Hamisított alkatrész miatt pánikol a Toyota

Életveszélyes a megbütykölt légzsák

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.08.03. 15.15

Egy belső memó szerint az elmúlt 10 évben több ezer autóba szerelhettek be hamisított alkatrészt. A probléma csak az ausztrál piacot érinti –
egyelőre.

Csomagolása és megjelenése egyaránt eredetinek tűnt, ára azonban alig hatoda volt az eredetinek – nem csoda, hogy mostanra a szerény becslések szerint is tízezrével áraszthatta el az ausztrál szervizpiacot az az alkatrész, amely miatt most fő a márka helyi képviseletének a feje.

A belső vizsgálatok kimutatták ugyanis, hogy a kábelköteg nem kevesebb mint négy olyan eltérést mutat az eredetihez képest, amely miatt meghiúsulhat a légzsák aktiválása – nem aranyozottak a csatlakozók, a vezeték nem rézből készült, a műanyag csatlakozókat elnagyolva alakították ki, ráadásul nem kellő erővel szorították rá azokat a kábelre.

Mindegyik gond ugyanazt a hibát okozhatja: a kábelköteg nem vezeti kellő mértékben az áramot, így hiába kellene, nem nyílik ki a légzsák.

A jó hír, hogy kizárólag olyan autókba kerülhetett a hamisított alkatrészből, amelyekben korábban már kinyílt a légzsák, ilyenkor ugyanis minden alkatrészt cserélni kell, a kábelt is. Ez viszont egyben azt is jelenti, hogy komoly mennyiségben kerülhetett beépítésre az alkatrész. Csak Ausztráliában ugyanis évente 150 000 autóban kell légzsákot cserélni baleset miatt.

Balra az eredeti, jobbra a hamisított alkatrész.

A hamisítók biztosra mentek: Ausztráliában 12 éve a Toyota a piacvezető márka, így ez jelentette számukra a legnagyobb piacot. Persze nem válogatósak, a legrosszabb esetben akár más márkájú gépkocsikba is bekerülhettek a hibás, hamisított alkatrészek. Ráadásul kétféle csomagolásban hozták forgalomba terméküket: az egyik eredeti Toyota alkatrészként hirdeti a hamisítványt, a másik utángyártottként, így sem a hivatalos, sem a független szervizek ügyfelei nem lehetnek biztonságban.

A hamis kábelkötegeknek nincs közük a Takata légzsákbotrányához. Arról sincs hír, hogy az ausztrál piacon kívül más területeket is érintene a hamisítási ügy.

Kommentek

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.