Elődjénél 95 mm-rel hosszabb, és 40-nel szélesebb, ráadásul arányai is megváltoztak a C-osztályos kupénak: a tengelytáv 80, az első tengely és a tűzfal közötti távolság pedig 60 mm-rel nőtt (ugyanezeket a számokat láttuk a négyajtós C-osztálynál is) , így jóval nyújtottabb, elegánsabb, komolyabb hatást kelt a C-Coupé, amelyről ma hajnalban adott ki először hivatalos információkat és fényképeket a Mercedes.

Mivel a világpremier majd csak szeptemberben lesz, az adatokkal csínján bántak. Annyit lehet tudni, hogy a futóművet 15 mm-rel lejjebb ültették, mint a szedán esetében – ez ugyanúgy vonatkozik az alapkivitelű és az adaptív lengéscsillapítású, acélrugós futóművekre, mint a többféle profilban működtethető, automata szintszabályozású légrugózásra.

További konkrétum, hogy a bevezetéskor hatféle motorral kínálják majd az elődjénél hosszabban elnyúló tetőívű kupét: az 1,6 literes benzinmotor (156 LE) mellett a 2,0 literes benzines három teljesítményszinten (184, 211, 245 LE) lesz elérhető, a négyhengeres dízelmotor 170 vagy 204 lóerővel kapható.

Az elődeiknél akár 20 százalékkal takarékosabb erőforrások kis étvágya nem csak a modernebb motortechnológiának, hanem az alumíniumot nagyobb arányban alkalmazó karosszériának is köszönhető; többek között a motorház és a csomagtartó fedele, valamint a kerékdobok is könnyűfémből készültek, míg a vázban alkalmazott, nagy szilárdságú anyagok révén egyszerre könnyebb és merevebb az autó – emlékeztetőül: a C-osztályos szedán 70 kilót fogyott elődjéhez képest.

Az autó biztonsági, kényelmi és vezetőtámogató szolgáltatásai megegyeznek a limuzinéval. Amiben viszont nem tudta utolérni négyajtós fivérét a kupé, az az aerodinamika: a szemre áramvonalasabb, kecsesebb forma alaktényezője kevésbé kedvező, a Cw-érték 0,26.

Az utastérben egyedi kialakítású sportülések teremtenek kupés hangulatot, a biztonsági öveket ezúttal is automata kar tolja előzékenyen a vezető keze ügyébe.