Az autópálya, amit egy folyóba építettek

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.08.11. 19.00

Átadták Kína első környezetbarát, kilométereken át egy folyó felett vezető autópályáját a közép-kínai Hupej tartomány hegyvidéki térségében.

A csaknem 11 kilométeres út festői szépségű tájon át kanyarog, 4,4 kilométer hosszan pedig víz felett. Amikor Hsziangsan település és a Jipa nevű autópálya között egy hegy esik útjába, megkerüli azt, nem folytatódik alagútban. A hegy és a felületét borító erdők tehát háborítatlanul maradtak.
A 70 millió dolláros, vagyis közel 20 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően a völgy vonalát követő úton haladók egyszerre élvezhetik a kék ég, a víz és a hegyek látványát, egyúttal a korábban egyórás utat 20 perc alatt tehetik meg.
    
A régióban élők azt remélik, hogy az online médiának és a televíziós híradásoknak köszönhetően máris népszerűvé vált, “zöldként” hirdetett látványosság révén a környék nevezetességei iránt is megnő az érdeklődés, s ezáltal megélénkül a helyi turizmus.
    
A projekt menedzsere korábban azt nyilatkozta, amikor 2013-ban asztalra került az új autópálya építésének terve, három különböző változat közül kellett dönteni. Ebből kettő a hegyeken át vezetett volna alagutakkal, a harmadik pedig hosszabb volt ugyan, de a vízre kellett építeni. Végül azoknak a mérnököknek az érvelését hallgatták meg, akik a változatos növényzet és az erdőségek védelmét, egyben az egyedi megoldást részesítették előnyben.
MTI

Kommentek

  • m3246

    Közel ennyibe lett volna a tervezett M4 kilométere is a homokba… még mielőtt az EU lelőtte mert már gusztustalanul sokat akartak lopni…

  • salzburg

    Bár ez autóut,”ahol a záróvonalon iselőz a helyi menő”de csodálatos majd európa is tud valamit egyszer koppintani amit érdemes,bár nálunk ez a triplájába kerűlne mert nincs halálbünti.Vőlgy híd mennyi is letta vége???csak egy példa a sorolhatni való közűl.

  • vaLacky

    A hegy jól járt, a folyó meg rábaxott, ez nem zöld pálya. Így elrondítani egy csodálatos folyót, menne inkább a hegyben.

  • imi001

    A kőröshegyi völgyhíd kivitelezési költsége összesen 51,175 milliárd forintot tett ki.[11] A völgyhíddal együtt átadott teljes 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz 76 milliárd forintba került, ami a fő híd mellett még egy 300 és egy 168 méteres kis völgyhidat is tartalmaz…………1872 méter hosszú, legmagasabb pontja a terepszinttől 88 méter, szélessége 23,80 m. : Forrás Wikipédia

  • vaLacky

    Itt minden közbeszerzésnek a felét ellopják. Legalább. Nem szoktátok még meg?

  • traylor

    Nagyon príma az utolsó kép, nem lett ebből az előzésből baleset? A két motorosnak van hely lehúzódni de ott jön még egy autó is utánuk.

    Amúgy tudtommal Kínában is virágzik a korrupció. Csak azért lett ennyire olcsó az alkotás mert még magyar viszonyokhoz képest is olcsóbb náluk a munkaerő, meg a minőség sem ugyanaz.

  • DTF

    Minosegben is veri a magyaret. Mondjuk a mi munkainakt nem nehez uberelni, mert hiresen ocska minsoegben eoitunk/ujitunk fel utaka, sineke, megallokat, stb. De muszaj lopkodni, ezrt tartunk ott ahol, a legmenobb gazdasag es orszag europaban. Csak ezzel az a baj h csak mi latjuk igy, kivulallok rohognek is ezen, de mivel a magyar birka nep es elegge primitiv is, igy elhiszi :)

  • szaboata

    valamiben világelsőnek is kell lennünk: a gyenge minőségű csillagászati árú utakban,ami ráadásul rávezeti az összes forgalmat a fővárosra,a la Moszkva.

  • kawaninja

    ez mitől környezetbarát? lebomlik?
    kíváncsi lennék, hogy az a sok cölöp hogyan befolyásolja a folyó ökoszisztémáját. arról nem is beszélve, hogy mi történt míg leásták azokat a helyükre.
    egyébként meg ott meg a folyó szélén egy út. nem lett volna ésszerűbb azzal kezdeni valamit?

  • DTF

    kawaninja: pl. florida államban rengeteg helyen építettek így, főleg uyge ott mocsárra és nincs probléma, az aligátorok ott vannak dögivel :)

  • mtbe

    Mindenkivel egyetértek, aki előttem szólt. Először én is arra gondoltam, hogy vajon hány vízi élőlény pusztult el, amikor a pilléreket lerakták. Van egyáltalán olyan mesterséges dolog, ami tényleg zöld? Mert valahogy mindent elő kell állítani.

  • szaboata

    Nem vagyok pontatlan,valamit te értelmezel félre,Fel_x.Ugyanis Európa szerte úthálózatról beszélünk,már ami az autópályákat,gyorsforgalmi utakat illeti.És vasúthálózatokat.Itthon nagyon radiális a rajzolat,ami egy térképen jelenik még meg.a volt Szovjetunió.Nyílván van egy fajta tömörülésa fővárosok és nagyvárosok körül,de nézd meg,hogyan jutsz el Nagykanizsáról Pécsre,Pécsről Szegedre,onnan Debrecenbe.Ha nem látod,szólj,segítek.Mint 50 évvel ezelőtt.

  • szaboata

    Különben igazad van,ez egy ilyen struktúrájú országban,mint a mienk,egész normális.Csakhogy a struktúra nem normális,nem európai

  • Fogash73

    nekem is az jutott eszembe, hogy az M5 a homokon pont ennyibe került kilométerenként…

  • v_grass
  • szrazugyvedem

    ez miért is autópálya? 2×1 sáv… Volt ötlet arra is, hogy Pesten lebetonozzák a Dunát. hosszában

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.