A 2012 decemberében született első lista közútfejlesztései – egyebek mellett – a következőkkel egészültek ki. Az M0-s gyorsforgalmi út előkészítése két szakaszon – a 11-es és a 10-es számú, illetve a 10-es és az 1-es főutak között – zajlik. Elkészül az M2-es gyorsforgalmi út hiányzó másik pályája Budapest és Vác között, majd tovább épül Parassapusztáig, vagyis a szlovák határig.
Az M3-as autópálya jelenleg Vásárosnamény előtt fejeződik be, innen tovább épül az országhatárig, kelet felé. Vásárosnaménynál ebből leágazik – M34 néven – a Záhonyig tartó szakasz, de ennek csak az előkészítése szerepel a listán.
A leállított M4-es autópálya építése gyorsforgalmi útként szerepel a listán, két szakaszban: az egyik az M0-stól indul és Abonyig tart, itt kötik bele Szolnokot, míg a másik szakasz Abonytól tart Törökszentmiklósig, úgy, hogy megkerüli Szolnokot és egy új Tisza-hídon halad át.
Zalaegerszeg gyorsforgalmi összeköttetést kap az M7-es autópályával úgy, hogy a 76-os számú főutat gyorsforgalmivá fejlesztik. Emellett megkezdődik az M9-es autópálya Vasvár és Zalaegerszeg közti szakaszának az előkészítése is. Kaposvár a 67-es számú főút gyorsforgalmivá fejlesztésével kapcsolódik az M7-es autópályához.
Az M8-asnak továbbra is csak egyes szakaszai épülnek meg. Ilyen a Kecskemét-Nagykőrös, valamint a Körmend-Rábafüzes közötti szakasz.
A vasútfejlesztések közé bekerült a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás kapcsolatának a megteremtése. Korszerűsítik a déli összekötő vasúti hidat, és felújítják a Keleti és a Nyugati pályaudvarokat is. A MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatok beszerzését tervezi.