből és minden másból is látszik, hogy a traffipaxoknak közük sincs a súlyos balesetek megelőzéséhez, pusztán az állami pénzbeszedés eszközeként jeleskednek. A gusztustalanul hazudozó, statisztikákat meghamisító és félremagyarázó vezetőink pedig egyre nagyobb léptekkel teszik élhetetlenné országunkat.

  • nyugg

    Ebből is látszik a traffipaxhazugság!!+!!Olcsóbb üzemanyag,többet közlekedünk több halott!!! Kb ennyi.Mikor 450 volt a benzin csökkent a halottak száma! Mivel a gyorshajtás szerintem az,mikor olyan gyorsan mész,hogy a sebesség miatt nem tudod útontartani az autót..Ha gyorsabban mész át a piros lámpán,vagy gyorsabban nem, adod meg a jobbkézszabályt ,gyorsabban kanyarodsz az egyenesen haladó elé stb.. stb…az figyelmetlenség,ostobaság..és nem gyorshajtás! Kb ennyi.A többi süket duma.A traffi csak egy új adónem…. kb..

  • nap

    Milyen az a passzív gyorshajtás?

  • doroc000

    Az a szomorú és egyben felháboritó,hogy a rend őreinek,legtöbbje,még élvezi is,ha minél több embert megbirságolhat!Ez ellen,mivel a hatalomhoz köthetőek,nem lehet lépni semmit,pedig,sokszor hallottam már,hogy csalnak,a traffipaxok!

  • gyulavit

    A traffipax csak arra jó,hogy a költségvetési kiadások egy részét fedezze!!
    + egy rendőr ücsörög órákig mögötte de mindent a gép csinál!
    Miért nem a körúton száguldozókat mérik ?!
    Vagy szintén a körúton kettős záróvonalat átlépő és megforduló fekete nagy seggű autót büntetik???
    Az ott kocsiban ülő rendőr elvtársak egyből az ellenkező irányba figyeltek!!
    Miért ?
    Azért mert akkor jegyzőkönyv stb..nagyon munkaigényes kis pénzért.

  • kovachtamas

    A rendőr és a traffi ott legyen, ahol veszélyes a közlekedés és nem ott ahol jó a búvóhely. Mondom a rendőrnek, hogy ez a tábla felesleges és rossz….hát az nem az ő dolga, neki azt kell betartatni ami ki van táblázva. Rendben, megbüntet engem meg még másokat is….és ezen felül jelzi a fenntartónak hogy változtassanak?, no ugye…

  • petros

    Igen, nemcsak csekélységem, mint mezei autós, de rendőrtiszt is mondta, hogy a “közigazgatási bírság” inkább csak pénzbehajtás, mivel a relatív gyorshajtás azaz kis sebességtúllépés miatt is megy a 30000 Ft-os csekk!De ne csak a rendőröket marasztaljuk, hanem azokat a fakezű, fafejű falábú autóstársakat is, akik versenypályának tekintik a közutat, vagy a másik véglet, ott ahol 60-al lehet menni, ott is csak 50-el, vagy még lassabban mennek, mert ugye drága a benzin!
    Nem tudom, milyen alapon kapnak az ilyenek jogosítványt (a nagyfiúk, nyilván megkenték a vizsgabiztost). Szerintem gyakrabban kellene a jogosítványt végleg bevonni, illetőleg valahogyan az után képzést is bevezeti (hasonlóan ahhoz, mint anno a KRESZ/76 volt). Az Autóklub kezdeményezhetne például ilyesmit, nemcsak a tagjainak.

  • ktoni

    Gondolom a passzív gyorshajtásnk a relatív gyorshajtást értik. Ónosesőben vagy parkolóban… Már rég működik a műholdról figyelő rendszer, így akár folyamatos traffipax lehetne minden egyes autóra.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.