Amikor az embernek friss a jogsija, gyakran előfordul, hogy inkább nem iszik a buliban, csak hogy vezethessen. Később sokaknál megfordul a helyzet, de a lényeg, hogy a sörfogyasztás és az autózás eddig (sem legálisan, sem morálisan) nem volt egymással kompatibilis. Mostanáig.

A sörfőzés folyamatának a végén, amikor megerjedt, aminek meg kell erjednie, visszamarad a tartályban némi üledék. Ezt a leginkább bedöglött élesztőt tartalmazó seprőt normál esetben eladják állati takarmánynak, vagy egyszerűen kidobják.

Egy új-zélandi sörfőzde, a DB Export szakemberei azonban (ahogy elmondták, egy jó sörözés közben) rájöttek, hogy mint szinte minden szerves hulladékból, ebből a seprőből is lehetne bioetanolt előállítani. Első körben elküldtek valami 50 ezer liter seprőt egy finomítóba, ahol elkészült az etanol, és abból 1:9 arányban keverve (E10) a brewtroleum, azaz a sörzin.

Kezdetnek készítettek 300 ezer liter sörzint, csak hogy megpróbálják, tetszik-e az ötlet a népnek, és nem találod ki: tetszett! Egyes benzinkutakon, ahol a különleges üzemanyagot árulták, hosszú sorokban álltak az autósok, hogy sört tankolhassanak; több helyen is az év legnagyobb forgalmát generálta a sörzin.

A sörzin külön előnye, hogy egyéb, kifejezetten etanol céljára termesztett gabonafajtákkal szemben csupán egy amúgy értéktelen hulladékot használnak fel üzemanyag készítésére. Ez pedig így helyes, hiszen az lenne a világ vége, ha választanunk kellene a sör és a benzin között…