Jönnek a 150 lóerős, turbós Ladák!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.09. 16.00

Egy orosz autós szaklap úgy tudja, az AvtoVAZ 150 lóerőben limitálja motorjainak teljesítményét. Ez viszont azt jelenti…

Minden rosszban van valami jó; illetve nem mindegy, hogy a pohár félig tele van, vagy félig üres. Így vagyunk ezzel az Oroszországból érkezett hírrel is. Mert hogy az Avtovesztyi úgy tudja, az AvtoVAZ józan döntést hozott, és hamarosan bevezetendő turbómotorjait nem kívánja 150 lóerőnél nagyobb teljesítménnyel kínálni.

“Fogtuk meglévő, 1,4 literes erőforrásunkat, és megvizsgáltuk, átalakítható-e turbófeltöltésűre. Ennek nincs elméleti akadálya, így megkezdődhet a fejlesztés.” – nyilatkozta a lapnak Oleg Grunyenkov, az X-Ray projekt vezetője.

Oroszországban viszont súlyos büntetőadókat kell fizetni a 150 lóerő feletti teljesítményre, ezért a mérnökök nem gondolkoznak ennél erősebb motorokban. Nincs viszont okuk – és ezt már mi tesszük hozzá – sokkal lejjebb belőni a teljesítményt, így nagy valószínűséggel hamarosan piacra léphet a 150 lovas turbós Lada. Hogy melyik modellek kapják meg először a modern motort, arról még nem hoztak döntést, ám logikusan az újonnan bevezetendő típusokba fogják azokat beépíteni.

Képünkön mégsem ezek, hanem a jövőre piacra lépő Lada Kalina NFR (=need for race, azaz kb. kívánja a versenyt) előtanulmánya látható. A sportos ferdehátúból a tervek szerint mindössze 50 darab készül. A végsebesség valahol 210 km/óra körül lesz, a gyorsulás 8,5 mp körüli. Ezt eredetileg 180 lóerős turbómotorral is forgalomba szerették volna hozni; ez az ötlet alighanem bedőlt.

Kommentek

  • Dr_Gregory_Mouse

    Miért dőlt volna be a 180 lóerős motor ötlete? Pár hete jelent meg a hír, miszerint az AvtoVAZ mérnökei dolgoznak az 1,6-os turbóssá alakításán/tesztelésén (ami 180 LE-s lenne). Itt pedig 1,4-es motorról van szó.
    A büntetőadó gondolom nem múlt héten jelent meg, a másik motornál is számolhattak vele. Biztos lesz Oroszországban is, aki hajlandó plusz pénzt fizetni érte és más országokban is lesz rá kereslet (büntetőadó nélkül). Mert milyen autót kapunk meg 180 LE-s motorral viszonylag olcsón?

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.