725 lóerős, kétüléses álom-roadster Ford Mustangból

Galpin-Fisker Rocket Speedster Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.16. 10.00

Miután tavaly kupéként bemutatták a tökéletes Mustangot, a spontán duó idén a sportautó kabrió kiadását is átalakította. A hatás még drámaibb, mint a kupénál volt.

“Amikor Henrik Fisker megmutatta nekem tervezett Mustang-átiratának vázlatait, leesett az állam” – mondta még tavaly Beau Boeckmann, a Galpin Auto Sports ügyvezetője és formatervezésért felelős igazgatója. Az ötletből együttműködés született, abból pedig egy látványos és igen gyors kupé: a Rocket 725 lóerővel és szénszálas karosszériaidomokkal keltett feltűnést, idén pedig megkezdődött a limitált példányszámú gyártás.

Ha a kupé tetszett a népnek, triplán kelendő lesz a Rocket Speedster, amelyet eleve úgy mutattak be, mint érdeklődés esetén megrendelhető modellt.

A lényeg nem változott, a kompresszoros motor 725 lóerős, a 21 colos felnikben 15 colos Brembo fékek dolgoznak. Ami viszont újdonság, az értelemszerűen a tetőszerkezet, illetve annak hiánya: a Mustang kabrió vászontetejét ugyanis eldobták, helyére egy szénszálas műanyagból megformált panel kerül, amely a hátsó üléseket eltakarva kétszemélyessé redukálja a Mustangot. A borítópanelen speciális réseket alakítottak ki, amelyek a közlemény szerint megelőzik a légörvények kialakulását az utastérben.

A Rocket Speedster és két alkotója: Henrik Fisker és Beau Boeckmann


A Speedsterre még nem kalkulált költségeket a Galpin, de ne számítsunk diszkont árakra: a Rocket kupéért kiviteltől függően 109 és 137 ezer dollárt (30-38 millió Ft) kérnek el; a kabrió gyárilag általában jó 20 százalékkal drágább a kupénál. Csak hogy a helyére tegyük az árakat: a legdrágább és legerősebb gyári Mustangért, az 526 lóerős Mustang Shelby GT350R típusért a Rocket árának töredékét, 62 ezer dollárt kell kifizetni.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.