Hibrid váltja a dízelt a Suzukinál

3,6 literes fogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.10. 13.00

Elektromotorral egészíti ki gázolajas erőforrását a Suzuki. Nem tudni, a fejlesztés eljut-e valaha Európába.

Beszünteti az 1,3 literes Fiat-származék (DDiS) dízelmotorral szerelt Suzuki Ciaz szedán forgalmazását a márka indiai képviselete, és helyette felveszi a kínálatba ugyanazt a motort, de elektromos segédhajtással kiegészítve.

A változás jelképesnek mondható, és sokkal inkább hosszú távú eredményekkel kecsegtet: az eddigi 3,8 helyett mostantól 3,57 literes átlagfogyasztást (azaz csaknem 10 százalékos megtakarítást) vár a Suzuki az új fejlesztéstől, amely az összes ismert hibrid funkciót (lítiumion-akkumulátor, regeneratív fékezés, start-stop rendszer, valamint közvetlen hajtás) kiszolgálja. Ez tehát nem az a rendszer, amelyet a Suzuki Genfben bemutatott, az ugyanis mild hybrid volt, azaz generátora nem szolgált villanymotorként.


Egyelőre nem hogy azt nem lehet tudni, hogy Európába mikor érkezik a technológia, ha egyáltalán áthozzák hozzánk a viszonylag csekély fogyasztáscsökkenést hozó hajtást, de arra sincs válasz, hogy a teljesen dízelmániás indiai piacon mikortól kapható az új Ciaz SVHS.

A Suzuki Ciaz (más piacokon Alivio) egyébként az egykor nálunk is kapható SX4 Sedan dél-kelet ázsiai piacokon forgalmazott utódja. Az indiai gyártású négyajtós hossza 4,49 méter, szélessége 1,73 méter, magassága 1485 mm. A tengelytáv 2650 mm, csomagtér 510 liter. az idén január óta forgalmazott szedánból eddig több mint 50 ezer darab talált gazdára.

Kommentek

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.