Így lesz sportautó a szabadidőjárműből

+62 LE, -30 mm

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.07. 08.00

Egy német tuningműhely kezelésbe vette a BMW X4-est. A Lightweight-féle beavatkozás drága, viszont látványos eredményeket hoz.

Három centi: ennyivel ül közelebb a BMW kisebbik terepkupéja az aszfalthoz, miután a németországi Hessen tartományban működő Lightweight tuningműhely kezelésbe vette, és egy sportos Bilstein kittel váltotta ki a gyári rugókat. A Sinn városában tevékenykedő autóépítészek fő specialitása a titán kipufogórendszer, de nem vetik meg az optikai beavatkozásokat sem; az X4 kifejezetten esztétikus munkának tűnik.

A szénszálas aerodinamikai kiegészítőktől a különleges, sötétszürke fényezésen át a 21 colos keréktárcsákig (elöl 245/35, hátul 265/30 méretű abroncsokkal) alapos munkát végeztek, az autó kifejezetten jól néz ki, már ha bejön valakinek a BMW X4 gyárilag kusza orrkialakítása.


Az autó orrában dolgozó, háromliteres, hathengeres dízelmotor eredeti állapotában 313 lóerőt és 630 Nm-t ad le. Ehelyett két szintet is választhat a tisztelt vásárló: a szerényebb tuning 365 lóerőt és 690 Nm-t prezentál, a képeken látható autó ellenben 375 lóerővel és 700 Nm-rel gazdálkodik. A Lightweightet nem kötötte az autógyártók hallgatólagos megállapodása, így feloldotta a gyári sebességkorlátozást: az átműtött X4 végsebessége 280 km/óra!

Az utastérben viszonylag komolyak a változások: a fekete Alcantara borítást kettős öltésekkel varrott kárpitok dobják fel, a pedálok alumíniumból készültek, az egyik légbeömlő rostély helyére kiegészítő műszert építettek be, ami kicsit idejét múltnak tűnik a hatalmas érintőképernyők korában, viszont legalább nem ékteleníti el az utasteret.


A teljes átépítés nem olcsó mulatság: az itt látható autó több mint 27 ezer euróval (8,4 millió Ft) kerül többe, mint egy eredeti BMW X4 xDrive35d.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.