Már épp csak jelzés értékű álcázást dobtak a Ferrari újdonságára, az F12berlinetta felhúzott változatára, amely jelenleg a legerősebb, szabadon megvásárolható maranellói modell (a LaFerrari már több mint másfél éve elfogyott.)

A V12-es Speciale a bevált receptet követve könnyebb és izmosabb lesz az alapmodellnél. 741 lóerő helyett várhatóan a 770-et is meghaladja a szívómotor teljesítménye, míg a tömeget közel 100 kilogrammal faragja le a számos szénszálas komponens, illetve az elhagyott sallangok.

Mindezt figyelembe véve a jelenlegi 340 helyett legalább 345-tel fog tudni száguldani az autó, a gyorsulás a mostani 3,1-ről várhatóan három másodperc alá szorul.

A jövőre piacra lépő csúcskupét szénszálas karosszériapanelek és a kerékdobokra vágott szellőzőrések különböztetik meg az alapmodelltől. A hátsó légterelő mérete megnő, a diffúzor mélyebb lesz.

Az árakról egyelőre nincsenek információk, de akár 15-20 százalékkal drágább lehet az alapmodellnél. Utóbbiért Magyarországon 91 milliót kérnek el, így a 105-110 millió reálisan hangzik.