Az autópálya, amit egy folyóba építettek

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.08.11. 19.00

Átadták Kína első környezetbarát, kilométereken át egy folyó felett vezető autópályáját a közép-kínai Hupej tartomány hegyvidéki térségében.

A csaknem 11 kilométeres út festői szépségű tájon át kanyarog, 4,4 kilométer hosszan pedig víz felett. Amikor Hsziangsan település és a Jipa nevű autópálya között egy hegy esik útjába, megkerüli azt, nem folytatódik alagútban. A hegy és a felületét borító erdők tehát háborítatlanul maradtak.
A 70 millió dolláros, vagyis közel 20 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően a völgy vonalát követő úton haladók egyszerre élvezhetik a kék ég, a víz és a hegyek látványát, egyúttal a korábban egyórás utat 20 perc alatt tehetik meg.
    
A régióban élők azt remélik, hogy az online médiának és a televíziós híradásoknak köszönhetően máris népszerűvé vált, “zöldként” hirdetett látványosság révén a környék nevezetességei iránt is megnő az érdeklődés, s ezáltal megélénkül a helyi turizmus.
    
A projekt menedzsere korábban azt nyilatkozta, amikor 2013-ban asztalra került az új autópálya építésének terve, három különböző változat közül kellett dönteni. Ebből kettő a hegyeken át vezetett volna alagutakkal, a harmadik pedig hosszabb volt ugyan, de a vízre kellett építeni. Végül azoknak a mérnököknek az érvelését hallgatták meg, akik a változatos növényzet és az erdőségek védelmét, egyben az egyedi megoldást részesítették előnyben.
MTI

Kommentek

  • m3246

    Közel ennyibe lett volna a tervezett M4 kilométere is a homokba… még mielőtt az EU lelőtte mert már gusztustalanul sokat akartak lopni…

  • salzburg

    Bár ez autóut,”ahol a záróvonalon iselőz a helyi menő”de csodálatos majd európa is tud valamit egyszer koppintani amit érdemes,bár nálunk ez a triplájába kerűlne mert nincs halálbünti.Vőlgy híd mennyi is letta vége???csak egy példa a sorolhatni való közűl.

  • vaLacky

    A hegy jól járt, a folyó meg rábaxott, ez nem zöld pálya. Így elrondítani egy csodálatos folyót, menne inkább a hegyben.

  • imi001

    A kőröshegyi völgyhíd kivitelezési költsége összesen 51,175 milliárd forintot tett ki.[11] A völgyhíddal együtt átadott teljes 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz 76 milliárd forintba került, ami a fő híd mellett még egy 300 és egy 168 méteres kis völgyhidat is tartalmaz…………1872 méter hosszú, legmagasabb pontja a terepszinttől 88 méter, szélessége 23,80 m. : Forrás Wikipédia

  • vaLacky

    Itt minden közbeszerzésnek a felét ellopják. Legalább. Nem szoktátok még meg?

  • traylor

    Nagyon príma az utolsó kép, nem lett ebből az előzésből baleset? A két motorosnak van hely lehúzódni de ott jön még egy autó is utánuk.

    Amúgy tudtommal Kínában is virágzik a korrupció. Csak azért lett ennyire olcsó az alkotás mert még magyar viszonyokhoz képest is olcsóbb náluk a munkaerő, meg a minőség sem ugyanaz.

  • DTF

    Minosegben is veri a magyaret. Mondjuk a mi munkainakt nem nehez uberelni, mert hiresen ocska minsoegben eoitunk/ujitunk fel utaka, sineke, megallokat, stb. De muszaj lopkodni, ezrt tartunk ott ahol, a legmenobb gazdasag es orszag europaban. Csak ezzel az a baj h csak mi latjuk igy, kivulallok rohognek is ezen, de mivel a magyar birka nep es elegge primitiv is, igy elhiszi :)

  • szaboata

    valamiben világelsőnek is kell lennünk: a gyenge minőségű csillagászati árú utakban,ami ráadásul rávezeti az összes forgalmat a fővárosra,a la Moszkva.

  • kawaninja

    ez mitől környezetbarát? lebomlik?
    kíváncsi lennék, hogy az a sok cölöp hogyan befolyásolja a folyó ökoszisztémáját. arról nem is beszélve, hogy mi történt míg leásták azokat a helyükre.
    egyébként meg ott meg a folyó szélén egy út. nem lett volna ésszerűbb azzal kezdeni valamit?

  • DTF

    kawaninja: pl. florida államban rengeteg helyen építettek így, főleg uyge ott mocsárra és nincs probléma, az aligátorok ott vannak dögivel :)

  • mtbe

    Mindenkivel egyetértek, aki előttem szólt. Először én is arra gondoltam, hogy vajon hány vízi élőlény pusztult el, amikor a pilléreket lerakták. Van egyáltalán olyan mesterséges dolog, ami tényleg zöld? Mert valahogy mindent elő kell állítani.

  • szaboata

    Nem vagyok pontatlan,valamit te értelmezel félre,Fel_x.Ugyanis Európa szerte úthálózatról beszélünk,már ami az autópályákat,gyorsforgalmi utakat illeti.És vasúthálózatokat.Itthon nagyon radiális a rajzolat,ami egy térképen jelenik még meg.a volt Szovjetunió.Nyílván van egy fajta tömörülésa fővárosok és nagyvárosok körül,de nézd meg,hogyan jutsz el Nagykanizsáról Pécsre,Pécsről Szegedre,onnan Debrecenbe.Ha nem látod,szólj,segítek.Mint 50 évvel ezelőtt.

  • szaboata

    Különben igazad van,ez egy ilyen struktúrájú országban,mint a mienk,egész normális.Csakhogy a struktúra nem normális,nem európai

  • Fogash73

    nekem is az jutott eszembe, hogy az M5 a homokon pont ennyibe került kilométerenként…

  • v_grass
  • szrazugyvedem

    ez miért is autópálya? 2×1 sáv… Volt ötlet arra is, hogy Pesten lebetonozzák a Dunát. hosszában

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.