Másfél éve sumákol a Fiat-Chrysler

Tudtak az elektronika sérülékenységéről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.07. 10.00

Állítólag nem lepte meg az FCA szakembereit, hogy a távolból átvehető az irányítás autóik felett. Tudtak a hibáról, csak nem tudták, hogyan lehet kihasználni.

Egyre nagyobb hullámokat vet a távhackelési botrány. Ha valaki nem követte az eseményeket: két fiatal amerikai kiberbiztonsági szakértő mobil adatkapcsolaton keresztül átvette az irányítást a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) egyik gyártmánya felett.

Céljuk nem az elrettentés volt, hanem hogy cselekvésre kényszerítsék az autógyártókat. Módszereikből nem csinálnak titkot: a vezess.hu kérdésére készséggel elárulták például, hogy hogyan iktatták ki a távolból a Jeep fékjeit.

A fiúk maguk is említették, hogy már régóta rágják az autógyártók fülét, hogy tenni kellene valamit, most viszont a Bloomberg hírügynökség arról számolt be, hogy az FCA elismerte: 2014 januárja óta tisztában vannak azzal, hogy a fedélzeti szórakoztató-tájékoztató rendszer online kapcsolatot biztosító modulján keresztül megtámadható az autó, épp csak azt nem tudták, mily módon aknázható ki a rendszer sérülékenysége.

Miután megtudták, azonnal intézkedtek persze, és soron kívüli szoftverfrissítést kínálnak a tulajdonosoknak. A gond csupán az, hogy a statisztikák szerint 100 tulajdonosból mindössze 56 viszi be autóját a szervizbe a visszahívási kampányok során, minden második gépkocsi tehát javítatlanul folytatja útját és életét.

Az FCA mentségére legyen mondva, hogy a távhackelést eredetileg az ügyben érintett két kutató, Chris Valasek és Charlie Miller sem érezte sürgető problémának: másfél éve kiadott tanulmányukban azt írták: túlságosan sok időbe és pénzbe kerülne egy átlagos autó fedélzeti rendszereibe beavatkozni, ráadásul fizikailag hozzá kell férni előtte a járműhöz. Mindez azonban megváltozott a UConnect szolgáltatás bevezetésével, amely (a jelek szerint) úgy biztosít online adatkapcsolatot az autó diagnosztikai rendszere és a külvilág között, hogy nem zárja ki a kívülről történő beavatkozás lehetőségét.

A Jeep-tulajdonosokat egyébként, úgy tűnik, nem kell félteni, ha lassan reagál a gyár, megoldják maguk autójuk védelmét:

Vigyázat! Ne b@szakodj a Jeepemmel. Súlyos sérülést vagy halált okozhat.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.