Még durvább lesz a legerősebb Ferrari

770 lóerős lesz az F12 Speciale

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.18. 16.00

2016-ban lép színre az F12berlinetta új csúcsverziója, a Speciale. Harminc lóerővel erősebb lehet az alapmodellnél.

Már épp csak jelzés értékű álcázást dobtak a Ferrari újdonságára, az F12berlinetta felhúzott változatára, amely jelenleg a legerősebb, szabadon megvásárolható maranellói modell (a LaFerrari már több mint másfél éve elfogyott.)

A V12-es Speciale a bevált receptet követve könnyebb és izmosabb lesz az alapmodellnél. 741 lóerő helyett várhatóan a 770-et is meghaladja a szívómotor teljesítménye, míg a tömeget közel 100 kilogrammal faragja le a számos szénszálas komponens, illetve az elhagyott sallangok.

Mindezt figyelembe véve a jelenlegi 340 helyett legalább 345-tel fog tudni száguldani az autó, a gyorsulás a mostani 3,1-ről várhatóan három másodperc alá szorul.

A jövőre piacra lépő csúcskupét szénszálas karosszériapanelek és a kerékdobokra vágott szellőzőrések különböztetik meg az alapmodelltől. A hátsó légterelő mérete megnő, a diffúzor mélyebb lesz.

Az árakról egyelőre nincsenek információk, de akár 15-20 százalékkal drágább lehet az alapmodellnél. Utóbbiért Magyarországon 91 milliót kérnek el, így a 105-110 millió reálisan hangzik.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.