Májusban egyszer már végigjátszottuk ezt: centiről centire olvastuk ki a sajtóanyagot, de bizony egy fél mondatnyi utalás sem volt benne a BMW csodaszép kupétanulmányának hajtásláncáról. A bajorok ismét eljátszották ugyanezt a trükköt, azzal a különbséggel, hogy most a negyven évvel ezelőtti nagy előd észak-amerikai pályasikerei előtt tisztelgő, látványos matricázással állították ki az autót.

Nem hagyja persze technológiai finomság nélkül rajongói a BMW: a 3.0 CSL Hommage R fedélzetén újszerű HMI (human machine interface) tájékoztatja a vezetőt a dolgok állásáról.

A kijelzőt, akárcsak a katonai repülésben, a sisak plexijébe integrálták: itt jelenik meg a sebesség, az aktuális váltófokozat, és a fordulatszám. Különleges sisakhoz különleges ruha is jár: a karrészen fénycsíkok futnak végig, jelezve az információáramlást a vezető és a gépkocsi között.

A szénszálas ülések vázát anatómiailag tökéletesítették, így egyrészt minden helyzetben maximális megtámasztást ad, másrészt lehetővé teszi a teljes testi összhangot a vezető és az autó között (ez az, amint a Mazda jinba ittai-nak nevez, igaz, ott nincs szükség spéci ülésre.) A szerkezet egyébként egyben a karosszéria merevítését is szolgálja.

Szintén karbon konstrukció a tetőszerkezetbe integrált bukókeret, az autó tömegét minimalista műszerezettség és kialakítás tartja minimumon. A kormányoszlopon egy apró futaminfo-kijelző, valamint két légbeömlő rostély: a hagyományos műszerfali funkciókat ezzel le is tudja a BMW. A panelt egyébként a Laguna Seca pálya alaprajza díszíti – itt nyert 1975 májusában a BMW 3.0 CSL. A felszereltséget automata tűzoltó-berendezés egészíti ki.