Hivatalosan is megérkezett a Mercedes C-kupé!

Mercedes-Benz C-osztály Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.14. 07.15

Az őszi világpremier előtt alapos előzetesben mutatta be C-osztályos kupéját a Mercedes-Benz. Nincsenek meglepetések.

Elődjénél 95 mm-rel hosszabb, és 40-nel szélesebb, ráadásul arányai is megváltoztak a C-osztályos kupénak: a tengelytáv 80, az első tengely és a tűzfal közötti távolság pedig 60 mm-rel nőtt (ugyanezeket a számokat láttuk a négyajtós C-osztálynál is) , így jóval nyújtottabb, elegánsabb, komolyabb hatást kelt a C-Coupé, amelyről ma hajnalban adott ki először hivatalos információkat és fényképeket a Mercedes.

Mivel a világpremier majd csak szeptemberben lesz, az adatokkal csínján bántak. Annyit lehet tudni, hogy a futóművet 15 mm-rel lejjebb ültették, mint a szedán esetében – ez ugyanúgy vonatkozik az alapkivitelű és az adaptív lengéscsillapítású, acélrugós futóművekre, mint a többféle profilban működtethető, automata szintszabályozású légrugózásra.

További konkrétum, hogy a bevezetéskor hatféle motorral kínálják majd az elődjénél hosszabban elnyúló tetőívű kupét: az 1,6 literes benzinmotor (156 LE) mellett a 2,0 literes benzines három teljesítményszinten (184, 211, 245 LE) lesz elérhető, a négyhengeres dízelmotor 170 vagy 204 lóerővel kapható.

Az elődeiknél akár 20 százalékkal takarékosabb erőforrások kis étvágya nem csak a modernebb motortechnológiának, hanem az alumíniumot nagyobb arányban alkalmazó karosszériának is köszönhető; többek között a motorház és a csomagtartó fedele, valamint a kerékdobok is könnyűfémből készültek, míg a vázban alkalmazott, nagy szilárdságú anyagok révén egyszerre könnyebb és merevebb az autó – emlékeztetőül: a C-osztályos szedán 70 kilót fogyott elődjéhez képest.

Az autó biztonsági, kényelmi és vezetőtámogató szolgáltatásai megegyeznek a limuzinéval. Amiben viszont nem tudta utolérni négyajtós fivérét a kupé, az az aerodinamika: a szemre áramvonalasabb, kecsesebb forma alaktényezője kevésbé kedvező, a Cw-érték 0,26.

Az utastérben egyedi kialakítású sportülések teremtenek kupés hangulatot, a biztonsági öveket ezúttal is automata kar tolja előzékenyen a vezető keze ügyébe.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.