Hivatalosan is megérkezett a Mercedes C-kupé!

Mercedes-Benz C-osztály Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.14. 07.15

Az őszi világpremier előtt alapos előzetesben mutatta be C-osztályos kupéját a Mercedes-Benz. Nincsenek meglepetések.

Elődjénél 95 mm-rel hosszabb, és 40-nel szélesebb, ráadásul arányai is megváltoztak a C-osztályos kupénak: a tengelytáv 80, az első tengely és a tűzfal közötti távolság pedig 60 mm-rel nőtt (ugyanezeket a számokat láttuk a négyajtós C-osztálynál is) , így jóval nyújtottabb, elegánsabb, komolyabb hatást kelt a C-Coupé, amelyről ma hajnalban adott ki először hivatalos információkat és fényképeket a Mercedes.

Mivel a világpremier majd csak szeptemberben lesz, az adatokkal csínján bántak. Annyit lehet tudni, hogy a futóművet 15 mm-rel lejjebb ültették, mint a szedán esetében – ez ugyanúgy vonatkozik az alapkivitelű és az adaptív lengéscsillapítású, acélrugós futóművekre, mint a többféle profilban működtethető, automata szintszabályozású légrugózásra.

További konkrétum, hogy a bevezetéskor hatféle motorral kínálják majd az elődjénél hosszabban elnyúló tetőívű kupét: az 1,6 literes benzinmotor (156 LE) mellett a 2,0 literes benzines három teljesítményszinten (184, 211, 245 LE) lesz elérhető, a négyhengeres dízelmotor 170 vagy 204 lóerővel kapható.

Az elődeiknél akár 20 százalékkal takarékosabb erőforrások kis étvágya nem csak a modernebb motortechnológiának, hanem az alumíniumot nagyobb arányban alkalmazó karosszériának is köszönhető; többek között a motorház és a csomagtartó fedele, valamint a kerékdobok is könnyűfémből készültek, míg a vázban alkalmazott, nagy szilárdságú anyagok révén egyszerre könnyebb és merevebb az autó – emlékeztetőül: a C-osztályos szedán 70 kilót fogyott elődjéhez képest.

Az autó biztonsági, kényelmi és vezetőtámogató szolgáltatásai megegyeznek a limuzinéval. Amiben viszont nem tudta utolérni négyajtós fivérét a kupé, az az aerodinamika: a szemre áramvonalasabb, kecsesebb forma alaktényezője kevésbé kedvező, a Cw-érték 0,26.

Az utastérben egyedi kialakítású sportülések teremtenek kupés hangulatot, a biztonsági öveket ezúttal is automata kar tolja előzékenyen a vezető keze ügyébe.

Kommentek

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.