Vadászgép, versenypályára

BMW 3.0 CSL Hommage R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.15. 13.00

Harci díszbe öltöztette, és újszerű kijelzőtechnológiával szerelte fel retro-koncepcióját a BMW. Bárcsak a motorjáról mesélnének végre.

Májusban egyszer már végigjátszottuk ezt: centiről centire olvastuk ki a sajtóanyagot, de bizony egy fél mondatnyi utalás sem volt benne a BMW csodaszép kupétanulmányának hajtásláncáról. A bajorok ismét eljátszották ugyanezt a trükköt, azzal a különbséggel, hogy most a negyven évvel ezelőtti nagy előd észak-amerikai pályasikerei előtt tisztelgő, látványos matricázással állították ki az autót.

Nem hagyja persze technológiai finomság nélkül rajongói a BMW: a 3.0 CSL Hommage R fedélzetén újszerű HMI (human machine interface) tájékoztatja a vezetőt a dolgok állásáról.

A kijelzőt, akárcsak a katonai repülésben, a sisak plexijébe integrálták: itt jelenik meg a sebesség, az aktuális váltófokozat, és a fordulatszám. Különleges sisakhoz különleges ruha is jár: a karrészen fénycsíkok futnak végig, jelezve az információáramlást a vezető és a gépkocsi között.

A szénszálas ülések vázát anatómiailag tökéletesítették, így egyrészt minden helyzetben maximális megtámasztást ad, másrészt lehetővé teszi a teljes testi összhangot a vezető és az autó között (ez az, amint a Mazda jinba ittai-nak nevez, igaz, ott nincs szükség spéci ülésre.) A szerkezet egyébként egyben a karosszéria merevítését is szolgálja.

Szintén karbon konstrukció a tetőszerkezetbe integrált bukókeret, az autó tömegét minimalista műszerezettség és kialakítás tartja minimumon. A kormányoszlopon egy apró futaminfo-kijelző, valamint két légbeömlő rostély: a hagyományos műszerfali funkciókat ezzel le is tudja a BMW. A panelt egyébként a Laguna Seca pálya alaprajza díszíti – itt nyert 1975 májusában a BMW 3.0 CSL. A felszereltséget automata tűzoltó-berendezés egészíti ki.

Kommentek

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.